Du vet var jag finns

Cohn, Rachel

| 2008

Moody Blue

2014-02-09

Tvingade mig igenom 102 sidor och sen gav jag upp. Urtråkig är det första ord jag kommer på att associera med den här boken. Trist berättad, helt igenom osympatisk på alla sätt och vis... Ja nä, usch helt enkelt.

Bea Johansson

2012-10-30

Otroligt tråkig. Boken är värd en två för att handlingen var bra.

Annica Bark

2011-04-09

Döm om min förvåning när det nu gått upp ett ljus för mig att detta är en ungdomsbok! Måste ärligt säga att det är det sista den känns som när man läser den. Visst det handlar om tonåringar, men för mig är det också allt.
Boken är otroligt välskriven, tragisk, stundtals mörk, men med ett hopp om bättre dagar.
Det blir aldrig tråkigt att läsa boken, den blir som ett gift, man vill bara ha mer.
Men som alla bra "sagor" har även denna ett slut och när den väl var slut satt jag där och vände och vred på den i hopp om att hitta en hemlig gömma med en fortsättning, men nej, den fanns inte.
Rachel Cohn kan konsten med att fängsla och driva en berättelse framåt, att få det att gå framåt i en lagom härlig takt, jag kan ärligt säga att det fanns inte ett enda avsnitt i boken som blev segt, tråkigt obegripligt.
Karaktärerna är sympatiska även om man då och då skulle vilja skaka om en del av dom, få dom att vakna upp och börja tänka på sitt liv och börja ta ansvar.
En bok jag verkligen kan rekommendera.

Frank Berglund

2010-09-08

Fantastisk och välskriven med intressanta karaktärer.