En giftig sanning

Sten, Camilla

| 2024

Nr den unga standupkomikern Lina Gyllenborg hittas dd i sitt hem anklagas hennes pojkvn Jonas fr mordet. Han hvdar bestmt att han r oskyldig, men bde polisen och media r vertygade om hans skuld. Trots detta frias han i rtten, till allmnhetens chock.Fyra r senare kontaktar Jonas kriminalpsykolog Rebecca Lekman med en begran: han vill att hon ska hjlpa honom att hitta Linas mrdare. Rebecca misstnker att Jonas ljuger fr henne, men ett tungt besked gr att hon inte kan tacka nej till arvodet.Nr Rebecca brjar grva djupare upptcker hon att Lina haft hemligheter som kan ha kostat henne livet. Och snart inser hon att det finns ngon som r villig att gra vad som helst fr att frhindra att sanningen ska komma ut.En giftig sanning r den andra, fristende delen i spnningsserien om kriminalpsykolog Rebecca Lekman. Camilla Sten visar terigen att...

Spnnande, vlskriven och intressant huvudkaraktr. En bladvndare, betyg 4,5.

Camilla r bra p att skriva fngslande och denna bok r en bladvndare av rang. Jag fastnar snabbt i berttelsen dr Rebecka fr i uppdrag att frska bevisa att en man inte mrdat sin flickvn.

Nr Rebecka grver djupare i den mrdade kvinnans liv hittar hon hemligheter som ngon till varje pris vill frhindra att de ska komma ut.

Jag gillar det hr! Det r spnnande, ovntade vndningar och twister. Jag tycker om att flja Rebecka i hennes arbete, p jakt efter sanningen om vem som mrdade Lina Gyllenborg. I boken fr vi vxelvis flja Rebecka i nutid och hndelserna i dtid som leder till att Lina mrdas. Sakta men skert s fltas historierna ihop och man fr veta vad som egentligen hnde.

Vlskrivet, bra och extremt svrt att slppa innan boken var utlst!

Rekommenderas varmt.

Anna Hallqvist

2024-05-01

S var det dags att terknyta kontakten med Rebecca Lekman, som tar sig an ett intressant fall!

Precis som i den frsta delen fr vi flja tv tidslinjer, i En giftig sanning fljer vi Rebecca i nutid och offret Lina i dtid. Det skapar ett starkt driv och spnning, vilket fr mig att lsa boksidorna i ett rasande tempo. Det verkar som att det inte finns ngot annat stt att ta sig igenom Camilla Stens bcker, d hon r ngot av en mstare p att bygga upp psykologisk spnning.

Jag knner att jag kommer nrmare Rebecca som person, och upplever att hon r en fascinerande karaktr - smart, vass och trovrdig i sin roll som kriminalpsykolog. En karaktr jag definitivt gillar och vill fortstta att flja.

En giftig sanning kan jag varmt rekommendera dig som gillar vlskrivna spnningsromaner med driv och kluriga intriger. Dr inget r givet innan sista sidan r lst. Kort och gott; det hr r en riktig bladvndare som du bara mste lsa!