Eldvittnet

Kepler, Lars

| 2011

Nytt mordfall fr Jonna Linna! I hela vrlden tar polisen hjlp av andliga medier vid svra utredningar. De gr det regelbundet trots att det inte finns ngot enda dokumenterat fall dr ett medium bidragit till en lsning.Flora Hansen kallar sig fr spiritistiskt medium och har i mnga r frsrjt sig p att ltsas att hon kan tala med de dda. En kvll i augusti lser hon p lpsedlarna om ett fruktansvrt mord som skett p en sluten anstalt fr unga kvinnor med destruktivt beteende. Flora Hansen bestmmer sig fr att ringa polisen och hvda att hon har kommit i kontakt med den ddas ande. Den tekniska underskningen pekar entydigt p att mrdaren r en av de intagna, en snll och tystlten flicka som rymde frn anstalten samma natt som mordet skedde. Nr Joona Linna brjar underska hennes frflutna visar det sig att hon inte alltid varit s snll.Joona har redan stannat lngre...

Rebeca Lindquist

2017-04-03

Fantastiks bok som r spnnande frn frsta till sista sidan.

sa G

2017-03-01

lyssnade p denna som ljudbok. De bestende intrycken r: Har du ngorlunda livlig fantasi och r ute och joggar p folktomma skogs-/landsvgar r denna bok inte helt optimal d den r rtt otck. Och den var ALLDELES fr lng! Kommer inte lsa fler Kepler

Marina Pedersen

2016-10-29

Kanon

Anna Jensen

2016-10-22

nnu en underbart vlskriven bok!

Lotta Strandberg

2016-02-24

Spnnande om Joona, otcka mord p flickor och en ganska bra upplsning. Avslutas med en cliffhanger, Sandmannen blir kul att lyssna p.

Johan CB

2015-12-03

2015-09-09

Jo visst finns det en viss spnning men jag blir nd frvnad ver att tv s bra frfattare kan skriva s uselt. Allt fljer alla spnningsmallar. Dessa korta kapitel som om vi inte kan tillgodogra oss en lngre text. vertydlig och alla dessa cliffhangers bde i kapitlen och i slutet av boken. Jag mrker att jag brjar trttna p dessa ordinra svenska spnningsromaner.

kajsa sderstrm

2015-08-30

Usel. Helt genomusel. Dlig, skt story och taffligt sprk. Pinsam och krystad berttarteknik (och takt) med jakten p stndiga cliffhangers. En frolmpning mot det skrivna ordet, boktryckarkonsten och den tnkande mnniskan. USCH.

Nina Gustafsson

2015-08-16

Hgt tempo och spnnande.

Therse Lnneberg

2015-06-29

Spnning frn brjan till slut. Nu vill jag bara hoppa p nsta Kepler.

Annica Nordstrm

2015-04-24

Detta var den frsta av alla bcker i serien jag lste. Man behver inte ha lst de tidigare bckerna innan. Denna boken fick mig att vilja lsa de andra bckerna som paret har skrivit. Vldigt bra story, tyckte vldigt mycket om mrdarens bakgrund!

Sanne Persson

2015-04-10

Saknar tempo.

Angelica Rberg

2015-04-05

Kepler har lyckats med ytterligare en bok, inte hans bsta men nd bra, jag gillade twisten i slutet av boken.

Sebastian Rane

2014-12-12

Den minst bra i serien men fortfarande riktigt bra.

Ronny Hasselgren

2014-11-01

Efter alltfr mnga "trar droppar - stirrar med uppskakad blick - tvingar bort leendet frn sin mun - glnsande strimmor av svett brjar rinna - underlppen brjar darra - isande bl gon" gav jag upp efter halva boken (frskte ge den en chans).
Samma ngsliga beskrivningar som hos deltagarna p studiefrbundens skrivkurser.

2014-10-29

ven om jag snabbt listar ut vem mrdaren r s blir resterande 500 sidor inte trkiga. Det finns mnga om, vem och varfr i denna bok. ven om sprket lmnar mer att nska s gillar jag verkligen korta, snabba kapitel, vilket gr att boken aldrig knns lng. Kommer strax att ge mig p nsta i serien om Joona.

Erica S

2014-10-28

Grymt bra bok svr att slppa taget om.

