En andra chans

Moyes, Jojo

Jojo Moyes efterlängtade sista del i trilogin om Lou. Fortsättningen till Livet efter dig och Arvet efter dig . Louisa Clark kommer till New York, redo att börja ett nytt liv och säker på att hon kan omfamna det nya äventyret samtidigt som hon och Ambulans-Sam håller sitt distansförhållande levande. Arbetet som assistent hos Agnes, den unga hustrun till en av New Yorks rikaste män, tar Lou in i stadens absoluta toppskikt. På en välgörenhetsbal möter hon Joshua Ryan, en man som bär med sig en viskning av Lous förflutna. Lou försöker hålla ihop sina båda världar, och upptäcker att hon tvingas bära på hemligheter - inte bara sina egna - som kan orsaka katastrofala förändringar i hennes liv. Och när allt ställs på sin spets måste hon fråga sig: Vem är Louisa Clark? Och hur stillar man ett hjärta som bor på två platser? Jojo Moyes har jobbat som journalist, bland annat på...

Maja Nilsson

2022-09-07

VM

2021-02-27

Helt ok, första var bättre

Cecilia U

2020-12-06

Mysig fortsättning på Louisas liv. Riktig feel-good bok :)

Anna Kreissl

2020-02-10

Det hände inte så mycket. Ganska långsam.

jessicasshelfies

2020-01-16

Jag har inte kunnat koncentrera mig på läsningen senaste veckan, så jag siktade in mig på något lättsmält. Den här boken var perfekt för ändamålet, och den får en fyra inom sin kategori. :) Louisa är nu i New York för ett jobb som assistent åt en rik familj på 5th Avenue. Hon har lämnat en hunkig pojkvän hemma, träffar en hunkig Manhattanite på plats och skapar inte helt otippade vänskaper med övriga inom räckhåll.

Man ska ha läst de tidigare två böckerna om Louisa Clark för att hänga med bra. Det är en klassisk feelgood om att finna sin plats i livet.

2019-10-11

Kom tyvärr inte ihåg nog från böckerna innan, det hänvisas ändå en hel del till de händelserna. Men förutom det tycker jag att det var en trivsam bok, ett bra slut på historien. Bättre än den förra som mer kändes som ett sätt att mjölka ur succén med den första boken.

sannareads

2019-09-19

"If someone likes you, they will stay with you; if they don’t like you enough to stay with you, they aren’t worth being with anyway. You know that. You are a sensible, mature."

This book was all it thought it would be and at the same nothing of the sorts. I was expecting Louisa Clark to be the same loveable and quirky person she's been in the past two books, but I have to admit that in Still Me she was slightly changed.

Everything in her life becomes different when she moves to New York. Her new relationship with Sam becomes a distance relationship, she leaves her family in England along with him & has to quickly acclimate to a life in the city that never sleeps; with riches, events and a life far away from her old one...with shallow and nice people, and a few relationships no one sees coming.

So it was no surprise that Lou couldn't always be her quirky self in this book. Everything literally got turned upside down for her and she left everyone she loved in England.

I really enjoyed Louisa Clark's character development in this book, where she goes from not knowing what she wants, who she wants and who she is anymore, to a woman that knows who she is and what she wants to make of her future.

As always Moyes writes in a captivating and fun way that makes the pages fly by! It's always irresistible for me to put down her book, so once I've started one of her books I know that I'm stuck with my nose in it until I've finished it.

⭐️" Still Me" by Jojo Moyes gets 4/5 stars from me!

Birgitta Petersson

2019-05-19

Bra bok, ville gärna få veta hur hennes liv blev efter de två andra böckerna.

Agnes

2019-04-12

Oj vilken bra avslutning på serien! Jag sträck läste denna bok pågrund av alla plötsliga vändningar som historien tog. Ganska så förutsägbart slut men ändå helt underbar. Läs den!

villa-freja.se

2019-03-23

Vissa karameller vill man suga länge på men nu har jag äntligen läst den sista delen i trilogin om Louisa Clark och samtidigt ... nu får jag inte träffa henne längre, vilket på ett sätt känns tomt.

Jonna

2019-02-27

Lätt att komma in och intressant handling. Mycket bättre än nummer 2 i serien men kan absolut inte slå första boken!

Frida

2019-02-21

Inte alls i stil med tidigare i denna serie..

Sarah

2019-02-01

Nej den här var inte alls som man hade hoppats... tråkigt!

Bianca Kallai

2018-12-04

Ursula Stålhandske

2018-10-28

Fantastisk avslutning på serien om Louisa Clark! Åh, jag kommer att sakna karaktärerna och miljöerna. Jag har förälskat mig i författarens skicklighet med språket, underhållande och kreativt. Jag är så glad åt den bekantskapen och jag ser fram emot att dyka vidare i hennes andra skrivna alster.

Älskar verkligen Moyes, och den här boken var inget undantag!

Emma F

2018-08-18

Madeleine Löfqvist

2018-08-18

Hela serien är kanon!

Anna Häggström

2018-08-16

Fint skriven berättelse. Brukar inte gilla den här typen av böcker annars.

Sara AK

2018-08-14

Älskade denna uppföljare, Moyes gör mig inte besviken. Boken gav mig mycket känslor.

I tredje boken om Lou lämnar hon London och åker till New York. Hon har fått jobb som assistent till den rika, och ganska ensamma, Agnes Gopnik - andra hustrun till Leonard Gopnik. Lou lämnar allt, den snygga ambulanspojkvännen Sam, sin lägenhet, familjen - allt för att uppfylla den drömmen både hon själv och Will hade för henne.

Livet med Gopniks är annorlunda och hektiskt. Sekretessen är hög och eventen är många. Agnes behöver inte bara en assistent utan en vän och samtalspartner och intrigerna tätnar. Utöver det försöker Lou klara av att vara del av ett distansförhållande med en man långt borta, att klara av det sociala livet i överklass-New York och allt blir en resa för att försöka hitta sig själv.

Lou Clark träffade vi för första gången som assistent till den helförlamade Will Traynor i Livet efter dig (som också filmatiserats). Hon är en kaxig tjej med mycket skinn på näsan, men som samtidigt har lite dålig koll på sig själv. Jag har någon slags hatkärlek till hela boktrilogin, älskar pga alla känslor och hatar lite pga klyschigt som tusan. Men i den här boken får Lou äntligen blomma ut ordentligt, och jag älskar det. Istället för att vara en tragisk roman med sorg och kärlek så är det en stark GO GET IT-roman där integritet och identitet står i centrum, precis som systerskapet och att stå upp för varandra och att stå upp för sig själv.

Power, helt enkelt.

/365bockerdubordelasa.com

Charlotte Skogh

2018-07-03

👍🏻

bettansboktips

2018-05-07

En riktigt härlig feelgood av Jojo Moyes.

Helt ok avslut på denna trilogi, även om första var svårslagen. Kommer kännas lite trist att inte läsa mer om Louisa.

2018-04-16

Luisa Clark är sig lik, och det är jag glad för. Bra uppföljare och upplösning och Jojo Moyes visar att hon fortfarande är lika bra i den här genren. Varm och underhållande.

Stina Wilson

2018-04-13