Ego girl

Carlqvist, Ingrid

| 2005

I samma ögonblick som Carolina Gynning steg in i dokusåpan Big Brother föll domen över henne: Här kom en ny bimboblondin med största möjliga silikonbröst och ett enda mål i sikte - att bli en av den nya tidens kändisar. Drygt tre månader senare steg hon ut som en superidol. Utanför Big Brother-huset stod tusentals tonårsflickor och skanderade: "Lina! Lina! Lina!" De dyrkade marken där hon gick och var beredda att försvara henne med näbbar och klor mot alla som sätter likhetstecken mellan blond och dum. Men varför blev Carolina Gynning tonårsflickornas hjältinna? Är det ett uttryck för att dagens unga tjejer bryr sig mer om det yttre än det inre? Eller är det vi andra som är så fast i våra fördomar mot vackra kvinnor att vi dömer ut dem utan att lyssna på dem? I Ego girl berättar Carolina Gynning om sig själv. Om hur hon som 17-åring upptäcktes av en modellscout vid en busshållplats...

Självutlämnande men inte bästa språket

Maria Olofsson

2014-04-10

Helt okej läsning. Kul att läsa om denna skandal-tjej, och jag har nu fått en lite annan bild av henne. Verkar vara en smart tjej med skinn på näsan.

Linda Eriksson

2012-03-06

Ganska bra men skiljer sig inte så mkt från mängden. Gillar man Carolina så är den väldigt underhållande :)

Therese Simar

2011-12-01

Jag gillar att läsa om artister, även om det är ointressant för de flesta bokläsare med klass! Hon skriver bra, är en intelligent kvinna trots allt!

Per Englund

2011-08-09

Hon har levt ett ganska spännande liv men boken om detta liv är inget vidare. Skrivet med ett väldigt barnsligt och skrytsamt språk språk.

Dryg...

Lättlyssnad och intressant, en liten inblick i modevärlden. Ja jag läser gärna nummer 2 också,,fullt godkänt.

Linda Danielsson

2010-08-26

Platt, läste den på en dag. Men tycker ändå hon är skön, sparar inte på att bjuda på sig själv...

Karin Löfstrand

2010-08-10

Vilket skräp...Hittade i en låda böcker som skulle slängas och jag förstår varför! Men Carolina är helt klart en kvinna som klarar att ta hand om sig själv...

2010-07-28

Helt OK (fast jag hörde den som ljudbok)

Janna Åström

2010-07-15

det sämsta jag någonsin läst

Y

Yohanna Gustafsson

2010-06-02

Jag älskar CG men dock tycker jag inte att detta kändes så mycket som henne. Hon skriver skitorligt och det var jätteintressant att läsa om allt som hänt i hennes liv, hon är en riktig inspirationskälla men DOCK så hade jag önskat att den var ännu mer personlig!

Mats Ahlgren

2010-04-23

Jag orkade inte läsa mer än 4 sidor. Livet är kort. Jag var nyfiken på vad det var. Populärkultur kan vara intressant men den här boken är den absolut sämsta bok jag försökt att läsa någonsin. Usch.

Emily Lewis

2010-02-26

Alldeles för platt bok, med på tok för dåligt språk.

Erica Graaberg

2010-02-22

En ganska tråkig bok där Carolina målar upp sig själv som den duktiga flicka hon inte gett intrycket av att vara, och liksom vill rentvå och skylla ifrån sig.

Felicia Axelsson

2010-02-07

Boken är ett ärligt sätt att få en lite bredare bild av gynning än vad medierna visar. stark och mycket girlpower, oh ya!

Jag gillar att läsa den typ av böcker! Knasigt men sant.

Agnes Larsson

2010-01-16

skitrolig men kass bok

Sina J. Saouk

2009-09-12

En av de mest intressanta böcker jag har läst. Handlar om Carolinas liv från att hon var ung till i slutet av big brother. Det märks på språket att hon inte har någon akademisk utbildning, vilket är synd, men bra av henne att erkänna alla problem med droger som de flesta kändisar brukar förneka.
Låna dock inte ut boken till lillsyrran, för Gynning är cool men det hon har gjort är inte coolt.

Sara E

2009-09-11

När jag började läsa boken gillade jag fortfarande Carolina Gynning, hon var en kul personlighet. Nu efter att hon gått ut med sina konstiga tips om bantningspiller till unga tjejer m.m gillar jag inte henne som person ens en gång.

Boken gör inte saken bättre. Dåligt språk och allt detta tjat om att hon minsann är mycket mer speciell än alla andra människor. "Vanliga människor kanske går ner sig för att de blir misshandlade av sin man, men inte jag!", "Vanligt folk kanske åker ut i naturen för att hitta sig själv men jag gick in i Big Brother-huset" är bara några exempel. Usch, rekommenderar inte den här boken alls. Speciellt inte till yngre tjejer då jag tycker hon glamoriserar droger för mycket.

Caroline Lindström

2009-09-07

Kul bok, men mycket dålig svenska...

Maria Edström

2009-08-18

Jag gillar Gynning men den här boken får henne att bara verka patetiskt. Intressant läsning men jag skulle aldrig låna ut den till Lillsyrran. För mycket tips och trícks.

Katarina Ahlman

2009-07-17

Är just nu med min dotter i Aten och bor tom på samma hotell som Carlina gjorde när hon var här. Och jag är SÅ glad över att kunna meddela att det inte är några droger här längre. På stan givetvis, men åtminstånde inte på modellhotellet Tonys

Jonas Zejlon

2009-07-16

Inte världens intressantaste määniska, men boken har ändock ett visst underhållningsvärde. Ganska roliga situationer.