En cirkel av sten

Griffiths, Elly

I den brittiska succéseriens elfte bok om rättsarkeologen Ruth Galloway hemsöks hon och kommissarie Harry Nelson av ett spöke från det förflutna. Samtidigt är deras gemensamma framtid osäkrare än någonsin, med tanke på att Nelsons fru ska föda barn när som helst.Nelson har fått en rad hotfulla brev. De är anonyma men påminner om brev han fick för länge sedan. Då ledde de till ett fall som har förföljt honom sedan dess, fallet som sammanförde honom och Ruth och gällde en flicka han inte kunde rädda.Ruth arbetar med en utgrävning i Norfolks saltängar och plötsligt hittas benrester i en cirkel av sten. De visar sig tillhöra en försvunnen tolvåring. Allt mer påminner om det gamla fallet, men mannen som skrev breven till Nelson är död. Eller?

2022-07-27

Lite småmysigt men nu har Griffiths skrivit i princip samma bok 11 gånger. Den här var i princip bara relationer och helt utan spänning och det funkar inte. det är ju ändå en deckare.

2022-07-27

Maria Jacobsson

2021-01-10

Mysig deckare! Bok 14 i en serie om arkeologen Ruth vars väg ofta korsas av poliser av olika anledningar.

A H

2020-05-24

Nu har jag läst alla. Bara att vänta på nästa!!!!

2019-11-05

Nä, nu räcker det! Hur gulligt och charmigt det än är att följa Ruth Halloway och dottern Kate på saltängarna så räcker det inte. När den lilla spänningen som finns dyker upp först bortåt den 200:e sidan blir det lite långtråkig läsning.

Helen Lindholm

2019-09-11

Spännande, gripande & fängslande!

2019-07-19

Men åååh, jag lämnar Ruth och Nelson med en känsla av besvikelse den här gången. Kan det vara dags att stänga serien tro? Jag kan dock inte sluta hoppas på en stark upphämtning i nästa.

2019-06-22

Jag har läst alla tionde föregångarna, så den här känns mycket som en upprepning. Berättande kör på tomgång, men en upphämtning på slutet gör att den ändå får klassas som läsvärd.