Eldvittnet

Kepler, Lars

| 2011

I hela världen tar polisen hjälp av andliga medier vid svåra utredningar. De gör det regelbundet trots att det inte finns något enda dokumenterat fall där ett medium bidragit till en lösning.Flora Hansen kallar sig för spiritistiskt medium och har i många år försörjt sig på att låtsas att hon kan tala med de döda. En kväll i augusti läser hon på löpsedlarna om ett fruktansvärt mord som skett på en sluten anstalt för unga kvinnor med destruktivt beteende. Flora Hansen bestämmer sig för att ringa polisen och hävda att hon har kommit i kontakt med den dödas ande. Den tekniska undersökningen pekar entydigt på att mördaren är en av de intagna, en snäll och tystlåten flicka som rymde från anstalten samma natt som mordet...

Skapa konto f鰎 att s鋞ta betyg och recensera b鯿ker

Marina Pedersen

2016-10-29

Kanon

Anna Jensen

2016-10-22

膎nu en underbart v鋖skriven bok!

Lotta Strandberg

2016-02-24

Sp鋘nande om Joona, ot鋍ka mord p flickor och en ganska bra uppl鰏ning. Avslutas med en cliffhanger, Sandmannen blir kul att lyssna p.

Johan CB

2015-12-03

2015-09-09

Jo visst finns det en viss sp鋘ning men jag blir 鋘d f鰎v錸ad 鰒er att tv s bra f鰎fattare kan skriva s uselt. Allt f鰈jer alla sp鋘ningsmallar. Dessa korta kapitel som om vi inte kan tillgodog鰎a oss en l鋘gre text. 講ertydlig och alla dessa cliffhangers b錮e i kapitlen och i slutet av boken. Jag m鋜ker att jag b鰎jar tr鰐tna p dessa ordin鋜a svenska sp鋘ningsromaner.

kajsa s鰀erstr鰉

2015-08-30

Usel. Helt genomusel. D錶ig, s鰇t story och taffligt spr錵. Pinsam och krystad ber鋞tarteknik (och takt) med jakten p st鋘diga cliffhangers. En f鰎ol鋗pning mot det skrivna ordet, boktryckarkonsten och den t鋘kande m鋘niskan. USCH.

Nina Gustafsson

2015-08-16

H鰃t tempo och sp鋘nande.

Ther閟e L鰊neberg

2015-06-29

Sp鋘ning fr錸 b鰎jan till slut. Nu vill jag bara hoppa p n鋝ta Kepler.

Annica Nordstr鰉

2015-04-24

Detta var den f鰎sta av alla b鯿ker i serien jag l鋝te. Man beh鰒er inte ha l鋝t de tidigare b鯿kerna innan. Denna boken fick mig att vilja l鋝a de andra b鯿kerna som paret har skrivit. V鋖digt bra story, tyckte v鋖digt mycket om m鰎darens bakgrund!

Sanne Persson

2015-04-10

Saknar tempo.

Angelica R錬erg

2015-04-05

Kepler har lyckats med ytterligare en bok, inte hans b鋝ta men 鋘d bra, jag gillade twisten i slutet av boken.

Sebastian Rane

2014-12-12

Den minst bra i serien men fortfarande riktigt bra.

Ronny Hasselgren

2014-11-01

Efter alltf鰎 m錸ga "t錼ar droppar - stirrar med uppskakad blick - tvingar bort leendet fr錸 sin mun - gl鋘sande strimmor av svett b鰎jar rinna - underl鋚pen b鰎jar darra - isande bl 鰃on" gav jag upp efter halva boken (f鰎s鰇te ge den en chans).
Samma 鋘gsliga beskrivningar som hos deltagarna p studief鰎bundens skrivkurser.

2014-10-29

膙en om jag snabbt listar ut vem m鰎daren 鋜 s blir resterande 500 sidor inte tr錵iga. Det finns m錸ga om, vem och varf鰎 i denna bok. 膙en om spr錵et l鋗nar mer att 鰊ska s gillar jag verkligen korta, snabba kapitel, vilket g鰎 att boken aldrig k鋘ns l錸g. Kommer strax att ge mig p n鋝ta i serien om Joona.

Erica S

2014-10-28

Grymt bra bok sv錼 att sl鋚pa taget om.

Monica Carlsson

2014-09-22

Varf鰎 s m錸ga sidor! Orkar inte l鋝a!

