En mnniska kan mrdas men inte ider : En biografi ver Anna Lindh

Franchell, Eva

| 2022

Den 10 september 2003 knivhuggs utrikesminister Anna Lindh p varuhuset NK i Stockholm. Morgonen drp avlider hon, 46 r gammal. Sorgen frlamar en hel nation och tanken p hennes tv sm barn r outhrdlig. Mammor ska inte d. Men hennes dd innebr ocks att Sverige och Socialdemokraterna frlorat en del av sin framtid. Hon kunde ha fortsatt att vara en viktig rst i vrlden, hon kunde ha blivit en framgngsrik partiledare. Nu blev det inte s.Journalisten Eva Franchell var nra vn och kollega till Anna Lindh och i denna frsta heltckande biografi ger hon oss en vital och levande tidsbild av det politiska 1900-talets andra hlft och skildrar den mngsidiga och inte alltid enkla politikern och mnniskan Anna Lindh.Pdf p kllor fr du genom att mejla till Bonnier Audio p info@bonnieraudio.se

Therese

2022-12-21

Intressant, relevant och lrorikt. Personligt skriven utan att gotta sig i ondiga detaljer. Frfattaren skriver med mycket bra fokus och respektfullt. Hon lyckas frmedla en del av ett de bde inom politik och privat, utan att det blir vare sig torrt eller snaskigt.