Elva änkors man

Rudberg, Denise

| 2021

Nätdejting, medial blottläggning och snåriga samtyckeslagar Denise Rudberg berör återigen vår samtids brännheta ämnen i ny elegant crime- roman.En nyskild kändispolitiker kontaktar polisen efter att ha blivit grovt sol-och-vårad av en man på en nätdejtingsida. Hennes färska skilsmässa har redan synats i alla medier och det känsliga fallet hamnar hos Marianne Jidhoff och kollegorna på särskilda enheten som står inför nya tider. Efter att Torsten Ehn valt att byta tjänst har Torsten och Marianne nu en möjlighet att ta sin relation till nästa nivå. Men flytten har också fört med sig att Mattias Sohlberg, son till Mariannes döde exman, fått en plats i syjuntan. Parallellt blir Augustin Madrid kontaktad av en bekant som sitter häktad för en våldtäkt mot en heterosexuell man.ELVA ÄNKORS MAN är den elfte boken i Denise Rudbergs elegant crime-serie om den ovanliga och älskade förundersökningsledaren...

Jag är en stor fan av Denise Rudberg och hennes böcker om Marianne Jidhoff. De är spännande, grymt svåra att släppa ifrån sig och när de är slut vill man bara ha mer.

”Elva änkors man” är inget undantag. Den här gången är det inte så många mord i handlingen, men bedrägerier och falskhet på internet kan även det vara obehagligt och skrämmande att läsa om. Denise är som vanligt skicklig på att bygga upp sin berättelse med olika parallellhistorier som vävs ihop till en i slutet.

Jag älskar att läsa om relationerna mellan Marianne och hennes kollegor i Syjuntan. Det känns äkta och som man är med i handlingen. Som de är ens bekanta och vänner.

Som vanligt, underbar läsning @deniserudberg . Tack för att du skämmer bort oss med dessa underbara böcker! ❤️

2021-10-22

Betyg: 4 av 5 - 📚 - Elva änkors man är den elfte boken i Elegant Crime-serien om Marianne Jidhoff och dom andra i den speciella utredningsgruppen på Östermalm. Jag har läst alla böcker och jag tycker om dom allihopa. Böckerna är mycket lättlästa, snabblästa, och lättsmältna. Dom är också enkla, underhållande, och absolut läsvärda. Och jag kommer att fortsätta att följa bokserien. Rekommenderas.