En framtida hemmafrus bekännelser

Eldestrand, Elin

| 2017

Charlie växer upp i Luddinge med sin mamma som erbjuder sina tjänster till karlar i utbyte mot pengar, medan Charlie drömmer om en hushållerska och att få gifta sig med Elvis Presley.Sju år gammal ser Charlie en människa dö för första gången och händelsen skrämmer upp henne så pass att hon gömmer undan minnena i flera år. Men en dag hämtar polisen upp hennes mamma ...Det här är en bisarr skröna med liten gnutta allvar. En feelgood när den är som allra bäst.

Marc Moore

2020-05-17

Fastnade i den från första kapitel, som att slängas in i en ypperligt skruvad svartvit svensk film.
Historien håller uppe intresset under hela boken och är både absurd och konstant roande.
Det enda som gör att det känns lite konstigt är att jag som läsare vill att en massmördare ska komma undan. Sedan kan jag tycka att Charlie är rätt motsägelsefull, både mesig och rädd i visa fall och totalt samvetslös i andra.

Bettan_bokprataren

2020-02-25

Tänk så förvånad jag blev när jag läste den här boken. Jag hade förväntat mig en helt ordinär feelgood historia men i stället fick jag en dråplig och väldigt annorlunda berättelse. Den är charmigt och underhållande, berättelsen om Charlie och hennes liv. Jag lovar man hinner aldrig tröttna så tempot är högt och morden avlöser varandra. Det är absolut inte en otäck bok utan den har hela tiden glimten i ögat och man skrattar gott många gånger trots att det egentliga budskapet är ganska mörkt. Boken var väldigt lättläst och såväl miljö och personbeskrivningarna är väldigt bra.
En ganska tragisk men underhållande bok som jag gillade och det ska bli himla kul att sätta tänderna i del två som står och väntar i bokhyllan.
En riktig bladvändare.
Läs fler av mina recensioner på https://bokprataren.blogspot.com/

Bokdjungeln

2018-07-24

Det här var en bra bok må jag säga! Texten flöt på bra och handlingen fördes fram i behagligt tempo. Passar riktigt bra att läsa i hängmattan då språket är lättsamt och kapitlen korta (något jag brukar gilla). Man skulle kunna säga att detta är en feelgood-bok med en extra touch som gör den speciell och läsvärd. Låt inte titeln eller bokomslaget lura dig, denna bok innehåller kärlek, men också en hel del mord. En perfekt match visade det sig.

2017-06-28

Betyg: 3,5 av 5.

En lite annorlunda bok, som är någon sorts blandning av feelgood och en skröna. Bisarr humor och en bok som definitivt har glimten i ögat. Lättsam och snabbläst bok som inte var riktigt vad jag trodde den skulle vara, men inte på någon negativt sätt.

Jag lyssnade på boken som en ljudbok, genom Storytel, bra uppläst av Gunilla Leining. Boken är sex timmar och femton minuter lång, men jag lyssnade på boken i 1,5 gånger hastigheten, och då blev den fyra timmar och tio minuter lång.

Gripande, skrämmande och underhållande!

2016-10-02

Vilken härlig bok!
Här mördas det på löpande band, och ändå kan jag som läsare inte annat än skratta högt. Elin Eldestrand bevisar här att man kan blanda in humor i deckare utan att förstöra handlingen. Tvärtom blir boken en bladvändare av bästa sort! Något hennes många kollegor som skriver snustorra detektivromaner sannerligen borde lära sig av! Jag tyckte mycket om boken och kan varmt rekommendera den! En mycket stark 5:a får den i betyg från mig!
Slutligen vill jag bara säga: Skriv på Elin, jag vill snarast möjligt läsa fortsättningen om Charlie, Rut & Erik!