En andra chans

Moyes, Jojo

Jojo Moyes efterlängtade sista del i trilogin om Lou. Fortsättningen till Livet efter dig och Arvet efter dig . Louisa Clark kommer till New York, redo att börja ett nytt liv och säker på att hon kan omfamna det nya äventyret samtidigt som hon och Ambulans-Sam håller sitt distansförhållande levande. Arbetet som assistent hos Agnes, den unga hustrun till en av New Yorks rikaste män, tar Lou in i stadens absoluta toppskikt. På en välgörenhetsbal möter hon Joshua Ryan, en man som bär med sig en viskning av Lous förflutna. Lou försöker hålla ihop sina båda världar, och upptäcker att hon tvingas bära på hemligheter - inte bara sina egna - som kan orsaka katastrofala förändringar i hennes liv. Och när allt ställs på sin spets måste hon fråga sig: Vem är Louisa Clark? Och hur stillar man ett hjärta som bor på två platser? Jojo Moyes har jobbat som journalist, bland annat på...

Älskar verkligen Moyes, och den här boken var inget undantag!

Emma F

Hela serien är kanon!

Fint skriven berättelse. Brukar inte gilla den här typen av böcker annars.

Sara AK

Älskade denna uppföljare, Moyes gör mig inte besviken. Boken gav mig mycket känslor.

Ann Simonsson

2018-08-06

Jojo lyckades igen.

I tredje boken om Lou lämnar hon London och åker till New York. Hon har fått jobb som assistent till den rika, och ganska ensamma, Agnes Gopnik - andra hustrun till Leonard Gopnik. Lou lämnar allt, den snygga ambulanspojkvännen Sam, sin lägenhet, familjen - allt för att uppfylla den drömmen både hon själv och Will hade för henne.

Livet med Gopniks är annorlunda och hektiskt. Sekretessen är hög och eventen är många. Agnes behöver inte bara en assistent utan en vän och samtalspartner och intrigerna tätnar. Utöver det försöker Lou klara av att vara del av ett distansförhållande med en man långt borta, att klara av det sociala livet i överklass-New York och allt blir en resa för att försöka hitta sig själv.

Lou Clark träffade vi för första gången som assistent till den helförlamade Will Traynor i Livet efter dig (som också filmatiserats). Hon är en kaxig tjej med mycket skinn på näsan, men som samtidigt har lite dålig koll på sig själv. Jag har någon slags hatkärlek till hela boktrilogin, älskar pga alla känslor och hatar lite pga klyschigt som tusan. Men i den här boken får Lou äntligen blomma ut ordentligt, och jag älskar det. Istället för att vara en tragisk roman med sorg och kärlek så är det en stark GO GET IT-roman där integritet och identitet står i centrum, precis som systerskapet och att stå upp för varandra och att stå upp för sig själv.

Power, helt enkelt.

/365bockerdubordelasa.com

Charlotte Skogh

2018-07-03

👍🏻

bettansboktips

2018-05-07

En riktigt härlig feelgood av Jojo Moyes.

2018-05-03

Louisa Clark åker till New York, redo att börja ett nytt liv och omfamna äventyret, precis som Will önskade. Samtidigt har Louisa lämnat kärleken Sam kvar hemma i London. Louisa arbetar som assistent till Agnes, ett jobb som tar henne med in bland människor i stadens absoluta toppskikt. 🐴
En andra chans är den tredje och avslutande delen om den charmiga Louisa Clark. Livet efter dig och Arvet efter dig är de båda böckerna innan i serien. Livet efter dig är en av mina absoluta favoritböcker, jag tycker den är helt underbar. Arvet efter dig blev jag inte lika imponerad av. Den var helt ok, men inte mer än så. Med viss tvekan slog jag upp En andra chans och började, skulle Jojo Moyes få till ett bra avslut på serien? Jo, jag tycker att det blev ett bra avslut. Louisa är tillbaka nästan i sitt gamla slag, pladdrig, impulsiv och charmig. Kan dock önska att författaren skulle låtit henne fått stå på sig mer och inte fått vara så naiv och godtrogen. Boken fick mig fast direkt från första sidan och jag hade svårt att lägga ned boken. Skulle inte bli förvånad om även denna bok kommer filmas, den känns nästan som den är skriven med tanke på film senare. Jojo Moyes har återigen skrivit en riktig feel-good som är en ren fröjd att läsa!

Anna Granström

2018-04-20

Helt ok avslut på denna trilogi, även om första var svårslagen. Kommer kännas lite trist att inte läsa mer om Louisa.

Anna Granström

2018-04-20

2018-04-16

Luisa Clark är sig lik, och det är jag glad för. Bra uppföljare och upplösning och Jojo Moyes visar att hon fortfarande är lika bra i den här genren. Varm och underhållande.

Stina Wilson

2018-04-13