En ny gryning

Efter attacken på Ekdalen har Melinda ofrivilligt blivit en av stadens ledare och förväntas nu hålla sig undan då hennes roll inte är att delta i det kommande kriget. Hon har dock andra planer och vill utplåna angriparna och därmed kanske även Kastio. Men Melinda tvivlar på att Kastio varit delaktig i attacken, något som får stadens äldsta att se rött. Även Ossian har börjat ta avstånd och verkar lida oerhört av det faktum att han inte var på plats under drakarnas skoningslösa angrepp, som lämnade stora delar av Ekdalen i ruiner och portalen till jorden näst intill fri.    En ny gryning är den spännande avslutade delen av: Och mörkret föll - trilogin.

En bok med många fina kvalitéer eller hela serien för den delen. Jag är imponerad över att man kan få till ett högt tempo genom hela boken där man kan känna ondskan i varje sida. Madelene har en fantastisk förmåga att skriva en bok som gör det svårt att släppa taget utan man måste läsa till sista sidan är utläst. Gillar man Eragon och Indiana jones så är det en en härlig blandning i denna bok, En ny gryning. Önskar att alla läser serien. Kolla säkerhets skull att ni har alla delar hemma för man måste fortsätta läsningen omedelbart.