Drop shot

Coben, Harlan

| 1996

A young woman is murdered, and Myron Bolitar finds himself up against a killer - and the truth.

2020-09-12

Coben brukar åtminstone ge spänning och riktiga sk bladvändare. Den här boken är bara löjlig med karaktärer som spyr ur sig den ena klyschan efter den andra. Löjlig ordväxling och bara pojkar som ska försöka spela tuffa. Nä det här var rena smörjan som inte ens Brynolfsson kunde rädda.

Karin Johansson

2018-07-19

Böckerna med Myron och Win är speciella. Ibland lite udda men jag läser dem gärna.

2013-11-07

Det var bara ett par månader sedan jag läste första delen i den här serien, Spelaren, och eftersom den gav mersmak så gav jag mig raskt på (i alla fall i min tideräkning) nästa del. Den var ännu bättre. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2013/11/mastaren-av-harlan-coben.html

2013-07-15

Tycker att böckerna om Myron Bolitar känns lite som ”gamla kioskdeckare” på något sätt. Men böckerna är charmiga och har en härlig humor i sig. Lite spännande är dom också, och inte alldeles helt förutsägbara. Mycket, mycket lättlästa är dom.

Har läst dom fyra första i serien nu, ”Spelaren”, ”Mästaren”, ”Rivalen”, och ”Lögnaren”. Och dom liknar varandra rätt så mycket.

Kan rekommendera böckerna för en stunds lättsam underhållning.

2013-01-13

Ganska töntig och inte heller särskilt spännande. Föredrar ändå Cobens fristående böcker, de är betydligt mycket mer spännande.

2011-08-31

Streckläste den här boken precis som förra Bolitardeckaren. Jag tycker att Coben skriver väldigt underhållande - även om det i denna bok blev alltför många "Herr Solstråle", "Dr Finkänslig" för att det inte skulle bli irriterande - och jag tycker även att hans intriger är finurliga och genomtänkta. Dock listade jag ut hur saker och ting låg till efter ungefär halva boken, men det är ju alltid spännande att se om man har rätt.

A Bookaholic Swede

2009-07-13

En deckargåta i tennisens värld. En välskriven bok med en intressant plot och Myron Bolitar är verkligen en cool snubbe och jag ser fram emot att läsa fler böcker med just honom och och givetvis Win!