En halv man

Bivner, Lena

En berättelse om kärlek, lögner och svek i näringslivets yttersta toppskikt. När Åsa träffar näringslivshöjdaren Anders är hon till en början varken imponerad eller intresserad. Han är inte hennes typ och har dessutom både fru och barn. Men när hennes telefon fylls av hans kärleksfulla sms och löften om en gemensam framtid, trillar hon till slut dit. De inleder en passionerad relation - lika hemlig som förbjuden. Anders ska snart bli vd för ett av Sveriges störsts företag, och varje steg han tar bevakas av media. Trots det blir Åsa presenterad som hans fru på resor och restauranger, för han ska ju när som helst skilja sig. Men snart inser Åsa att det är mycket som inte stämmer.

Jenny A

2021-03-12

Man hinner bli irriterad 1000 gånger över hur "dum" och "lättlurad" huvudpersonen är, men samtidigt vet man ju allt för väl själv hur lätt man hamnar i fällan. Helt ok bok!

Malin Andersson

2020-02-16

Tack för denna ärliga starka berättelse om ett ämne som få ens vill tala om. Den kommer hjälpa många!

Johanna Åberg

2020-02-02

En mycket stark och gripande bok om hur det är att leva i ett destruktivt förhållande, men även en berättelse om modet och styrkan att ta sig ur!!!

2019-12-21

När läraren Åsa träffar näringslivshöjdaren Anders är hon till en början inte alls intresserad. Han är inte hennes typ och har både fru och barn.
Men Anders väcker något hos henne och hon faller dit för honom. De inleder en passionerad relation, som också kantas av djup vänskap, men snart inser Åsa att det är mycket som inte stämmer. De allt mer osannolika lögnerna tvingar henne till slut att börja ifrågasätta hans löften om att det ska bli dom. Och snart går det upp för henne att han lever ett dubbelliv.

En viktig bok, för Åsa är inte ensam om det här, att falla för ”fel” man. Kanske kan boken hjälpa någon annan att ta sig ur en sådan relation tidigare än vad Åsa gjorde. Samtidigt som det gör ont att läsa om hur hon utnyttjas av denna man och hans ständiga lögner så blir jag förbannad på henne för att hon är så blind och inte bara avslutar relationen och ber honom fara åt hel-te! Men det är alltid lätt att stå bredvid och tycka saker, när man inte har varit i situationen själv.

Jag tycker att Åsa är stark och modig som så generöst delar med sig av sin historia. Hon är öppen och ärlig, vilket gör boken intressant och bra. Tycker att den går lätt att läsa och den är svår att släppa.