Drmfngare

King, Stephen

| 2002

Det var en gng i staden Derry fyra pojkar som gjorde ngot otroligt modigt. Utan tvekan ngot bra, kanske till och med ngot fantastiskt. Ngot som frndrade dem p ett stt som de aldrig riktigt skulle komma att frst. Tjugofem r senare har pojkarna blivit mn med egna liv och egna problem. Men banden dem emellan bestr. Varje hst trffas de fyra i en stuga i Manie fr att jaga. Men detta ret kommer en frmling till stugan. Han har gtt vilse, r frvirrad och nra nog frfrusen och mumlar gng p gng ngot om ljus i skyn. Hans osammanhngande yrande visar sig vara orovckande klarsynt. Innan de vet ordet av r mnnen inbegripna i en gastkramande kamp mot varelser frn en annan vrld. Deras enda chans att verleva finns frborgad i deras gemensamma frflutna och i drmfngaren.

Marita Ryen

2015-07-24

Brjar segt men blir otroligt spnnande. Dock r historien rtt s knepig och lngdragen emellant.

2013-11-12

Omlsning mitt frra betyg var d inte rttvist utan denna gng fr den helt klart en 3a men denna bok kan ja d inte rekommendera tyvrr...

Josefine Ejebjrk

2011-08-18

Inte imponerad p King som jag annars tycker riktigt bra om. sg filmen eftert och den var nnu vrre.

Freddy K

2010-03-28

Nog fr att King ofta r lngrandig, men hr slr han ngot nytt rekord. Boken str nstan stilla stundtals och han tar alldeles fr mnga sidor p sig att bertta historien. Har en del ponger och r definitivt obehaglig, med fokus p ckel pckel, men det r verlag en svag King.

Hanna Olsson

2009-09-12

Bttre karaktrsportrtt r ju svra att finna. Som oftast r historien vild och galen men nd lyckad p nt jvla vnster, och varenda mnniska knns fullkomligt verklig. Rekommenderad - men undvik filmen.