Du går inte ensam

En sensommarvarm septembermorgon försvinner den treåriga Vilma från en skönhetssalong i Visby där hennes mamma arbetar. Ingen av de förbipasserande på den stillsamma kullerstensgatan intill Visby ringmur har sett vem eller vilka som förde iväg henne. När så ännu ett barn försvinner från den årliga höstmarknaden i Hemse intensifieras polisjakten. Bara några veckor senare hittas en kvinna mördad i vassen vid det djupa och ensliga Lojsta träsk. Undersökningen leds av poliskommissarie Karin Jacobsson som får hjälp av den halvtidssjukskrivne Anders Knutas. Mitt i den hektiska utredningen kämpar de för sin kärlek. Någonstans i det annalkande höstmörkret gömmer sig en mördare. Och en barnarövare. Är det en och samma person? Du går inte ensam är Mari Jungstedts elfte deckare med Gotland och polisen Anders Knutas i fokus.

Jenny Öhlund

2023-01-17

2018-08-09

Standard, standard och åter standard

Marina Pedersen

2016-10-16

Bra

2016-05-28

Elfte delen i serien om Knutas känns som en typisk mellanbok och jag blir rejält besviken. Det är så tråkigt när en serie bara fortsätter och fortsätter, trots att det inte finns mer att berätta. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2016/05/du-gar-inte-ensam-av-mari-jungstedt.html

Marléne S

2016-01-11

En etta men utan den fantastiska uppläsaren Katarina Ewerlöf hade det nog blivit 0,5.

Pernilla Nilsson

2015-07-25

En svag trea.

Anne Hansson

2015-02-25

En bra och spännande bok av Mari, detta kunde varit tagit ur verkligheten, mycket bättre än den första jag läste.

Monica Magnusson

2014-08-20

Tyckte den va spännande

Therese Östman

2014-06-30

Tycker hon börjar få lite dålig fantasi att hitta på nya historier. Betyg: 3

Helena Rasmusson

2014-06-22

Helt ok deckare! Varken mer eller mindre!

Lisa Eliasson

2014-03-09

Lyfter upp varje förälders värsta mardröm. En kall hand runt hjärtat.

Marianne Strandberg

2014-03-04

En svag trea. Myket lättläst men ingen riktig spänning.

Ellinor Karlberg

2014-01-24

Oerhört förutsägbar, ganska trist story.

Louise Ö

2013-11-10

Det blev aldrig riktigt spännande, men det var ändå trevligt att läsa. Kommer fortsätta läsa hennes böcker. Har läst alla!

Jenny Jansson

2013-10-22

En av de sämre böckerna hon skrivit.

Annelie Andersson

2013-09-12

Så tycker inte jag att man får avsluta en bok

Carina Svensson

2013-09-11

Mycket bättre än "Den sista akten" och dessutom med en riktig "cliffhanger" i slutet! :)

Maddes Bokblogg

2013-09-03

Har tyckt om de tidigare böckerna om Anders, Karin och Gotland men nu kanske det börja bli för segt. Kanske dags att Marie ta sig an nån annan utmaning?

Anette Tunius

2013-09-02

Kort, lite ytlig historia. Känns som en mellan bok inför nästa. Del.

Å

Åsa Sjögren

2013-08-10

Ett njaa.... från mej. Inte lika bra som föregående böcker ,lite oengagerat skriven och tunn story.

Jag har läst alla Mari Jungstedts tidigare böcker och förra boken "Den sista akten" tycker jag inte var så bra. Men här tycker jag hon hämtar upp det rejält, storyn är bra och genomtänkt. Jo visst kan man gissa tidigt vem som är mördaren men det är också grejen med deckare. Ibland har man rätt och ibland fel. Jag ser i alla fall fram mot nästa bok om Knutas, kanske ska hon krydda till det lite med någon elaking i polisgruppen.

Maria Larsson

2013-07-24

Jag kan kort och gott konstatera en sak: Mari Jungstedt ska nog vara lycklig över att hon redan har ett befintligt kontrakt hos Albert Bonniers förlag. För hade vem som helst annars skickat in manus till "Du går inte ensam" hade den aldrig blivit utgiven. Med all rätt.

