En nypa salt

Goodin, Maria

| 2012

Meg växer upp med sin ensamstående och minst sagt excentriska mamma, som odlar spaghetti i blomlådorna och fångar älvor i mjölkflaskor på nätterna. De har inga släktingar och umgås inte med någon. Men varför lever de så isolerade? När 21-åriga Meg flyttar hem till stugan i Cambridge för att ta hand om sin svårt sjuka mamma, ställs frågorna om vem hon egentligen är på sin spets. Alltför sent inser hon att de mörka hemligheter mamman döljer bakom sin glättiga fasad riskerar att krossa allt hon drömmer om. Dessutom ställer trädgårdsmästaren Ewan till med oreda i både rabatterna och Megs hjärta hon som redan har träffat sitt livs kärlek, forskaren Mark.En nypa salt är en varm, underhållande och gripande berättelse om livslögner, försoning och förlösande kärlek. Feelgood med en nypa salt, helt enkelt."Berättelsen om Meg och hennes ensamma mamma, om livslögner och mardrömmar, växer och blir förvånansvärt...

Linda F.

2021-04-14

En nypa salt... Svår att hänga med ibland och väl överdriven. Ändå fanns det en värme i den som gjorde att jag ville fortsätta läsa. Avslutades för tvärt kände jag.

Tildajosefina

2017-10-07

Helt fantastisk bok, en av de bästa jag någonsin läst. Så vacker och spännande på samma gång. Väldigt sorglig men också humoristisk. Boken berörde mig verkligen på djupet! ❤️

k a t j a H

2015-06-19

Mysbok.

Lotta Lettenström

2014-12-13

Handlar om Meg som växer upp med sin fantasifulla mamma. När Meg väl får veta sanningen om sin uppväxt blir hon chockad. Men hon låtsas som ingenting och hjälper sin döende mamma. Samtidigt finns där en lufsig och jordnära trädgårdsmästare. Man får följa Meg och hennes mamma under den svåra sista tiden innan mamman dör. Hon inser att hon är trots allt inte ensam. En fin bok om sorg, svek, kärlek.

En fantasi- och kärleksfull berättelse om att hitta sig själv. Förutsägbar, javisst, men också charmig. Äkta feelgood med andra ord.

2014-08-05

Nej det här klassar jag inte som en feelgood utan som chicklitt. Litteratur för chicks om chicks. En korkad huvudperson, berättelsen likaså.

Maritha .

2014-04-02

Snabbläst, fantasifullt och charmigt om än också förutsägbart. Mysig feelgood när man inte orkar med något mera tungrott.

Jenny F

2014-03-27

Förutsägbar, lättläst och bra om man är ute efter att läsa utan att behöva tänka.

Irene Malmeling

2013-10-20

Charmigt, småtokigt, rörande och lättsmält!

En kärleksfull och härlig berättelse..lite förutsägbart slut. Men definitivt en läsupplevelse.