Dubbla begär

Sylvain, Dominique

| 2009

Chloé, Vanessa och Khadidja kämpar för att förverkliga sina drömmar i Paris. Vanessa jobbar som socialassistent, medan Chloé och Khadidja extraknäcker som servitriser. En dag hittas Vanessa mördad, strypt i sin säng. Chloé och Khadidja häktas, anklagade för mordet. Men polisassistent Jerome Barthélemy känner på sig att fel personer är häktade och söker upp sin före detta chef, Lola Jost, för att förmå henne att spana på egen hand. Lola är motvillig, men när ytterligare en person söker upp henne ger hon efter. Snart börjar en jakt på den riktige mördaren i Paris undre värld. Pressröster: "Det här är njutbar underhållning i våldsklassen lika mycket på grund av det riviga, roliga språket som därför att bokens kvinnliga radarpar är skildrat med värme och humor." Nya Wermlands-Tidningen "Det...

2014-07-04

Nej det här var verkligen inte bra. Dålig intrig, dåligt språk (översättning?)- trots att den är vansinnigt lättläst så går inte själva huvudstoryn in i huvudet på mig. Verkligen ingenting som jag kan rekommendera!

Nenne N

2011-04-23

Inte alls bra. Konstig intrig och konstiga karaktärer... Slösa inte bort tid på att läsa den här boken!

Marianne Strandberg

2011-01-14

Riktigt,riktigt BRA!!

2011-01-05

Älskade den här boken! Den var en sån härlig mix av allt; rolig, brutal, mörk, mysig... Den handlar om vänskap, kärlek och mörka makter. När man tror att man har kommit fram till hur det är, då är det mycket kvar att vänta... Oförutsägbar! De två huvudpersonerna är härliga och deras gnabbande är riktigt underhållande. Vill läsa mer om dom!
En klar femma.