En mors bekännelse

Rimmer, Kelly

| 2017

Olivia och David skulle kunna vara det perfekta paret. När deras dotter Zoe föds är lyckan fullkomlig. Men Olivia har blåmärken och drar sig undan från vännerna. Den som står dem närmast är Davids mamma Ivy, men hon vägrar att se tecknen på att allt inte står rätt till. När David tar livet av sig slås båda kvinnornas liv i spillror. Olivia försöker efter hand anpassa sig till sitt nya liv. Hon ska gå tillbaka till jobbet och skaffa en dagisplats åt Zoe. Men varför tittar alla så konstigt på henne när hon är ute med barnvagnen? »En otroligt gripande och bra bok. Den går rakt in på min topplista för årets bästa böcker.« The Book Club»Det är en historia som känns, inifrån och ut, väldigt rå och väldigt äkta.« Hyllan »En hjärtskärande vacker berättelse baserad på verkliga händelser. En tankeväckande, känslosam historia som ni inte bör missa.« Shaz s Book Blog...

Olivia och David ser utifrån ut att vara det perfekta paret och när dottern Zoe föds är lyckan total. Men bakom fasaden har Olivia blåmärken på kroppen som hon döljer för sin omgivning. Davids mamma Ivy står framförallt David väldigt nära och är stundtals svartsjuk på sin sonhustru så när hon ser Olivias blåmärken vägrar så blundar hon för verkligheten. När David tar sitt liv slås båda kvinnornas liv i splittror, Olivia ska nu anpassa sig till sitt nya liv….

Har tidigare läst flera böcker av Kelly Rimmer och jag är verkligen såld på hennes böcker, hon har ett sätt att skriva som får mig i alla fall att fastna och dras med i de olika historierna. Till en början hade jag lite svårt att komma in i boken men när jag väl kom in i boken så kunde jag inte släppa den, jag sträck lyssnade. Boken är skriven från de två olika kvinnornas perspektiv Olivia och från Davids mamma Ivy, så kapitlena varvar mellan dessa två kvinnor historia. Denna roman handlar om relationer, sorg, hopp, kärlek, tragedi och hemligheter med oväntade tvister och den var gripande och berörde mig starkt.

En mycket stark bok som stannar kvar i mig länge!

En mycket stark bok som stannar kvar i mig länge!

Sara AK

2021-10-16

En bok som väcker så mycket känslor. Så frustrerande och provocerande att läsa delarna om Ivy att det ibland var svårt att fortsätta. Rekommenderas!

Sara AK

2021-10-16

Z

zanna fredberg

2019-02-09

Väcker så många känslor! Ilska, sorg, frustration, styrka.. fällde ett par tårar när boken plötsligt tar en oväntad vändning. Mycket läsvärd!

2018-03-30

Frustrerande att läsa mammans beteende och ursäkter.
Det är inte så ofta jag sätter en 5:a men nu blev det så.

2018-01-15

Stark och gripande. Mycket nära en fullpott. Den väcker känslor, jag skulle vilja ha ett allvarligt snack med svärmor Ivy som uppfostrar och danar ett monster med gott samvete. Inte konstigt att världen ser ut som den gör med föräldrar som hon. Rekommenderas.

Pia Gummesson

2018-01-12

Fantastiskt bra bok.Kan varmt rekommenderas

2017-12-09

Det här är den andra boken som jag läser av den australienska författaren Kelly Rimmer. Den förra boken hette Jag utan dig, och jag tyckte mycket om den. Här är en länk till min recension av den.

Nu har jag läst den andra boken av henne, som finns översatt till svenska, En mors bekännelse. Och jag tyckte lika mycket om den här boken.

Boken är mycket gripande och berörande. Den är lättläst, och inte helt förutsägbar.

Rekommenderar absolut boken.