En giftig skandal

"En alldeles ljuvlig hommage till Agatha Christie." Jenny Lindh, M-magasin"Som att sjunka ner i favoritfåtöljen och gosa under filten. Det är både varm och småputtrig mysunderhållning med intressanta och lärorika utvikningar." Tara"Svensk pusseldeckare när den är som bäst. Romanen är lättläst, med otrolig noggrannhet i detaljer, smidig dialog, intrig med tuggmotstånd, och briljant personteckning och miljöskildring. Dessutom njutningsfullt hög igenkänningsfaktor för alla Agatha Christie-fans " Tidskriften Forum"Appelqvists både lantliga och akademiska miljö passar pusseldeckaren utmärkt" Göteborgs-PostenHärmed tillkännages att ett mord kommer att äga rum på Västgöta universitet fredagen den 1 juni klockan 20.00. Både rektor Emma Lundgren och litteraturforskaren Helena Waller sätter frukostkaffet i halsen när annonsen dyker upp i lokaltidningen samma...

Maria Jacobsson

2021-07-26

En mysig deckare med många kopplingar till Agatha Christies böcker och liv. Jag tycker att författaren vävt ihop historien skickligt och oförutsägbart i tydlig Christie-anda. Vissa karaktärer känns lite banala/naiva.
Lättläst sommarbok!

Solveig Andersson

2020-05-16

Talbok, storytel
Härlig mysdeckare och en briljant hyllning till Christie. Läs den!

Malin Karlsson

2020-05-12

Lättsam underhållning med oförutsägbar intrig.

Spännande kriminalroman med en charm i. Roligt att ha Agatha Christie med i boken.

2020-03-31

Den sämsta boken hittills i serien. Visst var kopplingarna till Agatha Christie fiffiga men jag tycker att det blev lite överdrivet mot slutet. Sen tycker jag att det är lite konstigt att väva in riktiga personer på det här sättet och ändra deras historia. Det vet inte jag om jag tyckte var riktigt okej på något sätt. Så nja, jag gillade inte riktigt.

Fridas_bookcorner

2020-03-10

En härlig hyllning till Agatha Christie, spännande, charmig och alldeles oemotståndlig! Bara läs den!

Bettan_bokprataren

2020-02-10