Elva minuter

Coelho, Paulo

| 1905

CD-bok Uppläsare: Stefan Sauk Innehåller: 7 CD Speltid: cirka 8 timmar ?Mitt mål är att förstå kärleken?, skriver Maria, huvudpersonen i Paulo Coelhos nya roman, i början av sin dagbok. Elva minuter är berättelsen om Maria, en ung flicka från en Brasiliansk by, som efter att ha mött en schweisisk teaterdirektör låter sig förföras av längtan efter ett bättre liv. Hon flyttar till Genève, där hon drömmer om att finna berömmelse och rikedom, men slutar som gatuprostituerad. Författaren till Alkemisten har skrivit en gripande och provocerande roman om sex och kärlek. Den har legat i toppen på försäljningslistorna världen över. Enligt ?Publishing Trends? är Elva minuter nummer 1 på deras lista över mest sålda böcker i hela världen för 2003.

gabrielA cisternas

2021-07-21

bra

Jenny Strid

2021-07-08

1/5. 11 minuter gav mig ingenting. Svårt att recensera för jag orkar inte ens lägga energi på att samla mina tankar om den. Lättläst dock, vilket gjorde att jag läste klart den.

Therese Persson

2020-11-03

Långtråkig men hade sina ljusglimtar som gjorde att jag tillslut avslutade boken.

Anna Kreissl

2019-01-06

Bedrövlig kvinnosyn. Trist.

Angelica Pilman

2016-03-12

Bitvis bra och spännande men mest långtråkig..

Louise Ö

2013-07-03

Stark om passion, lust och sex!!

Mikaelita Bovalius

2012-04-07

Jag älskar den här boken och jag älskar Coelhos sätt att skildra människors öden. Det vackra och tragiska binds samman till en helhet som för mig gör den komplett.

Anna-Karin L

2012-03-14

Inte riktigt som de andra Coelho-böcker jag läst, men på nåt sätt gillade jag den bitvis (ändå).

2011-10-06

Jag gillar ansatsen, försöket, till någon slags SM-skildring. Men det blir bara till ett slags gubbsjukt jaha. Funderar till och med på att höja betyget på Berättelsen om O ...

önskar att jag kunde ge den mer i betyg.

Nina Ahlzén

2011-01-25

Förstår inte varför man gör sig besväret att öppna en bok, än mindre läsa en av Paolo Coelho. Det är genant, urtråkigt språk och alla ens sämsta sidor lockas fram. Jag hugger hellre av mig armarna än läser en bok till av detta skämt till författare.

Mim-Ariel Almquist

2011-01-15

Jag vet inte riktigt vilken föreställning jag hade om boken när jag läste den, men den levde nästan upp till förväntningarna. Boken fick mitt hjärta att slå fortare.

Karin Söder

2010-07-22

En extravagant, ekivok Rolls Royce-version av en Allers-roman. Ett stort 'Jaha'.

Ursula Stålhandske

2010-02-10

Fängslande och väl berättad av Stefan Sauk.

Ingen bok son tilltalar mig alls. Annars sägs det ju att författaren trollbinder sina läsare, men inte mig. Tråkig!

Carina Karlsson

2010-01-09

Lika mycket som jag tyckt om de andra av Coelhos böcker lika svårt har jag att förhålla mig till den här. Den här är vacker och vidrig på samma gång. Jag rodnade och vred ner ljudet.

Gunvi Lundqvist

2010-01-02

Läste slutet i boken på nytt sista natt, mindes bara att Maria åkte tillbaka till Brasilien men så blev/blir det ju inte Coelho gör mig inte besviken gillar slutet som är så överenstämmande med vad jag ville. Njutbok för vilsna själar.

Harriet Frohm

2009-11-01

Efter alkemisten var denna bok rätt överraskande, en sensuell berättelse omett kvinno öde.

Joachim Lindberg

2009-10-22

Börjar rätt lovande, men sedan svävar han iväg i eviga flummerier om det perfekta sexet. Fjantigt och tröttsamt.

Ciccis bokblogg

2009-07-27

Denna bok är erotisk och andlig på en och samma gång! Jag fullkomligt älskar Paulo Coelhos böcker! Maria är en helt vanlig flicka i Brasilien, men efter att som ung blivit besviken på kärleken så hamnar hon i Schweiz där hon försörjer sig som prostituerad. Marias tid i Schweiz är både omtumlande och spännande. Hon träffar på kärleken igen. Hon får uppleva saker som hon aldrig trodde hon skulle få uppleva, vilket leder till ett sensuellt, andlig och känslomässigt uppvaknade.

De minuter det tog mig att läsa den här är mig berövade. De kommer aldrig igen, aldrig! Bokens huvudkaraktär kommenterar sina egna tankar en gång då hon får någon form av insikt - var det rörande en fågel? - Coelho skriver: 'Oj, nu blir jag för djup'. Mmm.

Eva Lindblad

2009-07-04

Jag älskade den! Läste den förra sommaren och för mig var den en stor läsupplevelse och jag bar den med mig under lång tid efter avslutad läsning. En sådan bok jag kommer att läsa många gånger.

Johanna Falkered

2009-07-01

Det finns anledningar till detta är en av världens mest älskade författare.

Elin Olsson

2009-06-23

helt underbart hemsk.
det var verkligen en bok som inte trodde skulle arta sig i början men åh så fin den var!