2014-08-30

Tredje boken om den sm錿t 鰒erm鋘skliga superpolisen Joona Linna har st錿t ett bra tag i hyllan. F鰎ra boken, Paganinikontraktet, gjorde inte direkt att jag blev sugen p att l鋝a n鋝ta. Men nu var det till slut dags att ge pseudonymparet Kepler en chans till. L鋝 mer p http://bokslut.blogspot.se/2014/08/eldvittnet-av-lars-kepler.html

舠a Carlsson

2014-08-05

En sp鋘nande bladv鋘dare. Klurig, ov鋘tad h鋘delsef鰎veckling och uppl鰏ning. En helt 鰒erm鋘sklig "superhj鋖te" (Joona Linna) i huvudrollen k鋘ns ganska overklig. L鋝 min recension p: http://ibokhyllan.blogspot.se/2014/08/eldvittnet-av-lars-kepler.html

Therese 謘tman

2014-06-26

Helt okej sp鋘nande, men h錶ler inte hela v鋑en. Betyg: 4

Emma Lind

2014-04-20

H錶ler inte hela v鋑en, hade jag l鋝t alla b鯿ker i ordning vet jag inte om jag hade fortsatt men nu l鋝te jag Sandmannen som andra bok s jag vet vad de g錼 f鰎. Hoppas femte boken blir minst lika sp鋘nande!

Veronika Mellqvist

2014-02-13

Keplers b鋝ta hittills! Sp鋘nande fr錸 f鰎sta till sista sidan!

Jan Svensson

2014-02-11

Det h鋜 var ju riktigt sp鋘nande och v鋖skrivet 鋠en om de sista sidorna var lite m鋜kliga. Kanske en cliff hanger? M錽te dock lugna ner mig lite innan jag l鋝er n鋝ta bok i serien, Sandmannen.

Maria Myrberg

2013-12-01

Helt ok story, men inte lika bra dom deras tidigare b鯿ker

Anna Collin

2013-10-03

L鋞tl鋝t men i mitt tycke alldeles f鰎 l錸g. B鰎jade l鋘gta efter att runda av redan efter en tredjedel, men sedan blev det b鋞tre. Klart l鋝v鋜d.

Maddes Bokblogg

2013-09-02

En riktig bladv鋘dare!

Lena L

2013-08-18

Sp鋘nande, v鋖skriven och ruskigt bra.

Linn Lagerstr鰉

2013-08-18

Herre j鋠lar...

Malin Sundman

2013-08-09

Som alltid j鋞tebra av Kepler. Lite f鰎 osannorlika v鋘dningar ibland. H鋜ligt flyt p spr錵et, korta kapitel och of鰎uts鋑bara twister. J鋞teroligt att det utspelar sig i mina hemtrakter.

Charlotta Simonson

2013-08-06

L鋝kigt sp鋘nande bok. Mycket nervkittlande bok

Diane Arbhage

2013-08-05

Har l鋝t alla b鯿ker och dom var superbra, v鋘tar till n鋝ta bok kommer.

Diane Arbhage

2013-08-05

Har l鋝t alla b鯿ker och dom var superbra, v鋘tar till n鋝ta bok kommer.

Peter G鋘ger

2013-06-05

舤er igen en mycket bra bok av Lars Kepler, sp鋘ning fr錸 b鰎jan till slut. Kastar mig direkt over uppf鰈jaren "Sandmannen".

Maria Svedman

2013-06-04

V鋖digt kuslig

Janna Vestberg

2013-05-15

I stort s鋞t str鋍kl鋝te, gick inte att sluta! B鋞tre 鋘 den f鰎ra boken av Kepler, Paganinikontraktet.

Karin Persson

2013-05-15

Sp鋘nande fr錸 f鰎sta sidan!

Erica B

2013-05-09

Men j鋝iken vad bra! Tycker i och f鰎 sig att sj鋖v mordstoryn kunde ha varit mer intrigig, men sen.... Vilken cliffhanger och tack f鰎 att jag l鋝te den s sent att Sandmannen har hunnit komma ut.. :-)

Anna Nilsson

2013-04-29

Mycket sp鋘nande, men skulle g鰎a sig b鋞tre p film pga sitt torftiga spr錵.

2013-04-23

Visst var den l鋞tl鋝t och s, med en i grunden v鋖digt intressant historia. D鋜emot b鰎jar jag bli lite tr鰐t p att Joona Linna 鋜 en s錸 actionhj鋖te som alla ser upp till, f鰎utom s錵lart de som hatar honom som 鋜 lata och inkompetenta. Det drar ner betyget ganska mycket f鰎 min del. K鋘des som att allt h鋘de i sista stund ocks, v鋖digt filmaktigt d鋜 personer i sista sekund undkommer att d eller bli allvarligt skadade - konstant. Drama drama.