Monica Carlsson

2014-09-22

Varfr s mnga sidor! Orkar inte lsa!

2014-08-30

Tredje boken om den smtt vermnskliga superpolisen Joona Linna har sttt ett bra tag i hyllan. Frra boken, Paganinikontraktet, gjorde inte direkt att jag blev sugen p att lsa nsta. Men nu var det till slut dags att ge pseudonymparet Kepler en chans till. Ls mer p http://bokslut.blogspot.se/2014/08/eldvittnet-av-lars-kepler.html

sa Carlsson

2014-08-05

En spnnande bladvndare. Klurig, ovntad hndelsefrveckling och upplsning. En helt vermnsklig "superhjlte" (Joona Linna) i huvudrollen knns ganska overklig. Ls min recension p: http://ibokhyllan.blogspot.se/2014/08/eldvittnet-av-lars-kepler.html

Therese stman

2014-06-26

Helt okej spnnande, men hller inte hela vgen. Betyg: 4

emmakicki

2014-04-20

Hller inte hela vgen, hade jag lst alla bcker i ordning vet jag inte om jag hade fortsatt men nu lste jag Sandmannen som andra bok s jag vet vad de gr fr. Hoppas femte boken blir minst lika spnnande!

Veronika Mellqvist

2014-02-13

Keplers bsta hittills! Spnnande frn frsta till sista sidan!

Jan Svensson

2014-02-11

Det hr var ju riktigt spnnande och vlskrivet ven om de sista sidorna var lite mrkliga. Kanske en cliff hanger? Mste dock lugna ner mig lite innan jag lser nsta bok i serien, Sandmannen.

Maria Myrberg

2013-12-01

Helt ok story, men inte lika bra dom deras tidigare bcker

Anna Collin

2013-10-03

Lttlst men i mitt tycke alldeles fr lng. Brjade lngta efter att runda av redan efter en tredjedel, men sedan blev det bttre. Klart lsvrd.

Maddes Bokblogg

2013-09-02

En riktig bladvndare!

Lena L

2013-08-18

Spnnande, vlskriven och ruskigt bra.

Linn Lagerstrm

2013-08-18

Herre jvlar...

Malin Sundman

2013-08-09

Som alltid jttebra av Kepler. Lite fr osannorlika vndningar ibland. Hrligt flyt p sprket, korta kapitel och ofrutsgbara twister. Jtteroligt att det utspelar sig i mina hemtrakter.

Charlotta Simonson

2013-08-06

Lskigt spnnande bok. Mycket nervkittlande bok

Diane Arbhage

2013-08-05

Har lst alla bcker och dom var superbra, vntar till nsta bok kommer.

Diane Arbhage

2013-08-05

Har lst alla bcker och dom var superbra, vntar till nsta bok kommer.

Peter Gnger

2013-06-05

ter igen en mycket bra bok av Lars Kepler, spnning frn brjan till slut. Kastar mig direkt over uppfljaren "Sandmannen".

Maria Svedman

2013-06-04

Vldigt kuslig

Janna Vestberg

2013-05-15

I stort stt strcklste, gick inte att sluta! Bttre n den frra boken av Kepler, Paganinikontraktet.

Karin Persson

2013-05-15

Spnnande frn frsta sidan!

Erica B

2013-05-09

Men jsiken vad bra! Tycker i och fr sig att sjlv mordstoryn kunde ha varit mer intrigig, men sen.... Vilken cliffhanger och tack fr att jag lste den s sent att Sandmannen har hunnit komma ut.. :-)

Anna Nilsson

2013-04-29

Mycket spnnande, men skulle gra sig bttre p film pga sitt torftiga sprk.

2013-04-23

Visst var den lttlst och s, med en i grunden vldigt intressant historia. Dremot brjar jag bli lite trtt p att Joona Linna r en sn actionhjlte som alla ser upp till, frutom sklart de som hatar honom som r lata och inkompetenta. Det drar ner betyget ganska mycket fr min del. Kndes som att allt hnde i sista stund ocks, vldigt filmaktigt dr personer i sista sekund undkommer att d eller bli allvarligt skadade - konstant. Drama drama.

