Easy Classics Huckleberry Finn

Twain, Mark

| 1996

Det här är den berömda berättelsen om en ung pojkes resa längs den mäktiga Mississippi-floden. En berättelse med många äventyr, mycket fantasirikedom och en stor längtan efter frihet. Huck möter Jim, en slav på rymmen, och de beger sig på sin resa på floden.

Anna Hedenstedt

2013-12-08

Slutade läsa den pga smått uttråkad. Ville sätta tänderna i Stephen King istället.

Liza Bolin

2013-06-07

dålig inspelning av librivox (men är det gratis så får man väl ta lite hackiga spår), fjantig historia. inte alls lika rasistisk som jag hade trott.

Pia Stendahl

2012-04-06

Mark Twains språk är helt underbart. Jag fnissar periodvis åt hur författaren väljer att leka med språket. Ett lekfullt och vackert språk är något helt speciellt.

Andra gånger fnissar jag åt Tom Sawyers, Huckleberry Finns och Jims påhitt. Huckleberry Finn är en riktigt humoristisk bok trots att boken ger en ordentlig känga till dåvarande sydstater som hade ett starkt etablerat slav- och klassamhället.

Vissa böcker tröttnar man aldrig på och denna bok är en sådan och det är väl en av anledningarna till att den har blivit en riktigt klassiker.

www.bokbrus.se finns fler ljudboksrecensioner.

Maria Blomkvist

2011-08-31

'Huckleberry Finn' är en fortsättning på 'Tom Sawyer' men saknar det djup och den tidlöshet som fanns hos karaktärerna från början. Historien, som redan kändes för lång i 'Tom Sawyer' verkade aldrig ta slut och de humoristiska inslagen vägde tyvärr inte upp det faktum att boken kändes väldigt seg.

2010-01-11

Spännande när jag läste den som barn!

M W

2009-12-01