En kvinnas hjrta

Sjdin, Agneta

| 2012

Vad gr man nr hela tillvaron rasar? David gr slut via ett sms och Marias hjrta krossas. Drmmen om den stora krleken r borta, och n en gng r hon ensam och olycklig.Varfr blir det s hr? frgar hon sig. Varfr lskar hon mn som inte tror p krleken och som aldrig vgar blotta sitt innersta?Maria tvingas ska svaren djupt inom sig. Hon mter sin kloke vgledare, som tidigare hjlpt henne p livets vg. Han menar att Maria har glmt det hon lrde sig under pilgrimsresan till Santiago de Compostela och att det r dags fr en ny utmaning.Allt faller p plats, och utan att Maria riktigt vet hur det gick till befinner hon sig i New York. I tre mnader ska hon leva i den pulserande storstaden och vara uppmrksam p vad livet visar henne. Vistelsen blir omtumlande och fylld av upplevelser. Hon mter mnniskor som hjlper henne knna stolthet och styrka. ?Lr dig vnta utan att...

Lina Zackrisson

2014-08-06

Mycket visdom bakom det tillsynes banala livet. Om du gillar det aningen andliga....

Amelie Adrielsson

2014-02-10

Knns som att Agneta ftt frgan om en uppfljare lite fr mnga gnger och till slut knt sig tvungen att skriva den.
Besviken!

Paula Henriksson

2013-05-15

En jttebra bok

Caroline Karlsson

2013-01-23

En okej historia med fint budskap

Maria Jnsson

2012-12-26

Banalt, naivt och flummigt. Rekommenderas inte.

Cicci Harstrm

2012-10-28

Den hr boken brjar som en riktigt dlig krleksroman, tyvrr, och drfr tog det mig oerhrt lng tid att komma igng med boken. Det r frst nr jag lst halva boken som jag verkligen kommer in i lsningen. Jag har alltid lskat Agneta Sjdins bcker fr hon skriver med sdan vrme. Det knns att hon skriver utifrn sitt hjrta och det gillar jag. Den hr gngen har det kanske blivit lite fr mycket frn hennes eget hjrta, vad vet jag?
Tack vare att det r s mycket fokus p Marias dliga mende s drar det ner betyget p boken, fr hur lnge orkar man lsa om hur ngon brjar grta varje gng hon tnker p en man. Men nu efter jag har lst boken s upptcker jag att det finns s mycket bra med den men som sagt fr mycket bryta ihop, grta, hulka, tycka synd om sig sjlv m.m.

se Bandling

2012-10-14

Har inte lst ngot av A Sjdin frut, gillar den hr, positiv verraskning.

Sylvia Carlhammar

2012-09-07

En favorit som jag tror kommer att drja sig kvar lngt efter jag lst ut den.

Madeleine Moberg

2012-08-29

Brjade lsa boken p bussen igr och kunde inte slita mig. I morse nr jag skulle ska efter den lg sonen p grsmattan och nu kan inte han slppa taget. Hur ska det g? Vem av oss hinner frst lsa frdig?:D En genuin, kta och vlskriven bok av en kvinna som berr hjrtan. En sknlitterr bok som p samma gng upplyser och tipsar om vad som r viktigt fr oss var och en. Rekommenderas varmt och innerligt.

Kristina Simar

2012-08-28

Oh, vad jag tycker om Agneta Sjdins bcker. De r vlskrivna men nd lttlsta och de innehller mnga budskap som jag tar till mig. Tillexempel vad man br tnka p nr det gller sitt vlmende och att man br tnka p vad man vill med sitt liv. Om vilken betydelse krlek och vnskap har. Jag har lrt mig mycket hur jag ska tnka och bemta andra mnniskor i olika situationer. Berttelsen r vl detaljerad och gestaltad. Agneta Sjdins bcker handlar ju ofta om att ska efter meningen med livet och hur man hela tiden vxer som mnniska och s gr ocks denna roman. En viktig bok att lsa som jag rekommenderar till de som r en skare eller de som hittat sin plats i livet, fr att se om det stmmer med Agnetas budskap. Ja, fr alla andra ocks som r intresserade av de mnen Agneta Sjdin tar upp.