Elsas värld

Fahrman, Sofi

| 2010

Andra delen i Elsatrilogin är här! Elsas resa tar läsaren från Stockholms modekretsar till New Yorks hippaste nattklubbar och från Los Angeles kändisfester till det årliga luciafirandet i Åre. Efter en fantastisk semester på Franska rivieran tillsammans med Hugo är Elsa tillbaka i Stockholm - med fler problem framför sig än någonsin. Som Bladets nya modeankare blir det första uppdraget att rapportera från New Yorks modevecka, vilket ju hade varit jättekul om Elsa bara inte hade haft problem med sitt visum ... Och Mikaela von Platzer på den konkurrerande kvällstidningen är henne ständigt hack i häl och tävlar om samma scoop! Till råga på allt har Elsa ingenstans att bo - hennes och Marias andrahandskontrakt är på väg att gå ut och Elsa har varken tillräckligt med pengar eller kontakter för att skaffa sig en egen lägenhet. Dessutom är Hugo fortfarande deprimerad efter Den Stora Katastrofen...

2017-12-13

Hade jag varit fyrtio eller varför inte femtio år yngre- en sextonårig gymnasist av idag så hade jag säkerligen älskat den. Nu blir den snabbt ganska tröttsam och banal för mig, men för rätt målgrupp är den säkert väldigt populär.
Mitt slutbetyg blir, en 2:a!

Emma

2014-04-12

Jag gillade förra boken, men det här var verkligen ingen höjdare. Alldeles för mycket kändisfester och andra ytligheter... Nej, den kunde kvittat att läsa.

annika åberg

2013-02-03

Helt ok bok. Liknar den första boken i mångt och mycket

Caroline Karlsson

2012-09-05

Banalt, förutsägbart och nästintill patetiskt!

Sanna Danielsson

2011-08-12

Ingen bok jag rekommenderar. Känns som Sofi Fahrman jättegärna vill skryta om sitt eget liv men tror att om hon gör det under namnet Elsa så kommer ingen störa sig på det. Men jag stör mig på det! Hon bara name-droppar hela tiden och har inget spännande språk.

Emelie Söderberg

2011-06-13

Gillar man chick-litt så visst.. annars ganska ytlig klichébok...

2011-03-20

Den här boken var väligt lik Sofi Fahrmans första bok, "Elsas mode".

Boken kan rekommenderas om man gillar lättläst svensk chick lit.

Caroline J

2011-03-16

näe.. kunde inte ens läsa klart.. inget jag såg fram emot att ta upp och läsa klart!

sofi pousette

2011-03-10

Det handlar om en tjej som heter Elsa Gustavsson, och hennes pojkvän Hugo som är grundaren till Hubo Cronstedt. Elsa driver en blogg, som från början hette Elsasmode, men får sedan byta till elsasvärld när hon får jobb på Sveries största nöjestidning, Bladet. Hon åker i väg på jobb till NY och ska vaka över fashion week. Men det uppstår mycket problem.

Jag tycker att boken var jättebra, bl.a för att man känner igen sig, t.ex låtar,affärer, osv eftersom det utspelar sig i nutid. Och för att dom är i Stockholm och nämner många ställen,gator som man också känner igen, så man får upp en bra bild i huvudet om hur det skulle kunna se ut.Jag tycker om Stockholm så mycket så blir det extra roligt att läsa. Jag tycker Sofi Fahrman är en bra författarinna!

malin lindgren

2010-11-25

känns som en tävling i hur många namedropps man kan skriva på en sida, samt hur många klädmärken som får plats på de resterande raderna på varje sida. Denna bok handlar i princip bara om usa och knappt något om elsa själv. kanske också därför boken har titeln Elsas Värld.