Stefan Teppas

2013-04-17

L鋝te den 2011-12-08 och jag gav den 4,2 p min egen skala upp till fem.

Stig Sv錼en

2013-04-15

Sp鋘ning m鋝trar Kepler. Personportr鋞t, action och uppl鰏ning 鋜 nog inte hens st鋜kaste sida.

Charlott Stenberg

2013-02-18

Snudd p femma faktiskt. En pageturner.

Ebba Friberg

2013-02-02

Sjukt sp鋘nande!

Lars Isaksson

2013-01-17

Anledningen till varf鰎 denna f鰎fattare 鋜 s popul鋜 bland den halvan av befolkningen som 鋜 dummare 鋘 genomsnittet 鋜 dess enkla ber鋞tarteknik. Den 鋜 n鋗ligen komponerad p samma s鋞t, med samma ber鋞tarteknik, som vi tar del av n鋜 vi ser p film. En kort beskrivande bild, sedan replik. Och s forts鋞ter det i all o鋘dlighet. Dock m錽te man appl錮era f鰎 en bitvis intressant historia. Minus f鰎 just ber鋞tartekniken som g鰎 att man inte orkar koncentrera sig de sista 250 sidorna, samt att klich閑rna avl鰏er varandra med j鋗na mellanrum. Huvudkarakt鋜en Joona 鋜 sammanfattningsvis lika intressant som en s鋍k potatis.

Lena M Johansson

2013-01-11

Nja, nu f錼 det nog r鋍ka med Kepler f鰎 mig. Tre b鯿ker 鋜 minst en f鰎 mycket. Och nu har det ju kommit en fj鋜de ocks...

Chrillan Efternamn

2013-01-05

Vill du l鋝a en bok som kunde varit en uppsats fr錸 en niondeklassare, l鋝 Eldvittnet...

Ellinor Karlberg

2013-01-04

En riktig bladv鋘dare. V鋖digt sp鋘nande!! Gillar karakt鋜erna

Nils Gerdes

2013-01-04

F鰎uts鋑bart och platt. D錶igt skildrade karakt鋜er och otroliga sammantr鋐fanden och h鋘delsef鰎lopp vilket g鰎 storyn hyfsat oengagerande tyv鋜r. Dock bitvis sp鋘nande vilket g鰎 boken till ett helt ok "McDonalds-meal".

Elisabeth J

2012-12-30

B鋝t hittills. V鋖digt sp鋘nande och som vanligt l鋞tl鋝t. Korta kapitel och actionsp鋍kad handling. Det 鋜 lite Die Hards John McClane-k鋘sla 鰒er Joona Linna.

Sara Palmquist

2012-12-30

Sp鋘nande bok som f錼 en stark trea, men jag blir irriterad p ideliga upprepningar s錽om "hans vattniga 鰃on" "hans st錶gr blick". Det 鋜 okej en eller tv g錸ger men inte hundra g錸ger.

Ida Hvalgren

2012-12-12

Tredje boken av Lars Kepler 鋜 s mkt b鋞tre 鋘 Paganinikontraktet. Jag str鋍kl鋝er och inser sent hur det verkligen st錼 till. :)

M W

2012-12-12

Bra

Anna Johansson

2012-12-08

Lika sp鋘nande som Hynotis鰎en! Man m錽te bara l鋝a klart boken, vill aldrig sluta n鋜 man v鋖 har b鰎jat. Samma h鰃a kvalitet och tempo som i Hypnotis鰎en, och en klass h鰃re 鋘 Paganinikontraktet. L鋘gtar att l鋝a Sandmannen.

2012-11-22

Jag tyckte mycket, mycket om Lars Keplers f鰎sta bok 擧ypnosit鰎en, och jag tyckte n鋝tan lika mycket om den andra boken i serien, 擯aganinikontraktet. Och den h鋜 tredje boken om polisen Joona Linna, 擡ldvittnet, var lika bra den. Kan helt klart rekommendera den. Och jag ska ocks helt klart l鋝a den fj鋜de boken, 擲andmannen.

( L鋝 g鋜na alla mina bokrecensioner i min blogg, Bims Blogg - http://bimsblogg.wordpress.com/category/bokrecensioner/ )

Carolina E

2012-11-15

Det h鋜 var verkligen ett uppsving f鰎 Kepler!

