En dag dog Hannah, alla andra dagar levde hon

Ekwall, Patrick

| 2022

"Den vackraste bok jag någonsin har läst."  - Towe Olsson, Blekinge Läns Tidning"Rakt, brutalt, men vackert och gripande. En måsteläsning med tröst, råd, tårar och kärlek. Imponerande". - Mats Olsson, Expressen Den 13 februari 2021 dog Hannah Ekwall. Hon hade precis fyllt 39 år och hade ett drygt år tidigare drabbats av en aggressiv form av bröstcancer.Patrick Ekwall berättar öppenhjärtigt om den omtumlande tiden efter hans och dottern Tindras förlust, om saknaden efter en fru och mamma, men framförallt om att se framåt. En dag dog Hannah, alla andra dagar levde hon är en berättelse om sorg, men ännu mer en skildring av ett år där Patrick finner mod och styrka att leva vidare, med minnet av Hannah.  Tv-profilen och journalisten Patrick Ekwall är sedan frun Hannahs död engagerad i Bröstcancerförbundet och har bland annat initierat...

I denna bok berättar Patrick Ekwall om hur hans fru Hannah vid 39 år drabbas av en aggressiv form av bröstcancer och drygt ett år senare finns inte Hannah kvar längre.

Vilken stark och gripande bok - den träffar mig rakt i hjärtat och jag blir otroligt berörd. Det är öppet och ärligt skrivet, så mycket känslor. Trots att det är en tung bok med mycket sorg så lyser kärleken så starkt. Jag har lyssnat på boken och uppskattar att det är Patrick själv som läser boken det gör det bara ännu starkare. Starkt av Patrick att skriva denna bok där han delar med sig av tiden innan Hannah blev sjuk, tiden med cancer, förlusten, saknaden och framtiden. Tack för att du delade med dig av din berättelse.

Pia Ekeroth

2022-11-10

Uppmanar alla att läsa denna bok. Många tårar fälldes, jag tog många pauser för att reflektera över det lästa med boken är värd alla tårar och pauser. LÄS.