En god människa

Hornby, Nick

| 2007

Ulrika Larsson

2022-01-04

Ganska irriterande karaktärer tyckte jag och lite seg bok men helt ok.

Fredrik Engström

2015-08-30

Aningen seg historia om kvinna vars otrevlige man går igenom en personlighetsförändring efter möte med en helbrägdagörare.

Mattias Green

2012-01-29

Inte min typ av bok. Visst den har sitt budskap men jag trivdes inte direkt när jag läste den.

Magnus Bergström

2011-04-17

Intressant om livet, men troligtvis enklare att relatera till för de som är gifta. Särskilt de som varit det i några decennier. De största frågeställningarna för oss andra är de om hur mycket av oss själva vi kan ge för att förbättra livet för andra.

Agneta Andersson

2010-10-21

Lyssnat på den svenska versionen

Maria Klamas

2010-08-17

jag som änna älskar Nick Hornby....
Hade ju eklart gigantiska förhoppningar och förväntningar på denna bok... Har förvisso bara läst fever pitch och High fidelity förut men skrattade gott åt hans oerhört träffande reflektioner över kvinnors och mäns sätt att tänka och agera... Åter till En god människa... inte dålig på något sätt men den lyfte inte... jag blev mest frustrerad över kommunikationen och det kan förvisso vara ett syfte med berättelsen, jag menar hur svårt är det inte med kommunikation mellan människor, och hur lätt retar man sig inte... så på så sätt fångades jag... men annars var jag mest nöjd när den tog slut så jag fick börja med en ny!

Linnea Niss

2010-05-11

har ingen som helst Katharsis-effekt.

Ullis N

2010-01-22

Nick Hornby har lyckats driva det till sin spets - vad det innebär att vara god och ställer också frågan om det som är bra för en är dåligt för en annan; är man god då? Tänkvärt, men inget litterärt mästervärk.

Stephanie G

2010-01-01

Det här är nog en av de allra bästa böcker jag läst. Jag älskar verkligen den här boken med dess dilemman och öppna frågor.

Ulla Englund

2009-07-08

Hornby är Hornby, men detta är inte den bok jag skulle rekommendera någon att läsa som förstabok av författaren

Mats Finn

2009-06-13