Först och främst påminner boken mer om en novell än en roman. Texten är stor, styckena korta, mycket blanka utrymmen. Det här är någonting som Jungstedt snabbt och under kort tid hafsat ner och skickat in till förlaget. Jag tror inte ens att hon har orkat lägga ner någon energi över huvud taget. Jag visste sedan tidigare att Jungstedt inte ägnar någon tid alls på research men nu börjar det likna ett hån mot läsarna. Språket är barnsligt banalt och intrigen rentav löjlig.

Jag sammanfattar "Du går inte ensam" som brutalt dålig sörja. Och de som borde skämmas allra mest är ansvariga på Albert Bonniers förlag - det här duger inte ens som skithuspapper!

Maria Larsson

2013-07-24

Boken har inte alls en 1:a i betyg utan en överstruken 1:a. Boken är så brutalt illa skriven att det blir löjligt.

Ida

2013-07-11

Usch vad tråkig! Jag fattar rätt så fort vem personen bakom de "namnlösa texterna".

Karin Lundberg

2013-06-29

En helt vanlig Jungstedt dvs. lagom spännande och lagom underhållande.

Marita Ryen

2013-06-25

Mycket lättläst bok. En intressant men inte speciellt spännande historia.

Linnéa Haraldsson

2013-06-20

Hatar deckare men älskar denna!!

Rasmusmatte .

2013-06-09

Som vanligt en mycket bra deckare av Mari Jungstedt

Pia Stendahl

2013-06-06

Jag har tidigare läst alla Mari Jungsteds böcker och tycker att de alla är ganska lika de övriga svenska deckarna. Böckerna är helt okej som tidsfördriv när man känner för något lättläst men så mycket mer är det inte.

Mari Jungstedts elfte bok om Knutas och Karin kommer lagom till sommaren och det är en perfekt bok för en avkopplad och opretentiös läsning i hängmattan.

Vem om är gärningsmannen är ganska uppenbart och varför brotten begås känns också självklart vilket tar udden av spänningen. Detta till trots tycker jag ändå bättre om "Du går aldrig ensam" än den föregående boken "Den sista akten" som hör till en av de sämsta i serien.

Kort sammanfattat passar boken perfekt för hängmattan eller stranden.

Gå gärna in på min ljudboksblogg www.bokbrus.se

2013-06-03

Så fruktansvärt förutsägbar att det är skrattretande! En tråkig, fånig dussindeckare som mer passar in som Harlekin-roman. Nej. Men om man är ett stort namn kommer man väl undan med det mesta? Riktigt dålig bok.

Hanna Bragberg

2013-05-23

Förvånansvärt kort?! Här hann det inte hända mycket vare sig i privatlivet eller i kriminaliteten. Snabbläst bagatell.

2013-05-17

(Återanvänder här det mesta som jag skrev om Mari Jungstedts tionde bok, ”Den sista akten”).

Det här är Mari Jungstedts elfte kriminalroman om poliserna Anders Knutas och Karin Jacobsson, och alla dom andra på Gotland.

Jag har tyckt mycket om alla dom tidigare tio böckerna, och jag tyckte mycket om även den här.

Det finns ju så många bra svenska deckarförfattare nu, och speciellt många bra kvinnliga. Men en av dom bästa, det är nog Mari Jungstedt.

Jag gillar verkligen hennes sätt att skriva. Så välskrivet men ändå så lättläst. Och jag tycker verkligen om karaktärerna i böckerna. Även miljöskildringarna tycker jag om. Och alla relationer är så bra beskrivna.

I just den här boken, var det som vanligt en bra story.

Jag kan verkligen rekommendera den här boken, precis som alla Mari Jungstedts tidigare böcker.

My.loved.books

2013-05-10

En Riktigt Bra Jungstedts deckare!! En av hennes bästa!! Vill läsa ännu mer!! :)

Kickie Boman

2013-05-09

Dom är ju alldeles för korta, Jungstedts böcker... Lite lam story denna gång. Men med ett rejält cliffhangerslut, så man bara måste ha nästa bok...