Dykaren

| 2012

2023-05-10

Betyg 3,5

2018-05-28

Känns på många sätt realistisk. Det är mycket av det hankande och de detaljer jag tänker mig att polisarbete innebär. Och att poliser inte är ofelbara utan stressade och påverkade av händelser de gått igenom i livet. Det tycker jag porträtteras på ett bra sätt. Jag märker också att jag dras med i huvudkaraktärens personliga konflikter och blir irriterad och ledsen med honom.

Jan Banan

2015-02-12

Jag gillar Östlundh! Han levererar alltid trovärdiga historier med en hel del värme. Det kanske inte är de mest händelserika deckare man kan läsa, men de är alltid välgjorda och man vill ha mer. Stabil 3:a!

Harriet Axelsson

2015-01-22

Har lyssnat på boken. Rätt spännande intrig. Inget mästerverkeftersom jag ger den en tvåa. Men jag lyssnade färdigt....

Eva Möller

2015-01-07

En stark trea. En kul historia men den tappade lite på slutet.

Kerstin Hellgren

2013-10-11

Spännande att lyssna på. Intrigen är också bra!

Pia Stendahl

2013-01-04

Jag dras genast med i handlingen av fyndet som de två pojkarna hittar och när jag senare får läsa om kvinnan som plötsligt kommer ihåg vad hennes pappa gjort för sjutton år sedan, då är jag fast.

Författaren väver samman de två historierna på ett spännande och trovärdigt sätt. Till en början tycks historierna inte ha någon koppling till varandra men givetvis har dom det.

Det är många trådar som löper kors och tvärs genom boken men det blir aldrig svårt att hålla isär alla trådarna och inte heller att förstå deras samband.

www.bokbrus.se finns fler ljudboksrecensioner.

Rasmusmatte .

2012-11-03

Gillar Håkan Östlundhs deckare.

Marita Ryen

2012-10-04

En lättsmält deckare. Bra uppläsare. Betyg en svag 4:a.

Helena Rasmusson

2012-06-17

Bra intrig, men lite seg. Trevliga personskildringar. Helt ok och läsvärd, men ingen jätte upplevelse!

Kitty Cat

2011-11-08

Väldigt spännande och trevlig läsning!

Monica Brandts

2011-09-13

Underhållande. Vinner kanske inget pris för bästa intrig, bästa språk eller djupaste innebörd ... men det är underhållande och spännande för stunden.

Karin Karlsson

2010-05-27

Läste hans första bok i serien för någon månad sen och den var bra, men den här var ännu bättre. Spännande och inte alls förutsägbar. En bra deckare helt enkelt!