Eldhärjad

McKinley, Tamara

| 2013

Historiskt drama i australiensisk avkrok Tamara McKinley är tillbaka med en ny efterlängtad roman, fylld av dramatik, romantik och överraskande förvecklingar. Vi lär känna bokens färgstarka karaktärer och får än en gång inblick i nybyggarfamiljernas livsöden i Australien. Ett oförglömligt läsäventyr som du motvilligt lägger ifrån dig! Året är 1946. Andra världskriget är över och livet kan så smått återgå till det normala. I en australiensisk avkrok driver makarna Morgan ett familjesjukhus. Deras förhoppning är att sonen ska ta över verksamheten, men han har nyss förlorat sin förstfödda och hans äktenskap är i fritt fall. När en ovarsam kyrkoherde utlöser en brand måste byns invånare plötsligt lära sig att samarbeta, vilket resulterar i en gemenskap som för dem närmare varandra än på länge. Medan lågorna rycker närmare Morgan?s Reach och sjukhuset visar invånarna upp nya, mer eller...

Elina Kolsmyr

2016-12-23

Lite trögläst och jag har lite svårt med att hålla isär karaktärerna. Men absolut läsvärd, fin!

Underbar

Katarina Strid

2015-05-25

Jämfört med andra böcker av samma författare så var den här lite trögläst, åtminstone i början, grep inte tag på samma sätt. Men ändå rätt trevlig som underhållning.

2015-01-19

Mycket fin och händelserik. Intressant att få följa en liten by på 40-talet i Australien.

2014-12-01

Uppslukande läsning. Sympatisk människosyn.

Evelina Jansson

2014-08-15

Tårarna rinner på mina kinder! Fin bok med en fin tanke bakom!