Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur

Bergström, Bo

| 2007

Flag from sv

18


Här kommer den sjätte upplagan av Effektiv visuell kommunikation. Snart trettiotusen läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering. Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare. Författarens ambition är att inspirerande beskriva hela arbetsgången i medryckande text och spännande, aktuellt bildmaterial. Läsare är de som utbildar sig i kommunikationsämnen där rätt text och bild är avgörande för resultatet. Givetvis finns läsare även bland yrkesverksamma. Sjätte upplagan tar ett ännu bredare grepp om ämnet med fördjupade och utvecklade resonemang. Exempelvis beskrivs utförligt den maktförskjutning som äger rum från sändaren till mottagaren, från producent till konsument, med delaktiga och medagerande läsare och tittare som resultat. Hur påverkas budskapen? Och formgivningen...

Visa mer

Skapa konto för att sätta betyg och recensera böcker

Recensioner

S

Sven Gedda

2010-06-26

Betyg

En mycket bra bok för mediafolk, speciellt fotografer men också för reklamfolk