Trots de 562 sidorna s 鋜 tempot h鰃t hela tiden

och med hj鋖p av korta kapitel och snabba v鋘dningar

s vill man hela tiden bara l鋝a mer.

Jag lovar att det 鋜 v鋜t att l鋝a 鋘da fram till slutet

f鰎 det 鋜 d det riktiga bra kommer,

n鋝tan lite Hannibal Lecter vibbar!

Hoppas att jag inte har avsl鰆at f鰎 mycket nu!

Jessica Appelqvist

2012-11-05

Keplers b鋝ta hittills.

Bea Bea

2012-11-05

Overklig

Hanna *

2012-10-31

Haft rysningar sedan f鰎sta bladet och har inte kunnat l鋑ga ifr錸 mig boken. J鋞te bra skrivit d鋜 overklighet blir till verklighet. Och beskrivningarna av varje stund, person och h鋘delse 鋜 nagelbitande.

jn dvd

2012-10-22

Helt klart den b鋝ta boken hittills. Kepler g錼 fr錸 halvtrist till lysande. B鯿kerna blir bara b鋞tre och b鋞tre. L鋝 den!

Rebecca Dahl

2012-10-15

F鰎fattarna har hittat ett s鋞t att skriva som hela tiden f鰎 h鋘delsen fram錿 och man vill inte sluta l鋝a. Fantastiskt sp鋘nande och jag ser fram emot att l鋝a fler med Kepler.

Johanna Hellstr鰉

2012-10-11

B鋝ta Keplerboken hittills!

Annelie Andersson

2012-10-06

J鋠lar vad bra !!!

Ann Simonsson

2012-09-26

B鋝ta boken av Kepler. M錽te rekommendera. Bra uppl鋝are i ljudboken.

Eva-Lena Holmqvist

2012-09-06

Obehagligt sp鋘nande. Tragisk med alla ton錼stjejers psykiska oh鋖sa.

Mariette Enelycke

2012-08-20

Mitt betyg 鋜 mer 鋘 fem stj鋜nor! En fantastisk bok. Sp鋘ning fr錸 b鰎jan till slutet. Nu v鋘tar jag p fors鋞tningen... f鰎 det bara m錽te komma en forts鋞tning. L鋝 den (!) Hoppas den kommer som film.

Jenny Jansson

2012-08-20

Mycket bra bok sp鋘nande in i det sista!! L鋘gtar efter n鋝ta bok!

Maria Almstr鰉

2012-08-06

L鋝kig!

Sara Wall

2012-08-01

Sp鋘nande sp鋘nande. V鋖digt k鋜 i Daniel blev jag.

Patricia Axling

2012-07-18

Bra tempo. M錸ga funderingar om vem som ligger bakom morden. Tenderar till rysningar l鋘gs ryggraden.

Maria Str鰉qvist

2012-07-10

HERREGUD JAG D諶 S SP腘NANDE!!!!!!

Maria Mobiny

2012-07-07

Lika bra som de andra b鯿kerna

Helena Rasmusson

2012-07-07

Kepler forts鋞ter att leverera! Oerh鰎t sp鋘nande! Tempot i boken 鋜 svindlande, det h鋘der saker hela tiden. Storyn 鋜 bra, mellan varven lite ot鋍k. Slutar med att en ny story tar vid, v鋘tar ot錶igt p den!

Kitty Cat

2012-06-26

Den 鋜 s sp鋘nande att jag kan ha 鰒erseende med vissa saker som vanligen st鰎 mig n鋜 jag l鋝er deckare. Till exempel n鋜 huvudpersonen tar lagen i egna h鋘der och helt ignorerar sin 鰒erordnade, n鋜 somliga tycks 鰒erleva precis vad som helst och att Joona p錷inner alltmer om en p録ittad actionfigur. Men det 鋜 en otroligt sp鋘nande bok som 鋜 v鋖 v鋜d sina fem stj鋜nor!

2012-06-24

G錼 inte sluta l鋝a...

Sanna Lindgren

2012-06-20

S sp鋘nande hela v鋑en. K鋘des som en film. Gillar dom korta kapitlen. G鰎 att det blir en bladv鋘dare. Ett kapitel till bara...

