Eclipse - Ljudet av ditt hjrta

Meyer, Stephenie

| 2009

Tredje delen i vrldssuccn! ??Bella?? Edwards mjuka rst hrdes bakom mig. Jag vnde mig om och sg honom jogga uppfr trappan, med vindrufsigt hr efter att ha sprungit. Han omfamnade mig genast, precis som p parkeringsplatsen, och kysste mig igen. Kyssen skrmde mig. Den var fr laddad och hans lppar pressades alltfr hrt och desperat mot mina - som om han var rdd att vr tid hll p att rinna ut.? En vldsam seriemrdare hrjar p Seattles gator och en ondskefull vampyr fortstter sin jakt fr att ta ut sin hmnd p Bella, som terigen befinner sig omgiven av faror. Samtidigt tvingas hon att vlja mellan sin lskade Edward och sin vnskap med Jacob. Och hennes val riskerar att blsa liv i den urgamla kampen mellan vampyrer och varulvar. Men Bella str ocks infr ett annat val ? valet mellan liv eller dd. Men vad r egentligen vad?

W

2018-06-05

Spnnande!

Helena Flemstrm

2018-04-25

Vem har inte lst dessa bde p svenska och engelska

Liza Stllman

2017-11-17

lskar

Karoline Norheim

2017-06-18

LSKAR denna boken har du inte lst den gr det har du lst den lst om den helt magisk!

ven vuxna kvinnor kan uppskatta denna serie!

Linna Hjalmarsson

2014-11-06

Om jag ber er att lsa denna serie vad skulle ni svara? Jag seger er, detta r en av de bsta bckerna jag lst!

Anna Lindstrm

2014-09-20

Ojojoj, vilket stolpskott Edward r. Jag mste erknna att jag slukade bok ett och tv utan att tnka, men nu r det bara fr mycket. Trams och fniga dialoger. Nu har jag dock kommit s lngt att jag mste lsa sista delen ocks. Jaja...

Izabela Horn

2014-07-28

Det e pinsamt att erknna att man har fastnat i Twilight bckerna, tredje boken e lika bra som tv frsta, bra tidsfrdriv .

Maria Blomkvist

2013-03-10

Serien r fortfarande spnnande men det r vid tredje boken in oerhrt trttsamt att lsa samma ordval gng p gng och Edwards totalt ocharmiga kontrollbehov r enerverande.

Mathilda Flood

2012-12-01

Lite fr mkt besatthet i den hr boken n ndvndigt.. Men fortfarande helt ok.

Bea Johansson

2012-08-09

terigen r boken baserad p Bellas och Edwards

Underbar bok

Sophia Tingeling

2012-05-15

Jag fattar inte varfr i hela friden edward hnger med bok efter bok, han r s satans tradig! Meyer kan ju uppenbarligen hafsa ihop ngot mer sympatiska karaktrer (jacob) och nd r det edward och hans fruktansvrda kontrollbehov som breder ut sig. Han har inte ett enda frsonande drag. Tror dessutom att edward 'chuckles' ungefr tiotusen gnger i varje bok, samt att ingen kan ha missat hur marmorlik han r. Kunde inte ngon sagt t henne att kill her darlings och kpt henne en synonymordbok?

Gabriella Plnborg

2012-05-13

Bckerna blir bara smre och smre

Linda Sjberg

2012-03-23

Jag blev frtrollad frsta gngen jag ppnade frsta boken och frtrollningen fortstter och fortstter!

Linnea Lindstrm

2012-03-08

Beroendeframkallande

Josefin Bengtsson

2012-01-03

Twilight r en av de bsta serierna jag lst!

Madeleine

2011-12-27

Omjligt att sluta lsa den

Malin Quisr

2011-12-15

lskar den hr boken, trttnar aldrig!

Anita Younan

2011-12-12

Det knns som det har hnt p riktigt.

Sara Eriksson

2011-12-06

h, jag hade kunnat strypa bde Bella och Edward i brjan av den hr boken. Var till och med tvungen att lgga ifrn mig boken en liten stund.. men fortsatte lsa och till slut blev jag fngad. Men krlekssagan grmer mig lite, d jag personligen gillar Jakob Black bttre... >_<

Sussie S

2011-11-01

Jag avskydde Twilight-serien men hade kpt boken fre jag sg serien s jag lste den eg bara drfr. MEN jag blev positivt verraskad. :)

Paul Karlsson

2011-10-06

Enligt min sikt den bsta av bckerna. Har stlls allt p sin spets. En vampyrarm hrjar i nrheten av det lilla samhllet Forks som tidigare varit s idylliskt och lugnt. Det r Bella den hmndlystna vampyren Victoria r ute efter. I sin kamp mot denna av Victoria ledda armn tvingas varulvar och vampyrer att samarbeta trots att de r vrsta fienden. Mycket spnnande. Jag kunde inte lgga boken ifrn mig.

