En hunds bästa vän

Cameron, Bruce

Buddy är en snäll hund som inte vill något annat än att ta hand om sin tonårstruliga matte Clarity. Gång på gång måste han rädda henne ur olika knipor. När de en dag skiljs åt blir Buddy desperat - vem ska nu ta hand om Clarity? Det här är en hjärtvärmande historia om hopp, kärlek och oändlig tillgivenhet. Är det verkligen vi människor som tar hand om våra husdjur, eller är det i själva verket husdjuren som tar hand om oss? BRUCE CAMERON är en bästsäljande amerikansk författare, vars första roman, Mina liv som hund, sålde i ofattbara 3 miljoner exemplar och blev storfilm regisserad av Lasse Hallström. En hunds resa är hans andra roman. Bruce Cameron bor i Kalifornien med sin fru. "Du kommer att sluka den här underbara berättelsen och gråta från början till slut. En varm och kärleksfull bok." Publishers Weekly "Bruce Cameron skriver listigt insiktsfullt om hur livet måste te sig ur...

villa-freja.se

2019-02-13

En hunds bästa vän stod som hyllvärmare här hemma ett tag och jag närmade mig den med stor försiktighet. Jag hade egentligen inga förväntningar på boken, mer än att jag hade hört mycket gott om den och därför blivit nyfiken. Jag tror att det var konceptet, en bok berättad ur en hunds perspektiv, som gjorde mig lite misstänksam. Kan det verkligen fungera?

Noll förväntningar är i nästan alltid det bästa och jag blir verkligen inte besviken. För ja, konceptet fungerar klockrent. Rakt igenom är det en så fin och hjärtevärmande berättelse och många gånger snörs halsen ihop. Den är så kärleksfull.

2018-10-05

En underbar bok om Buddy.
En hund som återföds till olika liv, olika raser och olika familjer. Men som hela tiden lever för att ta hand om sina människor.
Så charmig och hjärtevärmande ❣️

Charmig, underbar och gripande!