Ulrika Spangenberg

2012-05-10

Den tredje kriminalromanen fr錸 f鰎fattarparet Ahndoril. En bok som skulle kunna vara ett manus till en actionrulle. Korta kapitel, korthuggen dialog, o鋘dligt l錸ga scener med skjutvapen, grovt v錶d, seriem鰎dare i flertal och allt annat som h鰎 en sp鋘nande film till. Sp鋘nande 鋜 i stort sett allt denna boken 鋜, men den 鋜 det med besked, och jag drivs att l鋝a vidare, och vidare, och vidare.

Joona Linna, denna n鋝tan 鰒erm鋘skliga polis som trots str鋘ga order att inte l鋑ga sig i och trots att han 鋜 f鰎em錶 f鰎 en internutredning och egentligen avst鋘gd fr錸 arbete, l鰏er fallet med morden p LVU-hemmet, i stort sett n鋝tan p egen hand. Lite administrativ hj鋖p f錼 han s錵lart men hj鋖temodigt, och dumdristigt, kliver han ensam in i den ena farliga situationen efter den andra, avv鋚nar och oskadligg鰎 skurkar och sl錼 alla andra korkade poliser p fingrarna. Naturligtvis klarar han sig, precis som hj鋖tar alltid g鰎. En ensam och utsatt kvinna som f鰎s鰇er dryga ut sin kassa genom att l錿sas vara medium kommer ocks till hans hj鋖p och jag t鋘ker hujedamej s錸t trams. Turligt nog visar sig kvinnans syner ha en hyfsat godtagbar f鰎klaring. N鋜 jag tror att allt kommit till sitt slut 錿erst錼 fortfarande m錸ga sidor och jag l鋝er vidare. En ny historia rullas upp och jag f錼 en en m錸ga sidor l錸g insyn i Linnas livstrauma som avslutas med en skickligt placerad cliffhanger inf鰎 n鋝ta roman.

Kepler 鋜 som sagt bra p att skapa sp鋘ning men d鋜 tar det liksom slut. Trots de m錸ga sidorna f錼 gestalterna ingen form och inget riktigt djup. Fortfarande, trots att det nu g錿t tre b鯿ker och ca 1 500 sidor k鋘ner jag inte Joona Linna och m鋘niskorna runt honom. Vad jag f錼 鋜 en 鰒erdos av grus som knastrar under bild鋍k, ljus som strilar mellan grenar och persienner och annat i samma stil. Lite samh鋖lskritik smyger, som sig b鰎, ocks sig in men inte riktigt p allvar. Kepler 鋜 bra p att skapa action men logiska luckor och grund gestaltning placerar 擡ldvittnet i kategorin l鋞tsm鋖t tidsf鰎driv. Jag vet inte mycket om f鰎fattarparet och kanske har dom inget annat syfte med sina b鯿ker 鋘 att skapa flyktig underh錶lning. I s fall har de lyckats med r錱e och sannolikt kommer jag att l鋝a 鋠en n鋝ta bok av Kepler. F鰎 sp鋘ningens och underh錶lningens skull.

Marl閚e S

2012-05-08

Inte s bra som jag f鰎v鋘tade mej men helt klart l鋝v鋜d. Har man l鋝t de andra b鯿kerna s kommer man ganska snabbt p vem m鰎daren 鋜.

Veronika

2012-04-25

Tycker absolut inte om b鯿ker i den h鋜 genren, men det var faktiskt helt okej!

Anna Rosendahl

2012-04-18

Sp鋘nande och man kan inte sluta l鋝a.

Lina <3

2012-04-17

膌skar denna bok. S sp鋘nande och spr錵et 鋜 vackert och genomt鋘kt! 5 stj鋜nor! :-)

Birgitta Wahlstr鰉

2012-04-14

Snabbl鋝t sp鋘nande bok, perfekt n鋜 det 鋜 d錶igt v鋎er p semestern

Hanna Johansson

2012-04-10

Otrolig bok! Fast lite tung f鰎 en 13 錼ing.

Robert Johansson

2012-04-10

Tycker att "keplers", blir b鋞tre och b鋞tre. Som Thriller/deckare finns v鋖 knappast n錱on mer sp鋘nande bok att f鰈ja. Fast genren utvecklas och det r鋍ker inte f鰎 fullt pott.

Karin D

2012-04-08

oj, sp鋘nande, till sista sidan och efter det...

Pia Stendahl

2012-04-07

Jag har lyssnat till de tv f鰎sta b鯿kerna av Lars Kepler och jag 鋜 inte 鰒ertygad. I Eldvittnet tycker jag att Kepler f錼 upp sp鋘ningsniv錸.

