Eldbärare

Björkelid, Anders

| 2010

"Återigen är historien mästerligt berättad. Spänningen påtaglig hela tiden, språket rikt och varierat. Det är ändå författarens förmåga att skapa en alldeles egen stämning i berättandet som får läsaren att helt hänge sig åt boken. En känsla som lever kvar länge efter att ´sista sidan vänts. Kerstin Hagstrand-Velicu, BTJ Tvillingarna Sunia och Wulf har tillbringat ett år i domarringen och  lärt sig mycket om sitt arv. Under tiden har hotet från Kylan trappats upp och hirdjägarna tror att ett krig är oundvikligt. Deras ledare Fauho sänder Sunia och Wulf till en stad långt hemifrån. Där ska de försöka tända en av Imperiets gamla vårdkasar. Tillsammans tar de sig fram i en helt främmande värld. Dessutom måste de brottas med känslor och förväntningar som deras vuxenblivande innebär. I Wulfs fall en spirande kärlek, i Sunias en mycket motvillig invigning som kvinna...

2015-08-25

Spännande läsning och jag gillar att det är så många otypiska könsroller. Björkelid har bytt här och var och jag diggar verkligen Sunia.

2014-10-10

Detta är del 2 och det jag kan säga är att jag gillar denna serie och jag kan rekommendera den till er andra

Serien blir bättre och bättre.

2014-02-07

Samma kommentarer som på "Ondvinter"
Nästa blir "Förbundsbryterskan"

Karin Söder

2011-10-09

Nu har jag verkligen kommit in i den här världen och är så spänd på att fortsätta följa Sunia och Wolf - vill INTE vänta på nästa bok, vill ha den NU!

2011-08-25

Denna bok var lika bra den som del 1 & får därför en 4a av mig.
Jag gillar spänningen och mystiken i den och hur de båda ungdomarna slåss för sina liv.
Jag kan varmt rekommendera den till er andra =)
Nu ser jag bara fram emot del 3 som jag kommer att ge mig på så småningom =)