En helt vanlig familj

Psykologisk spänningsroman om en familj i sönderfall Hur långt skulle du gå för att skydda din familj? Och hur väl känner du egentligen dina barn?De är en helt vanlig familj. Prästen Adam, juristen Ulrika och deras 19-åriga dotter Stella. De bor i en fin villaförort utanför Lund och på ytan tycks deras tillvaro perfekt. Men en dag raseras allt. Stella anklagas för mord och hamnar i häktet.Kvar finns de förtvivlade föräldrarna som inte förstår vad som har hänt eller vad de ska ta sig till. De är båda beredda att göra allt för att hjälpa Stella, men frågan är bara om de egentligen känner sin dotter. Eller varandra.I tre olika delar får vi följa fadern, modern och dottern, och bit för bit avslöjas sanningen om vad som egentligen hände.Mattias Edvardsson har skrivit en oavlåtligt spännande roman som skildrar varje förälders mardröm. En helt vanlig familj handlar om tre människor...

Superbra

Jag ville ha mer! Få veta hur gick det sen då för Stella? En mycket spännande och välskriven bok.

Får 📚📚📚📚

Väldigt skickligt berättad. En av de bästa och mest spännande böcker jag läst i år.

Bra bok.

En helt vanlig familj av Mattias Edvardsson är helt klart en av årets bästa böcker.

Man ska ju inte jämföra böcker med varandra, men ibland gör jag ju det ändå. Och på något sätt så tycker jag att den här boken påminner mig om boken Störst av allt av Malin Persson Giolito, som också är en helt fantastisk bok.

Jag har läst en bok tidigare av Mattias Edvardsson, för ett och ett halvt år sedan, som heter En nästan sann historia. Den boken var också bra, men inte alls i närheten av hur bra den här boken var, och länken går till min recension av den.

En helt vanlig familj, som man väl kan kalla en dramathriller, är oerhört bra skriven, mycket spännande, väldigt gripande, och totalt oförutsägbar. Väldigt intressant att man får följa tre olika personers versioner av vad som har hänt, och inte förrän precis på slutet får man veta allt.

Rekommenderar absolut boken till alla.

Prästen Adam, juristen Ulrika och nittonåriga dottern Stella är en helt vanlig familj. De bor i en villa i Lund och allt verkar perfekt. Hela tillvaron rasar dock när Stella anklagas för mord.
🐴
I en helt vanlig familj får vi följa den lilla perfekta familjen, ja så ser det i alla fall ut på ytan. Skrapar man lite på den fina fasaden visar det sig vara något helt annat, något vi får ta del av när Stella anklagas för mord. Jag gillar upplägget med boken där vi får följa alla i familjen i olika delar. Där varvas nutiden med glimtar ur deras tidigare liv. Det trevliga boken i språket gör den oerhört lättläst, men stundtals tycker jag den är aningens seg. Jag fångas av familjens liv och det är intressant att få veta vad som händer dem, det är inte alls som man själv tror. Jag gillar boken och tycker den är bra, men inte alls så fantastisk som jag trott och hoppats, så ett viss mått av besvikelse infinner sig. Jag tror jag hade på tok för höga förhoppningar på den efter alla lovord jag läst innan, föredrar egentligen att inte ha sett några recensioner av en bok innan så jag kan läsa den helt utan förväntningar. Men det är en riktigt välskriven intressant bok!

2018-07-12

Mycket bra bok "GILLADE"👍👍😊

Cecilia Engqvist

2018-07-05

Läs den! Spännande och välskriven.

Evasbokhylla

2018-07-01

En mycket läs- och tänkvärd bok

2018-06-20

Mattias Edvardsson har snabbt blivit en favoritförfattare och för varje bok jag läser så blir jag mer och mer orolig att jag ska bli besviken. Förväntningarna är ju skyhöga och det borde inte vara möjligt att leva upp till dem. För att recensera En helt vanlig familj så behövs egentligen bara ett enda ord: Perfekt. Läs mer på min blogg