Stefan Teppas

2013-04-17

Lste den 2011-12-08 och jag gav den 4,2 p min egen skala upp till fem.

Stig Svren

2013-04-15

Spnning mstrar Kepler. Personportrtt, action och upplsning r nog inte hens strkaste sida.

Charlott Stenberg

2013-02-18

Snudd p femma faktiskt. En pageturner.

Ebba Friberg

2013-02-02

Sjukt spnnande!

Lars Isaksson

2013-01-17

Anledningen till varfr denna frfattare r s populr bland den halvan av befolkningen som r dummare n genomsnittet r dess enkla berttarteknik. Den r nmligen komponerad p samma stt, med samma berttarteknik, som vi tar del av nr vi ser p film. En kort beskrivande bild, sedan replik. Och s fortstter det i all ondlighet. Dock mste man appldera fr en bitvis intressant historia. Minus fr just berttartekniken som gr att man inte orkar koncentrera sig de sista 250 sidorna, samt att klicherna avlser varandra med jmna mellanrum. Huvudkaraktren Joona r sammanfattningsvis lika intressant som en sck potatis.

Nja, nu fr det nog rcka med Kepler fr mig. Tre bcker r minst en fr mycket. Och nu har det ju kommit en fjrde ocks...

Chrillan Efternamn

2013-01-05

Vill du lsa en bok som kunde varit en uppsats frn en niondeklassare, ls Eldvittnet...

Ellinor Karlberg

2013-01-04

En riktig bladvndare. Vldigt spnnande!! Gillar karaktrerna

Nils Gerdes

2013-01-04

Frutsgbart och platt. Dligt skildrade karaktrer och otroliga sammantrffanden och hndelsefrlopp vilket gr storyn hyfsat oengagerande tyvrr. Dock bitvis spnnande vilket gr boken till ett helt ok "McDonalds-meal".

Elisabeth J

2012-12-30

Bst hittills. Vldigt spnnande och som vanligt lttlst. Korta kapitel och actionspckad handling. Det r lite Die Hards John McClane-knsla ver Joona Linna.

Sara Palmquist

2012-12-30

Spnnande bok som fr en stark trea, men jag blir irriterad p ideliga upprepningar ssom "hans vattniga gon" "hans stlgr blick". Det r okej en eller tv gnger men inte hundra gnger.

Ida

2012-12-12

Tredje boken av Lars Kepler r s mkt bttre n Paganinikontraktet. Jag strcklser och inser sent hur det verkligen str till. :)

M W

2012-12-12

Bra

Anna Johansson

2012-12-08

Lika spnnande som Hynotisren! Man mste bara lsa klart boken, vill aldrig sluta nr man vl har brjat. Samma hga kvalitet och tempo som i Hypnotisren, och en klass hgre n Paganinikontraktet. Lngtar att lsa Sandmannen.

2012-11-22

Jag tyckte mycket, mycket om Lars Keplers frsta bok Hypnositren, och jag tyckte nstan lika mycket om den andra boken i serien, Paganinikontraktet. Och den hr tredje boken om polisen Joona Linna, Eldvittnet, var lika bra den. Kan helt klart rekommendera den. Och jag ska ocks helt klart lsa den fjrde boken, Sandmannen.

( Ls grna alla mina bokrecensioner i min blogg, Bims Blogg - http://bimsblogg.wordpress.com/category/bokrecensioner/ )

Carolina E

2012-11-15

Det hr var verkligen ett uppsving fr Kepler!

Trots de 562 sidorna s r tempot hgt hela tiden

och med hjlp av korta kapitel och snabba vndningar

s vill man hela tiden bara lsa mer.

Jag lovar att det r vrt att lsa nda fram till slutet

fr det r d det riktiga bra kommer,

nstan lite Hannibal Lecter vibbar!

Hoppas att jag inte har avsljat fr mycket nu!

Jessica Appelqvist

2012-11-05

Keplers bsta hittills.

Bea Bea

2012-11-05

Overklig

Hanna *

2012-10-31

Haft rysningar sedan frsta bladet och har inte kunnat lgga ifrn mig boken. Jtte bra skrivit dr overklighet blir till verklighet. Och beskrivningarna av varje stund, person och hndelse r nagelbitande.

jn dvd

2012-10-22

Helt klart den bsta boken hittills. Kepler gr frn halvtrist till lysande. Bckerna blir bara bttre och bttre. Ls den!

