Elsas hemlighet

Fahrman, Sofi

| 2011

Efter ett par år som moderedaktör på Bladet med rapportering från modeveckor, Elegancegalor och bröllop får Elsa ovälkomna nyheter: Bladet måste säga upp ett stort antal medarbetare och hon är en av dem. Beskedet kommer som en fullständig chock och Elsa blir mer rådvill än någonsin - vad ska hon ta sig till? Som tur är finns pojkvännen sedan ett par år tillbaka, Hugo, vid hennes sida. Han är inte bara en av Sveriges mest uppskattade modeskapare utan också Elsas stora kärlek. En hamn i stormen, den hon kan luta sig mot när det blåser hårt runt henne. Med hjälp av Hugo och sina närmsta lägger Elsa upp en plan för sin framtida karriär. Men ska Elsa få det hon vill ha? Och ska Hugo få reda på hennes stora hemlighet? Följ med till modemagasinet Elegance, exotiska platser som Miami, Verbier och New York, och den bästa sommaren i Elsas liv. Elsas hemlighet handlar om Elsa Gustavsson, populär...

anna panna

2015-01-15

Rätt tråkig ibland och man kunde i princip räkna ut hur det skulle gå i varje kapitel. Elsa gör bort sig men allt ordnar såklart upp sig utan att det för den skull blir spännande. Jag tycker också att titeln är lite vilseledande, hur hemligt är den "hemligheten" egentligen, hade väntat mig någit mer skandalöst faktiskt. Gästkapitlena var totalt onödiga. Det jag gillar med boken är den flashiga världen, den vi vanliga dödliga aldrig kommer att nå.

D

Diana Cudic

2012-09-23

Bra första halvan av boken. Andra halvan var långtråkig..

Natalie Nordström

2012-09-09

Den sista boken i en okej trilogi, men inte mer. Chic-lit på hög nivå, lättläst och alltför "ung" för min smak. Underhållande då och då, men denna bok tog alldeles för lång tid för mig att läsa ut pga bristande intresse.

Jenny Wikander

2012-07-03

Sofi Fahrman är bra, men om man inte är så väldigt intresserad av mode kanske det blir lite långsökt med en hel bok. Har lagt den åt sidan men ska fortsätta viss senare tillfälle

Kitty Cat

2012-02-13