En man med litet ansikte

Tursten, Helene

| 2007

De två poliserna utanför gatuköket tror knappt sina ögon. Rakt mot dem kommer den nyss efterlysta BMW:n i rasande fart. De tar upp jakten och blir vittne till hur bilen mejar ner en fotgängare. Polisen sätter in alla resurser och får upp ett spår som leder till en mörk gammal jordkällare och ett makabert fynd. Jakten på en ung flickas mördare för kriminalinspektör Irene Huss och hennes kollegor in i en värld där man handlar med människor och ett liv helt saknar värde. Verksamheten bedrivs där polisen minst anar det och har förgreningar i hela Europa. Hemma försöker Irene få vardagslivet att fungera. Tvillingdöttrarna Jenny och Katarina är redo att ta steget ut i vuxenvärlden. Irenes mamma har vacklande hälsa och är ständigt ett dåligt samvete. Att Irenes man Krister är deltidssjukskriven från sitt kökschefsjobb blir nästan en lättnad för henne ­ men vad händer när inte han orkar...

2015-06-03

Lättlyssnad liten dussindeckare som kanske inte direkt sticker ut ur mängden. Men till skillnad från många andra polisdeckare så gillar jag verkligen karaktären Irene Huss och hennes familj. Det är lite så att jag nästan föredrar familjerelationerna i Turstens deckare framför själva deckarintrigen. Även om den här intrigen var helt okej enligt mig. Stark 3:a!

Ellinor Karlberg

2014-10-20

Nja, oinspirerat tycker jag.

Laila Gullstrand

2012-09-06

den var inte så dumt skriven minst lika bra som de andra krimare till att skriva böcker.laila

Eva Grufman

2011-07-26

Första och därmed sista boken jag läser av denna författare.
Mycket medioker och förutsägbar.

2011-01-14

Gillar Huss-böckerna och det här var inget undantag. De är förutom spännande även småmysiga och hemmatrevliga på något sätt.

Karin Karlsson

2009-07-10

Bra Göteborgsdeckare.

Sofia Åkerberg

2009-06-27

Inget att bli särskilt upphetsad över, återigen är det en främmande polismakt som tillhandahåller de viktigaste fakta och det är lite väl lätt att lista ut vad som hänt mot slutet. Känns mer som en lätt oengagerad vektor för att skriva om ett ämne som Tursten uppenbarligen brinner för: trafficking