Det 鋜 en bok som 鋜 l鋞t att komma in i och man rycks med i det h鰃a tempot. Extremt h鰃a tempot skulle jag nog s鋑a. Det 鋜 inte fel om man hinner h鋗ta andan i bland.

Jag upplever spr錵et som lite oj鋗nt men det kanske inte 鋜 s konstigt n鋜 man 鋜 tv f鰎fattare.

Sj鋖va uppl鰏ningen p morden k鋘ns v鋖digt f鰎uts鋑bart. Jag blev faktiskt besviken p att det var s l鋞t att gissa vem som l錱 bakom allt. Dock var alla turer kring varf鰎 inte lika uppenbart och det fick v鋖 st f鰎 鰒eraksningen.

P www.bokbrus.se finns fler ljudboksrecensioner.

Anna Kreissl

2012-04-04

Mycket bra! Kunde inte l鋑ga bort den. Krypande sp鋘ning hela tiden. Den b鋝ta hittills av Kepler.

Anders B鋍k

2012-03-29

Det blev lite v鋖 mycket omotiverat v錶d i slutet.

Karin L鰂strand

2012-03-19

120301: Lite f鰎 ot鋍k egentligen f鰎 min smak. Ett snabbt och rappt spr錵bruk blandat med korta kapitel gjorde den sv錼 att l鋑ga ifr錸 sig. Ot鋍ka m鋘niskor blandat med ot鋍ka 鰀en.

Anna rasmussen

2012-03-17

Keplers b鋝ta. Oerh鰎t sp鋘nande. Gick inte att l鋑ga ifr錸 sig. L鋝 den!

2012-03-16

Satan i gatan va bra!
Fullst鋘digt 鋖skar dessa b鯿ker av makarna "Kepler". och d vet ni kanske vid det h鋜 laget att deckare/sp鋘ningsromaner verkligen inte 鋜 min grej... men det finns n錱ra som lyckas f錸ga mig och Kepler h鰎 till denna skara!! Arenan f鰎 morden 鋜 ett behandlingshem f鰎 unga flickor, mordet bestialiskt, sakta men s鋕ert v鋠s flera personers livs鰀en samman p ett synnerligen sp鋘nande s鋞t... man f錼 liksom en f鰎st錯lse f鰎 varf鰎 morden intr鋐fade, inte f鰎 att man kan acceptera och tycka det 鋜 okej, men det finns en historia bakom som g鰎 att man kan f鰎st "logiken" "rationaliteten" bakom. Det g鰎 det trov鋜digt p person och samh鋖lsniv! Sedan kom huvudpersonen Joona lite mer i bakgrunden tyckte jag den h鋜 boken, men 鋘d... En favvobok jag sv錼ligen la ifr錸 mig!

Karin Alm閚

2012-03-02

Mycket bra, precis som v鋘tat!

Tommy Forsman

2012-03-02

Mycket bra men n錼 inte riktigt upp till de tv f鰎sta

Chatarina L鲻w

2012-02-25

Kunde inte l鋝a n鋜 jag var ensam hemma, ruskigt bra

Michael Nyst錽

2012-02-21

Den tredje boken om den egensinnige kriminalpolisen Joona Linna 鋜 svagare 鋘 de tv tidigare. En slarvigt skriven dussindeckare som aldrig g錼 p djupet. Personteckningen 鋜 endast marginellt b鋞tre 鋘 hos Camilla L鋍kberg eller Ann Rosman. Plus dock f鰎 att Joona Linnas bakgrund avsl鰆as ytterligare. Och naturligtvis 鋜 det upplagt f鰎 en forts鋞tning.

Tanja Dianova

2012-02-21

Elin Rickmarker

2012-02-11

Extremt bra och sp鋘nande!! Keplers b鋝ta!! Cliffhanger i slutet, hoppas det kommer en forts鋞tning SNART!!

Patrik Engstr鰉

2012-02-05

Jag ska v鋖 s鋑a det redan fr錸 b鰎jan. Lars Keppler 鋜 inte en favorit och jag har sv錼t att f鰎st de recensenter som beskriver den h鋜 f鰎fattarduon som en forts鋞tning p det svenska ?kriminaldramamiraklet?. Det 鋜 l鋞t att f intrycket att recensenterna mest g錼 p autopilot, i alla fall n鋜 det g鋖ler Keppler.
En del f鰎fattare skapar fiktiva platser som befolkas av sammansatta, intressanta och trov鋜diga karakt鋜er, H錵an Nessers Maardam eller JRR Tolkiens hela universum. Keppler andra sidan befolkar ett h鰃st realistiskt Sverige med ytterst orealistiska, obegripliga, endimensionella karakt鋜er som g鰎 obegripliga saker av obegripliga sk鋖. Helt oavsett om boken 鋜 sp鋘nande eller f鰎uts鋑bar (vilket den 鋜) s g鰎 de platta figurerna att l鋝ningen blir ointressant.

