En dag i december

Silver, Josie

Laurie är inte särskilt romantisk och har aldrig trott på kärlek vid första ögonkastet. Men allt förändras en snöig decemberdag när hon tittar ut genom ett bussfönster. Och får syn på honom. För en kort stund står tiden still. Tills bussen åker iväg och ögonblicket är över. Laurie går vidare med sitt liv, men mannen dröjer kvar i hennes tankar. Ett år senare, på en julfest, presenterar Lauries bästa vän Sarah henne för sin nya pojkvän, Jack O'Mara. Laurie känner genast igen honom. Från att tidigare ha varit närmast oskiljaktiga börjar Laurie dra sig undan Sarah i ett försök att dölja sina känslor. Sarah är dock fast besluten att allt ska vara som förut och att de alla tre ska bli bästa vänner. Men hur slutar man vara förälskad? Och kommer Jack ihåg henne? Vi får följa Laurie, Jack och Sarah under tio år av kärlek, vänskap och missade ögonblick. En dag i december är årets mest romantiska...

🎅Det här är en fantastisk feelgood roman. Jag har skrattat, jag har gråtit och jag har förbannat alla olika omständigheter i boken. Den var skriven på ett sånt sätt att man lätt kunde följa huvudkaraktärerna och deras liv, det var en av de böcker som var riktigt svår att lägga ifrån sig när man väl börjat läsa.
5/5 är det enda betyg
jag kan ge, den är verkligen
värd varenda stjärna!!!🎅

Ewe xxxxxx

2020-10-27

Mysig bok som utspelar sig över flera år (lite missvisande titel då inte särskilt mycket utspelar sig i december).

Sara Eriksson

2020-01-22

Så himla gullig, även om jag höll på att bli galen på huvudpersonerna. Just say it already :)

En riktig pärla till feelgood! Har den här filmatiserats? Om inte så är det ett perfekt underlag för en riktigt underbar julfilm!

Sarah

2019-02-06

JÄTTEBRA

Feelgood som är så mysig. Älskar sånna här sliskiga slut i denna genré. Skulle passa utmärkt som film oxå.

Bokdjungeln

2018-12-16

Denna ljudbok kanske inte är så julig som jag först hade trott, men den är himla bra ändå. Den är så där romantisk att man kan associera den med filmer som Love actually och Notting Hill. Man förväntar sig så klart att Laurie och Jack ska få varandra och det är det man väntar på under bokens gång. Men det händer så mycket annat längs vägen att det inte blir långtråkigt. Den är som jag nämnt tidigare inte så julig, utan historien utspelar sig under flera år och under alla möjliga månader. Men den är ändå mysig att ha i lurarna när man är ute och går i kylan. Jag tycker att detta är en mysig feelgood-bok som jag hoppas någon gång blir film.

villa-freja.se

2018-11-24

Det här är en julroman med hög mysfaktor även fast jag ibland vill skrika åt de båda huvudpersonerna att vakna upp någon gång och våga berätta om sina innersta hemligheter. Hur svårt kan det vara?! Jag rycks med in i berättelsen som är en riktig bladvändare.