Elin : Kärleken är ful och fylld av smärta.

Mansén, Mikael

| 2016

Med ett ansikte missbildat bortom vildaste fantasier, har 23 åriga Elin levt hela sitt liv undanskymd från människors blickar och hån. För att skingra ensamheten söker hon kontakt med olika män på nätet. Korta och ofta brutala möten. Väl medveten om sin fulhet, förväntar hon sig inget annat än sex, utan närhet, utan känslor. Elin har accepterat sitt öde? tills hon en dag får ett oväntat erbjudande.

Kristina Suomela

2018-08-19

Elin, en kortroman av Mikael Mansén. Personligen vet jag inte om jag ska kategorisera den som skräck eller spänning. I början var jag väldigt skeptisk, det ska jag erkänna, men sen blev det intressant om än underligt och ja, läskigt. Elin är född med ett missbildat ansikte. Hon lever ensam på landet i ett litet torp som hon ärvt. Hon har registrerat sig på en porrsida för att få känna närhet av andra människor. När männen kommer bär hon mask för att de inte ska se hennes ansikte. Hennes kropp däremot är otroligt vacker. Sen kommer en person som säger att han kan hjälpa henne, arkitekten. Hon blir vacker, hon får ett ansikte, ett liv. Men vad är det för liv hon lever sen? Varifrån kommer hennes ansikte? Jag har aldrig läst någon liknande bok och jag måste säga att jag ser fram emot fortsättningen även om den är väldigt speciell. www.svenskaboecker.com

Sara Bengtsson

2018-02-19

Helt okej tycker jaaa

Elin – kärleken är ful och fylld av smärta är en bok som är olidligt smärtsam, sorglig och bottnar sig i människors ytlighet. Karaktärerna är väl uppbyggda och handlingen flyter på bra. Sista halvan av boken är så spännande att den kräver sträckläsning.