Emma, Mias dotter

Eriksson, Maria

| 2008

Extra MP3-CD medföljer! Emma, Mias dotter är den fjärde delen i Maria Erikssons storsäljande serie om sitt liv på flykt undan en våldsam man och hennes enastående kamp för att bygga upp en ny tillvaro åt sig själv och sina barn i ett främmande land. Det är en dramatisk resa som har fört henne från tryggheten i en svensk småstad till ett liv med kyddad identitet i en annan världsdel, via olika gömställen i Sverige och flera år av umbäranden i Chile. Emma, Mias dotter tar vid där Mias hemlighet slutade, och läsaren får följa familjens liv i det nya hemlandet USA och framför allt dottern Emma. Alla de läsare som mött Emma i först Gömda, sedan Asyl och därefter Mias hemlighet har naturligtvis undrat hur det ska gå för en flicka som tvingats utstå så mycket hemskt och svårt i livet. Här får de veta det, och det är Emma som själv berättar tillsammans med Mia Emma,...

Jennifer Berkane

2014-04-05

Det är en urkass bok och det händer lite för mycket för att vara sann historia. Mia får cancer, hennes pappa får cancer och Anders dör nästan av hjärtinfarkter. Sedan påstår de att man alltid gör omskärelse på barn i USA. Detta gör man bara om man är muslim eller fanatiska judar. Vilket av dem är de? Nej, denna bok är inte värd sina pengar

Sandra Östlund

2013-12-20

Urkass bok. Orkade inte ens läsa klart den för den är bara en upprepning av tidigare böcker och språket är så dåligt!

Sara Frimodig

2013-09-23

Första halvan av boken är bara en upprepning av de tidigare böckerna och var därför helt enkelt ointressant. Andra halvan var bättre men mycket kändes överdrivet och kanske inte helt sanningsenligt. Jag vet inte, men denna bok var på en helt annan (lägre) nivå än de övriga. Jag gillade den inte alls, så den slutar på en stark etta, på gränsen till svag tvåa.

Helena Almqvist

2012-12-07

Meningslös skit där de försöker mjölka förlaget på mer pengar hela familjen är lika lösaktig och oseriös suck ...

Eyez Only

2010-09-07

Sk*t.

* Mazuli *

2010-03-14

Riktigt gripande bok. Tyckte det inte blev för mycket upprepningar. Det behövdes snarare för att man skulle förstå hela historien.

Anchi L

2009-10-21

Sant eller inte? Boken berör mig i vilket fall som. Stackars tös som inte får någon förklaring på vad som händer.

Gunvi Lundqvist

2009-10-12

Kan hålla med om upprepningar titt som tätt, men i det stora hela är boken läsvärd. Upprepningarna är ju nödvändiga delvis åt oss som läst alla Mia böckerna för att snabbt komma in i den rådande situationen, men framförallt en nödvändighet för alla de som inte läst de tidigare böckerna om Mia. Boken berör och en stark fyra av mig.

Maria Guellil

2009-10-10

För mycket upprepning från dom andra böckerna om mia

Jenny Andersson

2009-04-24

En otroligt bra beskrivning på hur en dotter i en familj som denna, kan fara illa ut. Man ville bara ge sig in i boken och hjälpa Emma ut från drogträsket.

Välformulerad!