Du lever i mig

Grytt, Kajsa

När den unga plattläggaren Peters ensamstående pappa dör, hittar han en låst byrå i källaren på Ystadsvägen i Björkhagen. Med farsans gamla kofot spränger Peter byrålådorna, som visar sig vara full av oöppnade brev, alla adresserade till honom själv.Utanför en villa på ett berg i Los Angeles sitter Veronica ensam vid poolen och reflekterar över sina val och sin skuld. När hon träffar musikern Wendell från New Orleans får hennes avstängda känslor liv och en avgrund öppnar sig. Samtidigt på båda sidor om Atlanten blottläggs ett gammalt svek. Ett öppet sår som måste tvättas för att kunna läka. "Du lever i mig" är en roman om förlust och frihet, skuld och tillhörighet. KAJSA GRYTT är musiker, författare och samtalsterapeut. Hon slog igenom med punkgruppen Tant Strul på 1980-talet och har sedan dess gjort ett stort antal skivor både som soloartist och i olika konstellationer. Utöver...

Hanna Melin

2023-04-12

Hm. Näe. Ingen av karaktärerna blev nånsin djupare än en smörbytta.

senior reporter

2018-08-08

Denna bok var helt okej att läsa. Men den var lite halvdålig. Den var inte min smak alls. Lite konstig var den.

2018-07-16

Bra uppbyggd där båda huvudpersonerna ges utrymme åt sina känslor och sin sanning. Tycker om språket och känslan, ändå fattas något litet för ett toppbetyg..

2018-07-04

Den här boken slog hårt, på ett bra sätt. När jag läser har jag en liten son på strax över 1 år och mammakänslorna och sorgen rasar i mig när jag tar mig framåt i berättelsen. Jag känner så starkt med båda huvudkaraktärerna att det gör ont. Det gör att jag vill finnas än mer för mitt eget barn. Fantastisk upplevelse även när det smärtar.