En giftig skandal

Härmed tillkännages att ett mord kommer att äga rum i Götasalen fredagen den 1 juni klockan 20.00.Det är många som sätter frukostkaffet i halsen när annonsen dyker upp i lokaltidningen samma morgon som deckarfestivalen om Agatha Christie ska invigas vid Västgöta universitet.Är det ett skämt eller kanske en annorlunda hyllning till den stora författaren? När en av gästerna faller död ner under kvällens middag blir alla varse att det är blodigt allvar.En giftig skandalär en spännande och fängslande deckare där Helena Waller och Emma Lundgren hamnar mitt i ett morddrama.

Maria Jacobsson

2021-07-26

En mysig deckare med många kopplingar till Agatha Christies böcker och liv. Jag tycker att författaren vävt ihop historien skickligt och oförutsägbart i tydlig Christie-anda. Vissa karaktärer känns lite banala/naiva.
Lättläst sommarbok!

Solveig Andersson

2020-05-16

Talbok, storytel
Härlig mysdeckare och en briljant hyllning till Christie. Läs den!

Malin Karlsson

2020-05-12

Lättsam underhållning med oförutsägbar intrig.

Spännande kriminalroman med en charm i. Roligt att ha Agatha Christie med i boken.

2020-03-31

Den sämsta boken hittills i serien. Visst var kopplingarna till Agatha Christie fiffiga men jag tycker att det blev lite överdrivet mot slutet. Sen tycker jag att det är lite konstigt att väva in riktiga personer på det här sättet och ändra deras historia. Det vet inte jag om jag tyckte var riktigt okej på något sätt. Så nja, jag gillade inte riktigt.

Fridas_bookcorner

2020-03-10

En härlig hyllning till Agatha Christie, spännande, charmig och alldeles oemotståndlig! Bara läs den!

Bettan_bokprataren

2020-02-10