Eldjägarna

Kallentoft, Mons

| 2015

Eldjägarna är Mons Kallentofts fjärde och avslutande del i serien om de fyra elementen och hans nionde bok om kriminalinspektören Malin Fors och Linköpingspolisen. Den här gången ställs de inför ett fall med ett bränt kvinnolik och en död pojke. Även om det verkar långsökt anar Malin att det finns ett samband, på något vis hör pojken och kvinnan ihop. Eldjägarna är en spännande historia om hur våldets verkningar kan färdas över jorden. Efter vatten, luft och jord kommer eld ? Eldjägarna är Mons Kallentofts nionde roman om den nervigt intuitiva och skickliga kriminalinspektören Malin Fors. En historia om hur våldets verkningar kan färdas över jorden och få människor att begå handlingar som de aldrig trott sig vara kapabla till. Hur hamnade jag här? Malin Fors står som förstenad. Skogen är fortfarande mörk i den tidiga septembermorgonen, från ett industriområde...

2018-07-07

Den här serien om Malin Fors tycks aldrig ta slut. Inte heller kan jag tydligen sluta läsa den. Trots att den verkar vara något så underligt som en varannanboksserie. Eftersom jag gillade förra boken riktigt mycket så är tyvärr denna av den andra sorten. Läs mer på min blogg

Nina Gustafsson

2017-07-15

Allt är inte så billigt som det verkar. Kallentoft utforskar utnyttjandet av arbetskraft runt jorden och binder ihop det rätt snyggt med en historia i Linköping.

Maria Jacobsson

2016-11-20

Började läsa denna en helg då vi var i Linköping, vilket gjorde boken mer levande och igenkännande. Vi gick t.o.m i skogen där den döda påträffades!

Marita Ryen

2016-05-25

Betyg 3-. Kändes ganska seg. Jag börjar kanske tröttna på Malin Fors....

Carolina Bellenger

2016-03-12

Första gången jag läste Kallentofts böcker höll jag på att bli galen av hans sätt att skriva, men han är bra. Riktigt bra!

Sofia Rylander

2016-02-28

Lika bra som hans tidigare! Dock är jag inte så förtjust i hans mellantexter ur de dödas perspektiv

Jag väljer alltid att lyssna på Mons Kallentofts böcker om Malin Fors, uppläsare Torsten Wahlund ger extra mystik åt berättelsen. Däremot var detta en av de sämre i serien, ganska seg att komma in i och lite för pratig för min del. Det blir liksom inte så spännande.

Jessica Appelqvist

2015-12-29

Boken blev lite rörig

2015-11-01

Betyg: 4,5 av 5.

Det här är den nionde boken om kriminalinspektören Malin Fors i Linköping. Jag har läst alla dom åtta tidigare böckerna, och tyckt mycket om dom alla. Här är en länk till min recension av den senaste boken, den åttonde, ?Jordstorm?.

Jag har hört ryktats om att ?Eldjägarna? ska vara den sista boken i serien, men jag hoppas verkligen att det är ett felaktigt rykte, för jag skulle gärna läsa fler böcker om Malin Fors och dom andra i Linköping.

?Eldjägarna? var precis lika bra som alla dom tidigare böckerna i serien. Handlingen var som vanligt intressant. Och att läsa om Malin Fors gav som vanligt den största behållningen av boken. Jag tycker också att Mons Kallentoft har ett fantastiskt språk i sina böcker.

Rekommenderas absolut.

Jan Svensson

2015-10-29

Märklig bok. Samtidigt som den är svår att sluta läsa så känns den ofärdig. Undra om inte Kallentoft överproducerar sig lite nu med Zack- och Malin Fors-serierna parallellt.