Rebecca Dahl

2012-10-15

Frfattarna har hittat ett stt att skriva som hela tiden fr hndelsen framt och man vill inte sluta lsa. Fantastiskt spnnande och jag ser fram emot att lsa fler med Kepler.

Johanna Hellstrm

2012-10-11

Bsta Keplerboken hittills!

Annelie Andersson

2012-10-06

Jvlar vad bra !!!

Ann Simonsson

2012-09-26

Bsta boken av Kepler. Mste rekommendera. Bra upplsare i ljudboken.

Eva-Lena Holmqvist

2012-09-06

Obehagligt spnnande. Tragisk med alla tonrstjejers psykiska ohlsa.

Mariette Enelycke

2012-08-20

Mitt betyg r mer n fem stjrnor! En fantastisk bok. Spnning frn brjan till slutet. Nu vntar jag p forsttningen... fr det bara mste komma en fortsttning. Ls den (!) Hoppas den kommer som film.

Jenny Jansson

2012-08-20

Mycket bra bok spnnande in i det sista!! Lngtar efter nsta bok!

Maria Almstrm

2012-08-06

Lskig!

Sara Wall

2012-08-01

Spnnande spnnande. Vldigt kr i Daniel blev jag.

Maria Strmqvist

2012-07-10

HERREGUD JAG DR S SPNNANDE!!!!!!

Maria Mobiny

2012-07-07

Lika bra som de andra bckerna

Helena Rasmusson

2012-07-07

Kepler fortstter att leverera! Oerhrt spnnande! Tempot i boken r svindlande, det hnder saker hela tiden. Storyn r bra, mellan varven lite otck. Slutar med att en ny story tar vid, vntar otligt p den!

Kitty Cat

2012-06-26

Den r s spnnande att jag kan ha verseende med vissa saker som vanligen str mig nr jag lser deckare. Till exempel nr huvudpersonen tar lagen i egna hnder och helt ignorerar sin verordnade, nr somliga tycks verleva precis vad som helst och att Joona pminner alltmer om en phittad actionfigur. Men det r en otroligt spnnande bok som r vl vrd sina fem stjrnor!

2012-06-24

Gr inte sluta lsa...

Sanna Lindgren

2012-06-20

S spnnande hela vgen. Kndes som en film. Gillar dom korta kapitlen. Gr att det blir en bladvndare. Ett kapitel till bara...

Ulrika Spangenberg

2012-05-10

Den tredje kriminalromanen frn frfattarparet Ahndoril. En bok som skulle kunna vara ett manus till en actionrulle. Korta kapitel, korthuggen dialog, ondligt lnga scener med skjutvapen, grovt vld, seriemrdare i flertal och allt annat som hr en spnnande film till. Spnnande r i stort sett allt denna boken r, men den r det med besked, och jag drivs att lsa vidare, och vidare, och vidare.

Joona Linna, denna nstan vermnskliga polis som trots strnga order att inte lgga sig i och trots att han r freml fr en internutredning och egentligen avstngd frn arbete, lser fallet med morden p LVU-hemmet, i stort sett nstan p egen hand. Lite administrativ hjlp fr han sklart men hjltemodigt, och dumdristigt, kliver han ensam in i den ena farliga situationen efter den andra, avvpnar och oskadliggr skurkar och slr alla andra korkade poliser p fingrarna. Naturligtvis klarar han sig, precis som hjltar alltid gr. En ensam och utsatt kvinna som frsker dryga ut sin kassa genom att ltsas vara medium kommer ocks till hans hjlp och jag tnker hujedamej snt trams. Turligt nog visar sig kvinnans syner ha en hyfsat godtagbar frklaring. Nr jag tror att allt kommit till sitt slut terstr fortfarande mnga sidor och jag lser vidare. En ny historia rullas upp och jag fr en en mnga sidor lng insyn i Linnas livstrauma som avslutas med en skickligt placerad cliffhanger infr nsta roman.

