Elva minuter

Coelho, Paulo

| 2004

"Vrldens strsta bstsljare 2003." Publishing Trends Nr 1 p topplistorna i 32 lnder! Elva minuter bygger p en sann historia och berttar om Maria, en ung och vacker kvinna frn en bergsby i Brasilien. Hennes frsta mte med krleken slutar olyckligt och hon vertygar sig sjlv om att hon aldrig vill lska ngon igen. det fr henne till Genve, dr hon drmmer om rikedom och bermmelse, men slutar som prostituerad. Med sin enkla bakgrund och lilla livserfarenhet har Maria inte mycket att stta emot i detta hrda mte med verkligheten. Hon drivs stndigt lngre bort frn drmmen om krlek och tillbringar tiden med att frska utrna vad hennes kunder tnker och knner. Det visar sig att de flesta r ensamma och saknar se - med ngon de lskar. En dag dyker konstnren Ralf upp och deras mte blir en vndpunkt fr dem bda. En gripande roman om krlekens och...

Angelica Pilman

2016-03-12

Bitvis bra och spnnande men mest lngtrkig..

Louise

2013-07-03

Stark om passion, lust och sex!!

Mikaelita Bovalius

2012-04-07

Jag lskar den hr boken och jag lskar Coelhos stt att skildra mnniskors den. Det vackra och tragiska binds samman till en helhet som fr mig gr den komplett.

Anna-Karin L

2012-03-14

Inte riktigt som de andra Coelho-bcker jag lst, men p nt stt gillade jag den bitvis (nd).

2011-10-06

Jag gillar ansatsen, frsket, till ngon slags SM-skildring. Men det blir bara till ett slags gubbsjukt jaha. Funderar till och med p att hja betyget p Berttelsen om O ...

nskar att jag kunde ge den mer i betyg.

Kim Rydvald

2011-05-24

Boken tappar markkontakt ungefr halvvgs in, d handlingen degenererar till den vanliga serien bisarra frelsningar i dialogfrkldnad. Vissa delar r rent surrealistiska. Har Coelho hrt riktiga mnniskor samtala?

Nina Ahlzn

2011-01-25

Frstr inte varfr man gr sig besvret att ppna en bok, n mindre lsa en av Paolo Coelho. Det r genant, urtrkigt sprk och alla ens smsta sidor lockas fram. Jag hugger hellre av mig armarna n lser en bok till av detta skmt till frfattare.

Mim-Ariel Almquist

2011-01-15

Jag vet inte riktigt vilken frestllning jag hade om boken nr jag lste den, men den levde nstan upp till frvntningarna. Boken fick mitt hjrta att sl fortare.

Karin Sder

2010-07-22

En extravagant, ekivok Rolls Royce-version av en Allers-roman. Ett stort 'Jaha'.

Ursula Stlhandske

2010-02-10

Fngslande och vl berttad av Stefan Sauk.

Ingen bok son tilltalar mig alls. Annars sgs det ju att frfattaren trollbinder sina lsare, men inte mig. Trkig!

Carina Karlsson

2010-01-09

Lika mycket som jag tyckt om de andra av Coelhos bcker lika svrt har jag att frhlla mig till den hr. Den hr r vacker och vidrig p samma gng. Jag rodnade och vred ner ljudet.

Gunvi Lundqvist

2010-01-02

Lste slutet i boken p nytt sista natt, mindes bara att Maria kte tillbaka till Brasilien men s blev/blir det ju inte Coelho gr mig inte besviken gillar slutet som r s verenstmmande med vad jag ville. Njutbok fr vilsna sjlar.

Harriet Frohm

2009-11-01

Efter alkemisten var denna bok rtt verraskande, en sensuell berttelse omett kvinno de.

Joachim Lindberg

2009-10-22

Brjar rtt lovande, men sedan svvar han ivg i eviga flummerier om det perfekta sexet. Fjantigt och trttsamt.

Cicci Harstrm

2009-07-27

Denna bok r erotisk och andlig p en och samma gng! Jag fullkomligt lskar Paulo Coelhos bcker! Maria r en helt vanlig flicka i Brasilien, men efter att som ung blivit besviken p krleken s hamnar hon i Schweiz dr hon frsrjer sig som prostituerad. Marias tid i Schweiz r bde omtumlande och spnnande. Hon trffar p krleken igen. Hon fr uppleva saker som hon aldrig trodde hon skulle f uppleva, vilket leder till ett sensuellt, andlig och knslomssigt uppvaknade.

De minuter det tog mig att lsa den hr r mig bervade. De kommer aldrig igen, aldrig! Bokens huvudkaraktr kommenterar sina egna tankar en gng d hon fr ngon form av insikt - var det rrande en fgel? - Coelho skriver: 'Oj, nu blir jag fr djup'. Mmm.

Eva Lindblad

2009-07-04

Jag lskade den! Lste den frra sommaren och fr mig var den en stor lsupplevelse och jag bar den med mig under lng tid efter avslutad lsning. En sdan bok jag kommer att lsa mnga gnger.

Johanna Falkered

2009-07-01

Det finns anledningar till detta r en av vrldens mest lskade frfattare.

Elin Olsson

2009-06-23

helt underbart hemsk.
det var verkligen en bok som inte trodde skulle arta sig i brjan men h s fin den var!