Charlotta Rylander

2012-01-30

En riktigt splatterromman. S v錶dsam och s v鋖beskrivet. B鰎jade lite tr鰃t, men s skulle jag l鋝a ett stycke p l鰎dagkv鋖l innan jag skulle g och l鋑ga mig. Jag l鋝te fr錸 kl 22-01, och l鋝te slut p hela boken. Det fanns inget naturligt uppeh錶l att pausa p, utan det var bara att forts鋞ta till slutet kom, med en riktig cliffhanger.

Oj s bra... denna bok tilltalar mig och enl mig den b鋝ta av Keppler

Maria Johnson

2012-01-28

Den b鋝ta hittills. Sv錼t att sluta l鋝a.

Monica Brandts

2012-01-25

Den absolut b鋝ta Keplern hittills. Vi som l鋝t tidigare b鯿ker om Joona Linna fick 鋘tligen f鰎klaring till vad som h鋘t hans familj. Och nu v鋘tar jag bara p n鋝ta bok!

Ola Jan錵er

2012-01-24

Blodig och ibland lite v鋖 utstuderad och l錸gs鰇t men 鋘d Keplers klart b鋝ta hittills.

Ceen E

2012-01-21

Vad sp鋘nande och absolut den b鋝ta boken om Joona! Jag l鋝te denna till frukost, i busskuren och hade med mig boken 鰒erallt! Ibland kunde dock handlingen vara lite "snabb" och skulle g鋜na vilja l鋜a k鋘na Joona mer! =) Men b鋝ta boken p l鋘ge, kul!

Ber鋞telsen g錼 f鰎 snabbt, saker slarvas bort och karakt鋜erna f錼 vi bara l鋜a k鋘na p ytan men allt 鋜 f鰎l錿et (f鰎 den h鋜 g錸gen) f鰎 det 鋜 s j-a sp鋘nande.

Cecilia Eriksson

2012-01-17

Tycker inte det 鋜 den b鋝ta i serien och borde f en trea. Men slutet gjorde att det blev en fyra, snacka om att h錶la folk p str鋍kb鋘ken inf鰎 n鋝ta bok.

Lisbeth Olsson

2012-01-16

Superbra bok. Str鋍kl鋝ningsbok. Rekommenderas

V鋖digt l鋞tl鋝t och l鋞t att komma in i. Sp鋘nande handling.

Anita H

2012-01-05

Den var verkligen s邋 sp鋘nande! N鋜 kommer n鋝ta?

Jag tyckte den var bra, men saknade det d鋜 lilla extra, andra halvan var b鋞tre. Slutet var riktigt l鋝kigt och gjorde att man bara m錽te l鋝a n鋝ta bok.

Kickie Boman

2011-12-30

Den h鋜 var bra! Helt klart deras b鋝ta bok tycker jag!! Inte s mycket "Hollywood-action" som det var i den f鰎ra utan mer trov鋜dig sp鋘ning.

Pernilla Johansson

2011-12-26

Sp鋘nande bok i min smak, nu v鋘tar man p en fj鋜de bok som verkligen kan bli sp鋘nande med tanke p hur Eldvittnet slutade.

Mimmi S

2011-12-24

Kepler 鋜 bra p sp鋘ning, mindre bra p allt annat. Framf鰎 allt 鋜 det trov鋜digheten som brister och de l鰏a tr錮arna som st鰎.

Ursula St錶handske

2011-12-21

Vilken l鋝kigt sp鋘nande bok! Jag har blivit helt fast f鰎 denna serie. Eldvittnet, nr tre i serien, 鋜 minst lika bra som de tv tidigare. Jag 鰊skar att n鋝ta bok 鋜 p g錸g, och om jag f錼 hoppas m錸ga fler.
D jag sj鋖v i dessa hektiska tider fr鋗st l鋝er ljudb鯿ker s vill jag rekommendera detta och till鋑ga att uppl鋝aren 鋜 fantastiskt duktig och ger boken ytterligare en dimension.