Kepler r som sagt bra p att skapa spnning men dr tar det liksom slut. Trots de mnga sidorna fr gestalterna ingen form och inget riktigt djup. Fortfarande, trots att det nu gtt tre bcker och ca 1 500 sidor knner jag inte Joona Linna och mnniskorna runt honom. Vad jag fr r en verdos av grus som knastrar under bildck, ljus som strilar mellan grenar och persienner och annat i samma stil. Lite samhllskritik smyger, som sig br, ocks sig in men inte riktigt p allvar. Kepler r bra p att skapa action men logiska luckor och grund gestaltning placerar Eldvittnet i kategorin lttsmlt tidsfrdriv. Jag vet inte mycket om frfattarparet och kanske har dom inget annat syfte med sina bcker n att skapa flyktig underhllning. I s fall har de lyckats med rge och sannolikt kommer jag att lsa ven nsta bok av Kepler. Fr spnningens och underhllningens skull.

Marlne S

2012-05-08

Inte s bra som jag frvntade mej men helt klart lsvrd. Har man lst de andra bckerna s kommer man ganska snabbt p vem mrdaren r.

Anna Rosendahl

2012-04-18

Spnnande och man kan inte sluta lsa.

Lina <3

2012-04-17

lskar denna bok. S spnnande och sprket r vackert och genomtnkt! 5 stjrnor! :-)

Birgitta Wahlstrm

2012-04-14

Snabblst spnnande bok, perfekt nr det r dligt vder p semestern

Hanna Johansson

2012-04-10

Otrolig bok! Fast lite tung fr en 13 ring.

Robert Johansson

2012-04-10

Tycker att "keplers", blir bttre och bttre. Som Thriller/deckare finns vl knappast ngon mer spnnande bok att flja. Fast genren utvecklas och det rcker inte fr fullt pott.

Karin D

2012-04-08

oj, spnnande, till sista sidan och efter det...

Pia Stendahl

2012-04-07

Jag har lyssnat till de tv frsta bckerna av Lars Kepler och jag r inte vertygad. I Eldvittnet tycker jag att Kepler fr upp spnningsnivn.

Det r en bok som r ltt att komma in i och man rycks med i det hga tempot. Extremt hga tempot skulle jag nog sga. Det r inte fel om man hinner hmta andan i bland.

Jag upplever sprket som lite ojmnt men det kanske inte r s konstigt nr man r tv frfattare.

Sjlva upplsningen p morden knns vldigt frutsgbart. Jag blev faktiskt besviken p att det var s ltt att gissa vem som lg bakom allt. Dock var alla turer kring varfr inte lika uppenbart och det fick vl st fr veraksningen.

P www.bokbrus.se finns fler ljudboksrecensioner.

Anna Kreissl

2012-04-04

Mycket bra! Kunde inte lgga bort den. Krypande spnning hela tiden. Den bsta hittills av Kepler.

Anders Bck

2012-03-29

Det blev lite vl mycket omotiverat vld i slutet.

Karin Lfstrand

2012-03-19

120301: Lite fr otck egentligen fr min smak. Ett snabbt och rappt sprkbruk blandat med korta kapitel gjorde den svr att lgga ifrn sig. Otcka mnniskor blandat med otcka den.

Anna rasmussen

2012-03-17

Keplers bsta. Oerhrt spnnande. Gick inte att lgga ifrn sig. Ls den!

2012-03-16

Satan i gatan va bra!
Fullstndigt lskar dessa bcker av makarna "Kepler". och d vet ni kanske vid det hr laget att deckare/spnningsromaner verkligen inte r min grej... men det finns ngra som lyckas fnga mig och Kepler hr till denna skara!! Arenan fr morden r ett behandlingshem fr unga flickor, mordet bestialiskt, sakta men skert vvs flera personers livsden samman p ett synnerligen spnnande stt... man fr liksom en frstelse fr varfr morden intrffade, inte fr att man kan acceptera och tycka det r okej, men det finns en historia bakom som gr att man kan frst "logiken" "rationaliteten" bakom. Det gr det trovrdigt p person och samhllsniv! Sedan kom huvudpersonen Joona lite mer i bakgrunden tyckte jag den hr boken, men nd... En favvobok jag svrligen la ifrn mig!

Karin Almn

2012-03-02

Mycket bra, precis som vntat!