Victoria Lidin

2011-10-03

Yes! Hur bra som helst :D

Iris Eriksson

2011-06-24

Hur ska man kunna beskriva den hr boken? De hr bckerna? Det gr inte.. Jag r handfallen ver hur underbart man kan skriva och lskar den hr historien! Jag brjar dock bli irriterad p hur.. nojjig Edward brjar bli, som om hela vrldens tyngder hnger p hans axlar och att allt som hnder r HANS fel! Sedan tycker jag att Bella kan.. tuffa till sig lite och inte bara sga att allt r okej, att Edward visste att Jacop var dr nr han berttade om frlovningen var elakt och det tycker jag att hon skulle ha skllt p honom fr istllet fr att bara ha sagt att "det r okej"... Men fortfarande en jtte bra bok och jag grter fr Jacob...

Ester Hilmersson

2011-05-22

Twilight bckerna r de bsta bckerna jag ngonsin har lst! Stephenie fr verkligen med alla knslor och hndelser som man kan och inte kan uppleva. Jag lskar det!

Nethan Wikstrm

2011-03-22

Helt suvern hela denna bokserie!! Mkt lsvrda tycker jag :)

2011-01-05

lskar den hr boken precis som de andra! Kommer att lsa alla Bella och Edwardbcker om och om igen och jag kommer inte trttna! Den vackraste och bsta krlekshistorien jag lst, och lskar Stephenies inslag av humor som fr mig att brista ut i gapskratt d och d!
Endast en sak jag str mig p i boken, men avsljar inget fr den sakens skull... Den r s vrd att lsa!

Yonna Lvgren

2010-12-29

Den av bckerna i Twilightsagan som jag helt klart tycker r bst...
Gillar att det hela tiden r mycket dialoger och att det ofta r tv eller tre personer med i bilden mestadels av tiden. Plus att det finns mnga rappa och roliga kommentarer.

Elin Hess

2010-12-04

Underbar 3:e bok i serien. Hrlig intrig och nnu mer inblick i vampyrvrlden. Blir lite fr kletigt i ibland nr jacob o edward "slss" om Bella dock.

Elin Segerlind

2010-12-03

Spnnande. Doc. s glmmer jag alltid bort vad boken handlar om (ett r sedan jag lste den).

Edgar Mrk

2010-10-09

Mycket bra !!!!

Bsta boken ever!

Linda H

2010-06-16

Inte lika bra som de andra. Fr mnga ny person, man vntade hela boken att ngot skulle hnda men s poff hnde inget och boken var slut

Johanna Lundin

2010-05-27

Utfyllnadsbok. Vill ju bara komma till fjrde och sista.

2010-04-13

En underbar bok, om svrigheten att vlja mellan alla hrligheter som vi mter i livet. Och nr vi har valt s kommer oron och stressen ver om vi valt rtt, och hur det kunde blivit om vi valt annorlunda. Svrt att vlja utifrn sitt hjrta, sitt frnuft eller vad/vilka kritierier vi n anvnder!

Marina Trenkoska

2010-04-02

Betydligt bttre n tvan, som jag hittills tycker r den svagaste boken i serien. Hnder mer saker hr....ven om jag ff str mig p tonrsklyschorna...

Lejla k<<

2010-03-01

underbar!

Sara Hagstrm

2010-02-20

Rolig hela tiden och det hnder alltid ngot nytt!
Ska ni lsa den s r den bttre p engelska n svenska enligt mig.

lskar den!

Eva Bohman

2010-01-22

Som de i tidigare tv bckerna str jag mig p frfattarens sprk ibland samt p Bella och Edward som alltid reagerar p s konstiga stt. Fr vl bara skylla mig sjlv nr jag fortstter att lsa serien...

Natasha Illys

2009-12-16

lskar vampyrerna, varulvarna, miljerna och krlekshistorierna. Men hade man betygsatt vrderingarna s hade denna bok ftt betyg 1. ldre mn och otroligt mkt yngre kvinnor. Mnnen vet alltid vad som r bst fr kvinnan och frldrar som inte tar hand om sitt barn.

Sabine Minell

2009-12-08

Fortsttning p Twilight-sagan, och fortfarande lika underbar. I denna bok finner vi mer action och en del scener som ska bli riktigt kul att f se p bioduken!

Karin Lfstrand

2009-11-30

Nu tog berttelsen lite bttre fart! Eller har jag bara vant mig?

elicia andonovska

2009-11-16

Den hr boken r grymt lskad!

Josefine Larsson

2009-10-20

De hr bckerna fngslar en p ngot vis, men det blir smre och smre fr varja bok tyvrr. Men samtidigt kan jag ju inte lta bli att lyssna p nsta (ljudbok)