Du och jag och vi

Hagmar, Pia

| 2012

En stark bok om relationer, vänskap och hästar!Lisbeth, Annika, Linn och Ellen. Fyra vuxna kvinnor fyra mycket skilda liv. Det enda de egentligen har gemensamt är att deras hästar delar stall vilket innebär att de träffas varje dag, rider tillsammans och sköter om sina hästar. De tror att de känner varandra men gör de verkligen det? För vad gömmer sig bakom fasaderna och illusionerna av att leva lyckliga liv? Och vad händer med kvinnorna när en i gruppen visar sig leva ett liv som är på väg att ha en mycket farlig utgång?

Denna bok var helt okej =)

Jessica Karlsson

2014-01-22

Riktigt bra bok! Trots att jag inte är en hästtjej :) läste den på bara två dagar eftersom de hela tiden byggdes upp en stämning så man ville veta vad som skulle hända. Kan varmt rekommendera denna bok!

Charlotta CG

2013-03-06

Som hästtjej och involverad i det forum hon tackar var jag väldigt nyfiken på Pias bok. Hon är ju dessutom så stor som hästboksförfattare för barn- och ungdom redan.
Första halvan tyckte jag var lite svagare och avsnitten om huvudpersonernas bakgrund i kursiv stil var jag inte med på alls. De blev för anonyma och mest abstrakta snuttar men ju mer boken flöt på (och flyter gör den) ju mer betydde de där kursiva partierna något för läsaren. Det som i början kändes som ganska slätstrukna och naiva personligheter fick ett visst djup mot slutet av boken och det var roligt att de var så olika typer. Boken går utmärkt att läsa som relationsroman även om du inte är ett dugg hästkunnig.

2012-10-07

Sveriges största hästboksförfattare för unga har nu skrivit en hästbok för vuxna. Boken lanseras som den första hästboken för vuxna. Och den handlar om kvinnor, vänner, relationer, och hästar.

Jag tyckte mycket om boken. Det var ett skönt flyt i boken, och den var lättläst.

Den skildrade kvinnornas vänskap och relationer på ett bra och trovärdigt sätt.

Och “hästdelen” var inte en alltför stor del, tyckte jag, som inte är, och aldrig har varit, någon hästtjej och/eller hästboksälskare.