Ei, ei ja vielä kerran ei

Lykke, Nina

Flag from fi

Anders Bergsten

2023-09-10

En läsvärd bok som dock inledningsvis känns aningen seg. Men i mitt tycke inte riktigt lika underhållande som Vi Är Inte Här För Att Ha Roligt. Men precis som den boken så slutar den här boken lite snopet, som om författaren tröttnat och velat avsluta boken i all hast. Men som sagt ändå läsvärd.

Kristina Carlsson

2021-10-23

Hade inga förväntningar och hade inte valt att läsa denna roman själv, men nu blev den utvald i min bokklubb så då var det bara att läsa den. Jag sträckläste den efter att ha kommit igenom det första ganska sega kapitlet. Handlingen var underhållande och man kände igen sig i vissa stycken. Man fick den berättad genom de tre olika huvudpersonerna som alla var inblandade i i handlingen. Det var den försmådda hustrun, den vänstrande förälskade mannen och den yngre kollegan och även älskarinnan. Ja vem var egentligen vinnaren i slutet? Summa summarum; lättläst, underhållande och en bladvändare.

2021-04-19

Ok om vardagsbekymmer och livskriser. Jag undrar för mig själv. Är människor verkligen så här blåsta och svaret är väl än mer skrämmande.... Betyg 2,5

2020-06-22

Jag läste boken Nästa! – En läkarroman av den norska författaren Nina Lykke för en månad sedan. Jag tyckte att den var riktigt bra, så nu tog jag tag i boken Nej och åter nej, som jag har haft stående här hemma i nästan två år.

Jag tycker att även Nej och åter nej var bra, men inte lika bra som Nästa! – En läkarroman.

Boken är rolig på ett ironiskt och satiriskt sätt. Den har hög igenkänningsfaktor och är välskriven och lättläst. Och den är inte bara rolig, utan även berörande.

Rekommenderar boken Nej och åter Nej, men ännu mera boken Nästa! – En läkarroman.

Catrin ....

2020-05-26

Läste denna efter att jag läst boken "Nästa". Denna var något mörkare än den andra boken och rätt seg de första 2/3 av boken. Blev provocerad av karaktärerna och kändes enformig. Men sen tog den fart och blev mer spännande.

Ingrid Bergenudd

2020-03-08

Började lite segt, men sedan sträckläste jag boken. Mycket igenkänning från vad bekanta gått igenom. Handlar om en otrohetsaffär, som man får beskriven ur de olika parternas perspektiv.

Anna Kreissl

2020-02-18

3,5

Vahid Shahedi

2019-05-07

En kvinnas förhållande till livet, när relationerna kraschar och omgivningens falskhet blir synlig. Hon kämpar med att hitta sig själv. Det är högt tempo i boken, huvudpersonerna känns väldigt mänskliga och handlingen tragikomisk. Författaren hittar balansen mellan humor och allvar. En för ämnet lättsam och underhållande bok.

Nina Gustafsson

2019-04-04

Deprimerande eller rolig? Vi tyckte väldigt olika om denna boken i vår bokcirkel. Jag ler väldigt igenkännande åt beskrivningen av skolan idag. Karaktärerna blir skruvat roliga i sin absurdighet. Ja och åter ja. Läs den.

Sarah

2019-03-08

Maria Nordström

2019-03-05

Skilsmässodrama där man verkligen inte känner för någon av de inblandade.

Bokslukerskan 93

2019-02-07

Börjar tröttna på att alla överhypade böcker på Akademibokhandelns topp 10 lista inte är ens i närheten så bra som den förväntas vara, har fått i betyg av "proffs". Vi hade den här boken som öppningsbok i vår bokcirkel, och jag vill fort gå vidare till nästa..

Lotte Rex

2018-12-12

Berättarstilen passade inte mig.

2018-10-28

Nej och åter nej....den här passade inte mig alls. Tråkig och händelselös.

2018-09-12

Jan har allt i världen och vill ändå ha mer. Han är inte tacksam för något. Ingrid låter honom hållas? Hanne låter honom hållas? Eller? Kanske är det inte bara Jan som inte är lycklig i att leva i bilden av hur ett liv ser ut och ska vara. Men ja, bortskämda är de, hela högen.

Marg Mark

2018-08-30

Välskriven och bra!

Karin Almén

2018-08-11

Enkel, ovanlig och charmerande relationsdrama :-)

Smart, stark och skickligt skriven!