Dubbelspel

Child, Lee

| 2006

Aldrig förlåta. Aldrig glömma. Det är den före detta militärpolisen och vagabonden Jack Reachers enkla paroll. Och Francis Xavier Quinn var den mest skoningslöse man Reacher någonsin stött på. En man som begått de mest oförlåtliga handlingar. Så Reacher var glad över att han var död till den dag han ser Quinn livs levande på en gata i Boston. Aldrig be om ursäkt. Aldrig förklara. När Reacher blir vittne till en brutal kidnappning av en ung student i samma stad, ser han sin chans och bestämmer sig för att ta lagen i egna händer. Men den här gången begår han ett stort misstag han skjuter ihjäl en polis. Har Reacher slutligen gått för långt? Det enda han vet är att nu är det personligt

2016-12-27

Spännande i Childstil. Kanske att det tar emot lite med de dubbla historierna, framför allt mot slutet drar det ner tempot. Slutavgörandet är alldeles för grymt för min smak. En trea som helhet blir det ändå.

Annika Sjöström

2015-09-11

ljudbok

Mattias Lönnebo

2014-07-23

Helt OK för genren, men lite rörig. Skulle ha kunnat bli betydligt bättre om historien renodlats lite mer.

Stefan Hedestig

2013-11-09

En ganska vanlig Reacherdeckare. Det är inte så svårt att räkna ut vad som skall hända,men ändå är alltid Lee Childs böcker bra.

Tobbe Fransson

2013-03-09

Ständiga flashbacks till en oavslutad affär 10 år tidigare med tragiskt resultat irriterar något.

Linda Johansson

2012-02-09

Riktigt bra bok! Oj va jag hade velat se den filmatiserad. Satt som på nålar hela läsningen!!