En liten värld

Hellberg, Åsa

| 2014

Häng med på en resa fylld av kärlek, sex, vänskap och skratt. En liten värld av Åsa Hellberg är en varm och underhållande feelgood-roman med mogna kvinnor i huvudrollerna.Har man ingen reskamrat får man väl följa efter någon som är på väg till Arlanda, tänker Elsa, 70-årig änka som inte längre vill sitta ensam i Farsta. I smyg förföljer hon slumpvis utvalda personer och hon hinner komma till både Västerås och London innan den riktigt stora resan står för dörren.Isabella, före detta filmstjärna, blir fortfarande igenkänd för sitt vackra ansikte. Vid 50 står hon i ett vägskäl och funderar på vad hon ska göra av sitt liv. Ska hon sälja sitt framgångsrika företag, ska hon flytta utomlands, ska hon någonsin våga öppna sitt hjärta för en man igen?Carina, Isabellas färgsprakande väninna, bor i England och blev nyligen lämnad av sin man för en yngre talang. När allt vänds upp och ner drar hon med...

Ursula Stålhandske

2019-03-07

Tramsig och väldigt overkliga sammanträffanden. Lättsam och förutsägbar.

Pia Gummesson

2017-05-11

En riktig liten pärla mycket bra bok.Rekommenderar denna varmt!

Kerstin Lidström

2015-10-11

En av de sämsta jag läst på länge. Fullkomligt overklig med alla otroliga sammanträffande hela tiden - Alla personerna visar sig vara släkt, bästa vänner eller blir direkt otroligt kära i varandra och visar sig sen vara granne eller exman och alla visar sig ha mycket pengar och åker direkt över Atlanten för att en vän är lite ledsen. Urfånigt.

Camilla Eriksson

2015-08-05

En härlig feel good roman om två vänner och kvinna på 70 år som korsar deras vägar, En roman om vänskap,sex ,kärlek och humor .

Erika Wiman Snäll

2015-07-09

Ytligt och med onödiga sexbeskrivningar men lättsamt och "trevligt"

Martina Bergman

2015-04-28

Det här kan vara det sämsta jag någonsin läst. Mina tankar går till tonårens Starlet, men frågan är om inte de var mindre förutsägbara...

Teresia Kjellgren

2015-03-04

Verkligen en skön bok att läsa mellan tunga levnadsöden och läskiga deckare. Härliga personer och lite roliga knorrar här och där :-) Kanske lite för sötsliskig och alla får varandra-akitig för mig men ett okej tidsfördriv.

Jonna

2014-04-20

Emellanåt upplevdes boken som lite bra men i det stora hela tyckte jag inte alls om den. Jag tyckte det var mycket som inte stämde med det som hade sagts tidigare + att det var för snabba hopp mellan var personerna tyckte. Jag tycker också det var rent knas att alla personer i boken i princip skrattade åt personen som bad dem komma och bo tillsammans med denne. Kanske en i verkligheten skulle ha gjort det men resten skulle, om de varit så förälskade, åkt till andra sidan jordklotet bara för att få vara tillsammans.

Jennifer Tydén

2014-03-30

En 4:a för att den är så bra uppläst, annars en 3:a.

Jag tycker det är underbart att Åsa skriver om oss som är 50 plus. Detta är Åsas fjärde bok, jag har tidigare läst Sonjas sista vilja som var riktigt underhållande, där skrattade jag så jag grät. I denna bok saknas humorn lite, den blir stundtals lite tjatig och upprepande.
Själva historien med Isabell och Carina kändes inte alls 50 plus aktig mer harlequinromatik. De känns så snygga och fina, så en fet 53 årig kvinna med frissigt hår som jag känner inte alls igen sig.
Det där med sexet i boken vet jag inte hur jag ställer mig till, på ett vis tycker jag det är skönt att loppet inte är kört. Men samtidigt, fungerar det så, jag har väl ingen erfarenhet (längre) kanske.
Nu till det positiva, den var väldigt lättläst och stundtals underhållande. Det
jag fastnade för var, Elsa den 70 åriga änkan som varit tillbakatryckt hela sitt liv men nu fick luft under vingarna, eller vad det heter. Det blev riktigt feel good för mig, jag tyckte tanten var riktigt häftig. Följa efter andra som skulle resa var rent tokigt. Helt klart läser jag mer böcker av Åsa Hellberg, tänkte läsa Sonja del 2 snart.

2014-03-09

Jag har läst tre böcker tidigare av den trevliga författaren Åsa Hellberg, som bor här i Farsta precis som jag.

Först den självbiografiska ?Casanovas kvinna?, och sen dom två böckerna om Sonja och hennes vänner, ?Sonjas sista vilja? och ?Sonjas hemlighet?.

Och nu har jag läst hennes nya bok, ?En liten värld?.

Jag gillar verkligen alla hennes tre senaste böcker. Det är ju en blandning av romaner, feel good-böcker, och chick lit, fast för, och om, lite äldre kvinnor (tant lit?).

?En liten värld? är mycket lättläst och har ett skönt flyt. Härliga karaktärer är det också. Och man blir glad av att läsa den. Enkel och underhållande litteratur är alltid trevligt tycker jag.

Så gillar man den här genren, så rekommenderar jag verkligen ?En liten värld? och även Åsas tidigare böcker.

Ingrid Larsson

2014-03-06

Hellbergs bästa. Till skillnad från en annan läsare så läste jag ut boken och kan varmt rekommendera den! Läs!

Lina Zackrisson

2014-02-27

Gillade Sonja, nu lite väl tramsigt, orkar inte hela historien....