Einsteins fru

Strmquist, Liv

| 2008

Vem kom p relativitetsteorin egentligen? Hur kul r det att vara ihop med Stalin? Varfr kallades rkengeln Gabriel kvinnor fr skkor? Vad vill Sting egentligen sga till de prostituerade? I Einsteins fru hinner Liv Strmquist bde ge en krleksfrklaring till Britney Spears och bertta om en av vra mest folkkra nationalskalders hatbrott. Samhllskritik har aldrig varit roligare.

Magdalena Hanell

2016-02-14

Plst, snyggt och allmnbildande!

Maria Klingberg

2013-05-26

Feministiskt, faktaspckat och framfr allt vldigt roligt!

Bitsk och svidande humor nr den r som bst. Det var lnge sedan jag skrattade s mycket t en bok- vill ha mer!

Liza Bolin

2013-03-11

Om man strcklser Strmqvist s blir det nstan deprimerande, men en berttelse i taget r svinroliga och extremt sanna.

Victoria G

2013-02-16

Ett feministiskt manifest som verkligen klargr och gr p djupet av varfr feminismen r ett mste idag.

Liv Danjoux

2012-02-28

Jag heter ocks Liv! :D lskar denna bok

Ruth Lezz

2011-04-16

Underhllande bok som driver med, nej! Gr myteri mot ikoner som Einstein, Elvis och John Lennon.

Maria Nordstrm

2011-03-20

Jttekul!

Mina Bcker

2011-01-07

S trffskert!!!

Lotta Berling

2010-12-23

Jag skrattade faktiskt s att jag grt! Okej, jag var nog vertrtt, men det r ocks en bitvis jkligt rolig bok. Och samtidigt utmanas lsaren att tnka utanfr sina invanda frestllningar. Flera skarpa iakttagelser och trffande exempel. Lysande, Liv.

Miss Lee

2010-10-21

Det hr r s rtt! Det hr r s bra! Det hr r s roligt, s vasst och s p pricken att man baxnar. Och nd r det tecknat med vrme. Det hr r helt totalt jvla fucking superbt! Ls den fr guds skull!
- N, frresten, fr din egen och hela vrldens skull!

Kenneth Olausson

2010-02-06

Ta lite aktuella (och viktiga) frgestllningar och blanda dess med en frmga att skriva spetsigt men rita halvtaskigt och VIPS s har du denna dliga bok. Men varfr gra det svrt fr sig, genom att t ex skriva ngot sammanhllet och vlformulerat om frgor som r viktiga fr oss alla, nr man kan gra det enkelt, tycks Strmquist resoner.Men svaret r vl givet: hon kan antagligen inte annat.

Marianne Bergkvist

2010-02-03

Det hr r humor som jag gillar - sotsvart feminism!

Lill F

2010-01-27

Klockren humor!

Julia L

2010-01-26

kanske min mest lsta bok. underbar

Johannes Soldal

2009-08-02

Omslaget r frskrckligt, men innehllet r skarpt och roligt.

Ellinor Strhed

2009-07-05

Liv Strmqvist r ett geni.