Tommy Forsman

2012-03-02

Mycket bra men nr inte riktigt upp till de tv frsta

Chatarina Lw

2012-02-25

Kunde inte lsa nr jag var ensam hemma, ruskigt bra

Michael Nysts

2012-02-21

Den tredje boken om den egensinnige kriminalpolisen Joona Linna r svagare n de tv tidigare. En slarvigt skriven dussindeckare som aldrig gr p djupet. Personteckningen r endast marginellt bttre n hos Camilla Lckberg eller Ann Rosman. Plus dock fr att Joona Linnas bakgrund avsljas ytterligare. Och naturligtvis r det upplagt fr en fortsttning.

Tanja Dianova

2012-02-21

Elin Rickmarker

2012-02-11

Extremt bra och spnnande!! Keplers bsta!! Cliffhanger i slutet, hoppas det kommer en fortsttning SNART!!

Patrik Engstrm

2012-02-05

Jag ska vl sga det redan frn brjan. Lars Keppler r inte en favorit och jag har svrt att frst de recensenter som beskriver den hr frfattarduon som en fortsttning p det svenska ?kriminaldramamiraklet?. Det r ltt att f intrycket att recensenterna mest gr p autopilot, i alla fall nr det gller Keppler.
En del frfattare skapar fiktiva platser som befolkas av sammansatta, intressanta och trovrdiga karaktrer, Hkan Nessers Maardam eller JRR Tolkiens hela universum. Keppler andra sidan befolkar ett hgst realistiskt Sverige med ytterst orealistiska, obegripliga, endimensionella karaktrer som gr obegripliga saker av obegripliga skl. Helt oavsett om boken r spnnande eller frutsgbar (vilket den r) s gr de platta figurerna att lsningen blir ointressant.

Charlotta Rylander

2012-01-30

En riktigt splatterromman. S vldsam och s vlbeskrivet. Brjade lite trgt, men s skulle jag lsa ett stycke p lrdagkvll innan jag skulle g och lgga mig. Jag lste frn kl 22-01, och lste slut p hela boken. Det fanns inget naturligt uppehll att pausa p, utan det var bara att fortstta till slutet kom, med en riktig cliffhanger.

Oj s bra... denna bok tilltalar mig och enl mig den bsta av Keppler

Maria Johnson

2012-01-28

Den bsta hittills. Svrt att sluta lsa.

Monica Brandts

2012-01-25

Den absolut bsta Keplern hittills. Vi som lst tidigare bcker om Joona Linna fick ntligen frklaring till vad som hnt hans familj. Och nu vntar jag bara p nsta bok!

Ola Janker

2012-01-24

Blodig och ibland lite vl utstuderad och lngskt men nd Keplers klart bsta hittills.

Ceen E

2012-01-21

Vad spnnande och absolut den bsta boken om Joona! Jag lste denna till frukost, i busskuren och hade med mig boken verallt! Ibland kunde dock handlingen vara lite "snabb" och skulle grna vilja lra knna Joona mer! =) Men bsta boken p lnge, kul!

Berttelsen gr fr snabbt, saker slarvas bort och karaktrerna fr vi bara lra knna p ytan men allt r frltet (fr den hr gngen) fr det r s j-a spnnande.

Cecilia Eriksson

2012-01-17

Tycker inte det r den bsta i serien och borde f en trea. Men slutet gjorde att det blev en fyra, snacka om att hlla folk p strckbnken infr nsta bok.

Lisbeth Olsson

2012-01-16

Superbra bok. Strcklsningsbok. Rekommenderas

Vldigt lttlst och ltt att komma in i. Spnnande handling.

Anita H

2012-01-05

Den var verkligen s spnnande! Nr kommer nsta?

Jag tyckte den var bra, men saknade det dr lilla extra, andra halvan var bttre. Slutet var riktigt lskigt och gjorde att man bara mste lsa nsta bok.

Kickie Boman

2011-12-30

Den hr var bra! Helt klart deras bsta bok tycker jag!! Inte s mycket "Hollywood-action" som det var i den frra utan mer trovrdig spnning.

Pernilla Johansson

2011-12-26

Spnnande bok i min smak, nu vntar man p en fjrde bok som verkligen kan bli spnnande med tanke p hur Eldvittnet slutade.

