Elizabeth

Pearse, Lesley

| 2011

Under 1800-talet drömde många om ett nytt liv i Amerika. Drömmar om att lyckas, hitta kärleken och om att bli rik känner vi igen. Är vi beredda att offra lika mycket som Elizabeth för att nå våra mål? Liverpool 1893. Femtonåriga Elizabeth Boltons liv förändras dramatiskt. Hennes föräldrar dör och lämnar Beth, hennes storebror Sam samt en nästan nyfödd halvsyster, helt ensamma. Sam drömmer om att starta ett nytt liv i Amerika och tveksamt följer Beth med efter att de hittat en kärleksfull adoptivfamilj till systern. På båten till New York träffar de spelaren Teo och den tuffe Jack. De fyra blir vänner och när rykten börjar gå om att guld har hittats på en plats som heter Klondike gör de sig redo för sitt livs äventyr. Kommer de att klara den farliga resan genom snöiga och otillgängliga bergstrakter? Och vem vinner Beths hjärta - kvinnokarlen eller den pålitliga?

Izabela Horn

2022-09-03

Man kan tycka att Lesley Pearses böcker påminner om varandra och att det är lite harlequin genre över böckerna. Men gillar man äventyr, kärlek i historiska miljöer men unga kvinnor i centrum då kommer man uppskatta Lesley Pearses böcker. Jag är en allläsare, genre och handling spelar ingen roll , lyckas bojen fånga mig så får den handla om vad som helst .

Izabela Horn

2022-09-03

Simone

2018-02-17

Så fantastisk! Ville inte sluta läsa!

Maria Blomkvist

2013-09-22

Ganska platta och ointressanta karaktärer men spännande handling och intressant att lära sig om en tid och plats(er) som jag inte innan är speciellt bekant med.

Gittan Bidemyr

2012-08-12

Underbar bok. En bok man inte vill lägga ifrån sig.

Maria Åberg

2011-11-28

Lättläst och trevlig. En angenäm överraskning!