En mörk och förvriden flod

Bolton, Sharon

| 2014

»Sharon Bolton är mästare i att bygga upp skräckstämningar.« | LOTTA OLSSON, DN »Hon verkar oförmögen att skriva en enda mening som inte är genomsyrad av hotande fara. En bladvändare.« | THE TIMES »Stilettvasst skrivet. Bolton är en fängslande berättare med levande, härjade karaktärer.« | PETER JAMES För att påbörja ett nytt och stillsammare kapitel av sitt liv har Lacey Flint lämnat sitt jobb på The Metropolitan Police och i stället tagit anställning vid Londons flodpolis. Nu lever hon ensam på sin husbåt, där hon hoppas få tid att i lugn och ro slicka sina sår och glömma Mark Joesbury, mannen hon älskar men inte kan få. Men lugnet blir kortvarigt. En tidig sommarmorgon hittar Lacey ett kvinnolik i floden inte långt ifrån sitt hem, och trots att hon borde veta bättre kan hon inte låta bli att själv försöka lösa den gåta som kommit i hennes väg. Vem är kvinnan och hur hamnade hon i Themsens...

Maria Jacobsson

2022-01-20

Nej, nu dalade mitt intresse för Lacey Flint. Denna bok är rörig och lite för otrolig för att kunna leva sig in i. Skönt att det var den sista i serien som är översatt svenska.

2021-03-09

Det är något alldeles visst med den här serien. Sträckläsning, normbrytande förövare och på sätt och vis även normbrytande poliser.

Karin Åkeson

2020-04-13

Lacy Flint spänning i ett ruffigt London.

Karin Johansson

2018-02-19

Riktigt bra!!!

Marc Moore

2015-10-10

Tills nyss en av mina favoritförfattare..... detta är dock rätt långtråkigt och ärligt talat börjar jag bli trött på den ogripbara och mystiska Lacey Flint och den ännu mer mystiske Joesbury.

Marita Ryen

2015-06-29

Bok nr 4 om polisen Lacey Flint. Ganska spännande men ingen bok som jag drogs till. Kändes lite seg. Tidigare böcker har varit mycket bra.

2015-02-21

S. J. Bolton har nu blivit Sharon Bolton, men det är fortfarande samma författare. Och faktiskt också nästan samma bok. Denna fjärde del är mer lik de två första än den tredje. Vilket, för mig, är lite synd, eftersom jag tyckt bäst om Odödlig. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2015/02/en-mork-och-forvriden-flod-av-sharon.html

2015-02-15

Bolton har tappat stinget lite. Det här blir en svag trea. Det är en väldigt lång transportsträcka till den lilla spänningen i slutet. Borde ha kortats väsentligt.

Gunilla Jönsson

2015-01-30

Ännu en bra bok om Lacey Flint

Anna Johansson

2015-01-12

För mig höll inte denna samma mått som del 2 &3 i serien, mer som första boken. Det som är roligt med boken är att man får fortsätta följa Lacey, Mark & Dana.

2014-11-03

Det här är den fjärde boken i serien om polisen Lacey Flint i England. Jag har inte läst dom tre tidigare, men tyckte att det gick bra att läsa den här boken helt fristående.

Jag tyckte mycket om den här boken, som var välskriven och spännande.

Speciellt miljöerna i boken, som utspelar sig till största delen på floden Themsen i London, var väldigt väl beskrivna.

Jag ska absolut läsa dom tidigare böckerna i serien också. Och jag kan varmt rekommendera den här boken.

Maddes Bokblogg

2014-11-03

Älskar Lacey Flint. Detta är en spännande bok men tyvärr inte lika bra som de tidigare böckerna i serien.

Även denna bok var super bra