Mimmi S

2011-12-24

Kepler r bra p spnning, mindre bra p allt annat. Framfr allt r det trovrdigheten som brister och de lsa trdarna som str.

Ursula Stlhandske

2011-12-21

Vilken lskigt spnnande bok! Jag har blivit helt fast fr denna serie. Eldvittnet, nr tre i serien, r minst lika bra som de tv tidigare. Jag nskar att nsta bok r p gng, och om jag fr hoppas mnga fler.
D jag sjlv i dessa hektiska tider frmst lser ljudbcker s vill jag rekommendera detta och tillgga att upplsaren r fantastiskt duktig och ger boken ytterligare en dimension.

Victoria Antonsson

2011-12-04

Otroligt spnnande rakt igenom. Men de tidigare bckerna av Kepler har jag verkligen tyckt utmrkt sig och legat en niv hgre n alla andra svenska deckare. Eldvittnet tycker jag dremot inte hller samma hga niv.

Jan Banan

2011-12-03

Jag bde gillar och inte gillar den hr boken. Det jag tycker om r att den har ett bra driv i sig och r bitvis riktigt fngslande. Det mindre bra r att den likt de andra tv bckerna av frfattarparet har mnga luckor i berttelsen, vilket alltid i min vrld ger trovrdighet 0. Detta ihop med det oerhrt mrkliga slutet dr nsta bok pbrjas gr att betyget sjunker frn en 4:a till 3. Jag skulle vilja sga att detta alster sammantaget r bttre n hypnotisren, men inte fullt lika bra som Paganinikontraktet.

Rasmusmatte .

2011-12-03

Brjar riktigt bra. S spnnande att det var svrt att lgga ifrn sig boken. Dock tappar den tempo och blev ganska frutsgbar. nd ger jag den en fyra dock en svag sdan

Carin Lundberg Papp

2011-12-01

Den bsta av Keplers. De andra har varit 5:or, denna r 5+!

Miranda X---------

2011-12-01

Gastkramande som beskrivning av boken r vl att ta i... Men den var bra, inte srskilt spnnande men vlskriven.
Hypnotisren r fortfarande min favorit av Lars Kepler.

Maria Larsson

2011-11-29

Knns som en tv-deckare i romanform. Tempot r hgt men sprket r pinsamt dligt ibland och luckorna i intrigen fr mnga.

Karl Mogren

2011-11-27

ja det hr var ju inte s roligt. utdragen och lng. engagerade inte lika mycket som de tidigare bckerna, inte lika intressant som den frsta, inte lika spnnande som den andra. bara ok.

eva lundgren

2011-11-23

Den smsta i serien, enligt mitt tycke. Spekulativt vervld, grna mot barn och unga flickor. Rtt trista karaktrer. Jag hade hga frhoppningar eftersom jag verkligen gillade Paganini-kontraktet, men jag blev grymt besviken. Kepler hintar fram mot en fjrde bok som verkar lovande. Hoppas den hller bttre!

Patrik Abrahamsson

2011-11-22

Kepler hittar tillbaka efter fallet med Paganinikontraktet, som i mitt tycke var ngot mindre lsvrd n Hypnotisren.
Fungerar utmrkt som ljudbok, det r intressanta karaktrer och jag gillar starkt att det inte r s globalt denna gng, utan att det har ett strre fokus kring Birgittagrden samt i nrheten.

2011-11-22

den bsta i serien

Lars Hindgren

2011-11-21

Slutet lmnar en hrlig ppning infr nsta bok

Sam Andersson

2011-11-15

En polis som lser upp knutar genom att g omkring och knna p sig saker. Jag hade hga frvntningar men som grusades. Boken kndes mycket overklig.

Kenneth Olausson

2011-11-13

Spnnande, ganska trovrdig trots bisarra inslag. Knns oavslutad med en del lsa trdar. Men kanske skriver Kepler en deckarens kontinuum dr varje ny bok brjar dr den senaste slutade. Det knns s. I s fall lr hjlten Joona Linna f det svettigt framver.

Lena Persson

2011-11-11

Ett sanslst frosseri i vld. Saknar fullstndigt realism i historien och blir bara ... dligt.

Tarja Ahlgrn

2011-11-10

Det hr r mjligen hstens bsta spnningsroman!