En enda hemlighet

Ahrnstedt, Simona

| 2015

Längtan är över – andra delen i Simona Ahrnstedts succéserie är här! En enda hemlighet är en ny bladvändarroman om starka kvinnor, het passion och de hemligheter vi alla döljer. Trettioåriga fältläkaren Isobel Sørensen har sett allt. Vilken katastrofsituation hon än placeras i behåller hon sitt lugn, sin kyla och sin kompetens. Men när hon får reda på att hennes skötebarn, den ideella organisationen Medpax, har problem förlorar hon fattningen. Någon har strypt pengaflödet och det verkar vara personligt. Alexander De la Grip, yngste sonen i Sveriges mesta adelsfamilj, är en omoralisk jetsetprins känd för två saker: sitt utseende och sina kvinnohistorier. Nätterna ägnas åt att festa och ligga, för om han aldrig stannar upp så kommer kanske den fruktansvärda tomheten inte att hinna ikapp honom. När Alexander, tämligen bakfull, träffar den ursinniga men vackra läkaren bestämmer...

Terese

2019-06-28

Marie Larsson

2018-06-25

Toppenbra

Emma A.B.

2018-05-13

2017-11-07

Den vackraste man hon sett. den vackraste kvinna han sett. den vackraste klänningen, vacker hud, vackert hår, vackra kläder. Är det svensk damtidning eller?. Så förutsägbart att man kan spy. Inte en bok i min smak helt enkelt. alldeles för banalt men tydligen finns det folk som gillar det.

Helt ok bok, har läst hennes böcker innan och gillat alla. Men denna kändes lite som en kopia på "Femtio nyanser av grått" och dom har jag ju redan läst 😊

Rebeca Lindquist

2017-04-03

Vacker, berörande och underhållande.

Angelica Pilman

2016-07-09

Spänning, romantik och lagom mycket sex

Louise Olsson

2016-06-20

Sååå himla bra! Ville inte att den skulle ta slut!

Katarina Strid

2016-05-28

Riktigt bra flyt i berättandet och man sugs in, kan inte sluta. Skönt med en nutidsberättelse med moderna människor och intressanta karaktärer. Tycker bäst om första halvan av boken, där spänning och romans byggs upp! Sen blir det lite för mycket och för detaljerat i sexscenerna. Avslutningen på boken dock spännande!

Linn Lagerström

2016-05-02

Boken skulle ha fått ett högre betyg om hon hade skurit ner på sexscenerna. Less is more i det här fallet. Annars en bra story, lite tunn på vissa ställen.

Sandra Gustafsson

2015-11-25

En kvinna med arbetet i fokus och som utåt sett verkar väldigt självständig men under ytan är ganska osäker. Hon träffar en man med obegränsade ekonomiska tillgångar och passion uppstår. En bladvändare, ingående kärleksscener och om mörka hemligheter. Funkar oftast alltid.

2015-06-25

Det här är den fristående fortsättningen på boken ?En enda natt? av Simona Ahrnstedt som kom ut för ungefär ett år sedan. Så här skrev jag om den boken då:

?Det här är den första boken som jag har läst av Simona Ahrnstedt. Hon har tidigare skrivit tre stycken romaner som utspelar sig i historiska miljöer. Jag har valt att inte läsa dom, eftersom jag inte är så värst förtjust i böcker som utspelar sig förr i tiden.

Men nu har hon istället börja att skriva böcker som utspelar sig i nutiden, och det intresserar mig så mycket mer. Den här boken är den första boken i en serie böcker som ska handla om starka kvinnor i nutiden.

Och jag tyckte mycket om den här boken, så jag ska helt klart följa hennes serie böcker.

Boken är mycket bra skriven, lättläst och fängslande. Ett skönt läsflyt var det, och jag hade svårt att lägga boken ifrån mig.

Härliga starka kvinnoporträtt är det i boken. Och den utspelar sig mest i finansvärlden, och mest bland överklassen i Stockholm.

Utförliga kärleksscener är det i boken, och dom tycker jag är mycket bra skrivna.

Kan helt klart rekommendera boken.?

Och jag tycker precis lika om den här boken. Den är ungefär likadan, fast känns ändå inte som någon upprepning, utan det är en helt ny handling, och till stor del nya personer. Lite ?Mr Grey?-feeling fick jag av sexscenerna som är lite mer kinky i den här boken.

Rekommenderar absolut boken, men läs gärna ?En enda natt? först.