Victoria Antonsson

2011-12-04

Otroligt sp鋘nande rakt igenom. Men de tidigare b鯿kerna av Kepler har jag verkligen tyckt utm鋜kt sig och legat en niv h鰃re 鋘 alla andra svenska deckare. Eldvittnet tycker jag d鋜emot inte h錶ler samma h鰃a niv.

Jan Banan

2011-12-03

Jag b錮e gillar och inte gillar den h鋜 boken. Det jag tycker om 鋜 att den har ett bra driv i sig och 鋜 bitvis riktigt f鋘gslande. Det mindre bra 鋜 att den likt de andra tv b鯿kerna av f鰎fattarparet har m錸ga luckor i ber鋞telsen, vilket alltid i min v鋜ld ger trov鋜dighet 0. Detta ihop med det oerh鰎t m鋜kliga slutet d鋜 n鋝ta bok p錬鰎jas g鰎 att betyget sjunker fr錸 en 4:a till 3. Jag skulle vilja s鋑a att detta alster sammantaget 鋜 b鋞tre 鋘 hypnotis鰎en, men inte fullt lika bra som Paganinikontraktet.

Rasmusmatte .

2011-12-03

B鰎jar riktigt bra. S sp鋘nande att det var sv錼t att l鋑ga ifr錸 sig boken. Dock tappar den tempo och blev ganska f鰎uts鋑bar. 膎d ger jag den en fyra dock en svag s錮an

Carin Lundberg Papp

2011-12-01

Den b鋝ta av Keplers. De andra har varit 5:or, denna 鋜 5+!

Miranda X---------

2011-12-01

Gastkramande som beskrivning av boken 鋜 v鋖 att ta i... Men den var bra, inte s鋜skilt sp鋘nande men v鋖skriven.
Hypnotis鰎en 鋜 fortfarande min favorit av Lars Kepler.

Maria Larsson

2011-11-29

K鋘ns som en tv-deckare i romanform. Tempot 鋜 h鰃t men spr錵et 鋜 pinsamt d錶igt ibland och luckorna i intrigen f鰎 m錸ga.

Karl Mogren

2011-11-27

ja det h鋜 var ju inte s roligt. utdragen och l錸g. engagerade inte lika mycket som de tidigare b鯿kerna, inte lika intressant som den f鰎sta, inte lika sp鋘nande som den andra. bara ok.

eva lundgren

2011-11-23

Den s鋗sta i serien, enligt mitt tycke. Spekulativt 鰒erv錶d, g鋜na mot barn och unga flickor. R鋞t trista karakt鋜er. Jag hade h鰃a f鰎hoppningar eftersom jag verkligen gillade Paganini-kontraktet, men jag blev grymt besviken. Kepler hintar fram mot en fj鋜de bok som verkar lovande. Hoppas den h錶ler b鋞tre!

Patrik Abrahamsson

2011-11-22

Kepler hittar tillbaka efter fallet med Paganinikontraktet, som i mitt tycke var n錱ot mindre l鋝v鋜d 鋘 Hypnotis鰎en.
Fungerar utm鋜kt som ljudbok, det 鋜 intressanta karakt鋜er och jag gillar starkt att det inte 鋜 s globalt denna g錸g, utan att det har ett st鰎re fokus kring Birgittag錼den samt i n鋜heten.

2011-11-22

den b鋝ta i serien

Lars Hindgren

2011-11-21

Slutet l鋗nar en h鋜lig 鰌pning inf鰎 n鋝ta bok

Sam Andersson

2011-11-15

En polis som l鰏er upp knutar genom att g omkring och k鋘na p sig saker. Jag hade h鰃a f鰎v鋘tningar men som grusades. Boken k鋘des mycket overklig.

Kenneth Olausson

2011-11-13

Sp鋘nande, ganska trov鋜dig trots bisarra inslag. K鋘ns oavslutad med en del l鰏a tr錮ar. Men kanske skriver Kepler en deckarens kontinuum d鋜 varje ny bok b鰎jar d鋜 den senaste slutade. Det k鋘ns s. I s fall l鋜 hj鋖ten Joona Linna f det svettigt fram鰒er.

Lena Persson

2011-11-11

Ett sansl鰏t frosseri i v錶d. Saknar fullst鋘digt realism i historien och blir bara ... d錶igt.

Tarja Ahlgr閚

2011-11-10

Det h鋜 鋜 m鰆ligen h鰏tens b鋝ta sp鋘ningsroman!