En dotters arv

Roberts, Nora

| 2022

Adrian Rizzo var 7 år när hon mötte sin far för första gången. Samma dag försökte han döda henne. Adrian växer upp med sin framgångsrika men frånvarande mor. Som tonåring går hon i moderns fotspår och bygger ett varumärke inom träning. Ungefär samtidigt får hon sitt första hotbrev. Vem är det som förföljer henne? Omgiven av vänner och familj inser Adrian att hon har mer att förlora än sitt eget liv.

Elisabeth Svensson

2022-06-15

Som alltid Nora levererar

Adrian växer upp på Manhattan med sin framgångsrika mamma Lina - känd inom yoga och fitnessbranschen. I tonåren börjar Adrian gå i samma spår som sin mamma och börjar göra en träningsserie, och nu kommer det första hotbrevet till henne. Vem är det som förföljer och hotar henne?

Jag har läst flera böcker av Nora Roberts och jag gillar hennes böcker - spänningsromaner som har en bra story och som bygger upp en spänning under bokens gång. Denna bok är inget undantag, bra story, spännande med starka karaktärer. Jag tycker Nora är otrolig på att skriva, hon har en förmåga att få mig som läsare att hållas på halster ända till slutet. I denna bok tycker jag dock att den stundtals blir lite för lång och seg men som tur är så hittar jag tillbaks till boken och tempot ökar och jag slukar boken och får precis det jag önskar. Jag bjuds på spänning, kärlek, sorg och vänskap och jag ser fram emot nästa bok.